Etter to hektiske dager i Houston, var det igjen tid for å fly litt. Adkomst til flyplassen var med verdens styggeste leiebil fra Enterprise. Merket var av KIA, så ut som selveste "Tøflus", men hadde vært trofast og veldig rimelig i drift. Over 200 km kjørt, og kun USD 12,88 i fuel cost, veldig lav "YQ". SAS benytter terminal D på Houston George Bush International Airport. Da vårt reisefølge ankom terminalen, var EK og QR på boarding complete, mens TK, BA og KL var i innsjekkings-modus. Jeg hadde sjekket seat-map på SAS-appen, og denne viste ca. 50% belegg. Ved innsjekk fikk jeg bekreftet dette, og det var totalt 19/44 på denne flighten. Innsjekk gikk som en røyk, og alle mine 3 kolli ble merket med SVG og priority tag. Jeg ble tagget som råcke-stjerne status i min forrige rapport, og nå reiser jeg med Roland TD-4K i baggasjen. Etter innsjekk, gikk security av TSA som bare det. Vi fikk følge av TK-besetningen gjennom sikkerhetskontrollen, og der tror jeg jammen jeg talte 18 kabin og 3 cockpit crew. Basert på tidligere lounge besøk i Junaiten, valgte vi å spise på Lonestar grill, som også er eneste spiseri i terminal D. SAS bruker en kontraktslounge som heter Executive Club - det gjør også EK og QR, derfor var det både varm-mat og masse flott snacks, og jeg angret som en hund at jeg akkurat hadde skylt ned en Cæsar salat med en overpriset Margarita hos Lonestar Grill. Jeg fikk dratt på med ytterligere 3 av samme sorten, før den over ivrige lounge agenten kom med nye BP på grunn av gate-change fra D4 ---> D2. Boarding startet ca. 2105, det var gjort på grunn av litt lenger flytid enn oppsatt rute rennet head wind. Kort prosess gjennom boarding, hadde sete 1D og 1F, min gode venn og lillebror "Lilleulv" tok plass på 1A og 1C. Knyte-neve testen utgikk med høye kneløft, jeg kunne faktisk ha tatt med tromme-settet og montert det opp på dansegulvet her foran i kabinen. PDB - pre Departure Beverage var i tradisjon tro, champers, orange juice og vann. Av ren norsk høflighet og beskjedenhet tok jeg en for laget, den smakte aldeles utmerket. Alle mann ombord ca. 2125, dørene lukket dog var det snakket om at et kolli ikke var lastet, og jeg som er født pessimist tenkte umiddelbart på trommene, vel jeg får sende røyksignaler til Houston dersom de ikke er med. Vanlig SK amenity kit ble delt ut, og jeg har aldri vært så glad for de blå sokkene, jeg hadde nemlig trampet rundt på flere shopping senter hele dagen, og var ganske klar for å kaste indianer tøflene av. Cabin lights ble dimmet, og vips så var vi airborne ca. 2135. Snaue 10 minutter etterpå ble varmekluter uten homolukt distribuert, det var deilig etter å ha vært ute i gode 30 grader hele ettermiddagen. Kluter ble raskt etterfulgt av menyer, 737 BBJ har ikke noe fastmontert underholdningssystem, det ble derfor delt ut iPad med blader, filmer og musikk med noisecancelling headset fra Sony. Jeg valgte å avstå, da jeg nyter medbrakt. Det er dessverre heller ikke Internett tilgjengelig i BBJ Drinker og varme nøtter ble servert. Jeg endte på en Bombay med Tonic. Vognen kom igjen og vips så ble det en "Inder" til på bordet. I god SAS tradisjon har vertinnene i PrivatAir lært å lage 50/50 drinker. Dette er et foto tatt utenfor hotellet i Houston, og nei det er ikke leiebilen, men DJ trucken til det indiske bryllupet som skulle holdes der i kveld. Det var vel omtrent slik jeg følte meg etter en kvart liter gin blandet med en 150ml Tonic wasser. Det var på tide å hente seg inn før middagen. Forrett og salat stod jeg elegant over. Valget var enten grevling aka tunfisk eller røkt andebryst. Det så virkelig lekkert ut, men jeg kjempet fortsatt med foredrink og denne TripReport. Jeg hadde jo også nettopp spist en Cæsar med ett kalkunbryst, de er ivrige på porsjonene i Amerika. Nå skal det sies at vi hadde tilbragt arbeidernes dag / kveld på Houstons bakgater, hvor det i det hele tatt kun var en ting i fokus "Booze" På denne flighten var det nytt service konsept med tallerken servering og ingen brett. En stor forbedring fra 2 dager tidligere. Ellers var det lekre Hästens puter og deilige-duvets. Til hovedrett valgte jeg braised beef, og det smakte helt ok. Rødvinen var en Pinot Noir den ble bare bedre og bedre for hvert glass. Det ble raskt ryddet, og ost og dessert ble tilbudt fra trillevogn, med kaffe & avec. Jeg hadde ca. 30 minutter igjen av filmen min og ca. 2 1/2 time inn i flytiden gikk reven i hiet, da var uret midnatt lokalt og 07:00 hjemme i gamlelandet. Jeg vet ikke hvor mye jeg har sovet. Disse tidlig 2000-tallet fly-sengene, hvor man ligger i nedoverbakke er ikke som Recaros 2014 - 180° flatt bed, men snaue 50 minutter før touch down våknet reven - raskt frokost show og en tannpuss så var det descent inn til Norge oljå huvedstad Stavanger. Alt i alt en effektiv og rask tur over pytten, Takk for turen -
Syns det ser ut som SAS leverer et godt produkt på Houston ruta, og snilt av dem å lære PrivatAir damene å blande GT SAS style Takk for rapporten da
Skal med samme fly i juni. Gleder meg enda mer etter å ha lest rapporten din. Merker meg forresten at du dro i shorts, det er etter min mening forbudt Haha
Kongerapport!!! Håper du kjøpte begge Rimowaene med 4 hjul samtidig, en ting er å gjøre én feil, en annen ting er å gjøre samme feilen to ganger...
Takk for tilbakemelding. Hvis du ser de veltrente bena bør det være "innenfor" (nei, jeg kom rett fra shopping. Solbrent, og det var ca 32 grader i Houston.) Loungen har ikke noen skifte fasiliteter. Dvs toalettene er public utenfor.
Takk for tilbakemelding. Jeg pleier normalt sett å ha med opptil flere sherpaer på tur - spesielt hvis reisen går til Midt-Østen. "The coffin" veide nesten 80lbs, da er det greit med hjul, alt er kjøpt på en gang. Den gang man hadde penger og NOK var nok. 2 hjulingen får kun være med i kabinen.
Var av den oppfatning at det var mulig med en "dusj" i lounge? Jaja, bare vent til jeg skriver rapport og sitter der med shorts selv.
Takk for tilbakemeldingen, Veldig bra besetning, og de var på hele tiden. På vei over hadde jeg en lengre periode i aft-galley med self-service, det funket det også...(kanskje derfor ingen TR den veien).
Mega bra rapport! Var det mye å spare på å kjøpe Rolanden i USA kontra Norge? Slik som $ er nå skulle man ikke tro det var det helt store. Eller var det andre grunner?
Takk for fin morgenlektyre og for at du tok deg tid til å skrive rapport! Det ser ut som en veldig kurant tur.