Houston - we have a problem - Mr. Fox goes Texas !

Tråd i 'Reisebrev' startet av peterfox, 03. mai 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Etter to hektiske dager i Houston, var det igjen tid for å fly litt. Adkomst til flyplassen var med verdens styggeste leiebil fra Enterprise. Merket var av KIA, så ut som selveste "Tøflus", men hadde vært trofast og veldig rimelig i drift. Over 200 km kjørt, og kun USD 12,88 i fuel cost, veldig lav "YQ".

    Unknown.jpeg


    SAS benytter terminal D på Houston George Bush International Airport. Da vårt reisefølge ankom terminalen, var EK og QR på boarding complete, mens TK, BA og KL var i innsjekkings-modus. Jeg hadde sjekket seat-map på SAS-appen, og denne viste ca. 50% belegg. Ved innsjekk fikk jeg bekreftet dette, og det var totalt 19/44 på denne flighten.

    IMG_1682.jpg

    Innsjekk gikk som en røyk, og alle mine 3 kolli ble merket med SVG og priority tag.
    Jeg ble tagget som råcke-stjerne status i min forrige rapport, og nå reiser jeg med Roland TD-4K i baggasjen.

    Etter innsjekk, gikk security av TSA som bare det. Vi fikk følge av TK-besetningen gjennom sikkerhetskontrollen, og der tror jeg jammen jeg talte 18 kabin og 3 cockpit crew.

    Basert på tidligere lounge besøk i Junaiten, valgte vi å spise på Lonestar grill, som også er eneste spiseri i terminal D. SAS bruker en kontraktslounge som heter Executive Club - det gjør også EK og QR, derfor var det både varm-mat og masse flott snacks, og jeg angret som en hund at jeg akkurat hadde skylt ned en Cæsar salat med en overpriset Margarita hos Lonestar Grill.

    Jeg fikk dratt på med ytterligere 3 av samme sorten, før den over ivrige lounge agenten kom med nye BP på grunn av gate-change fra D4 ---> D2. Boarding startet ca. 2105, det var gjort på grunn av litt lenger flytid enn oppsatt rute rennet head wind.



    Kort prosess gjennom boarding, hadde sete 1D og 1F, min gode venn og lillebror "Lilleulv" tok plass på 1A og 1C.




    kolli # 3.jpg


    IMG_1684.jpg
    Knyte-neve testen utgikk med høye kneløft, jeg kunne faktisk ha tatt med tromme-settet og montert det opp på dansegulvet her foran i kabinen.
    IMG_1685.jpg
    PDB - pre Departure Beverage var i tradisjon tro, champers, orange juice og vann.
    Av ren norsk høflighet og beskjedenhet tok jeg en for laget, den smakte aldeles utmerket.

    Alle mann ombord ca. 2125, dørene lukket dog var det snakket om at et kolli ikke var lastet, og jeg som er født pessimist tenkte umiddelbart på trommene, vel jeg får sende røyksignaler til Houston dersom de ikke er med.

    Vanlig SK amenity kit ble delt ut, og jeg har aldri vært så glad for de blå sokkene, jeg hadde nemlig trampet rundt på flere shopping senter hele dagen, og var ganske klar for
    å kaste indianer tøflene av. Cabin lights ble dimmet, og vips så var vi airborne ca. 2135.


    IMG_1686.jpg
    Snaue 10 minutter etterpå ble varmekluter uten homolukt distribuert, det var deilig etter å ha vært ute i gode 30 grader hele ettermiddagen.

    Kluter ble raskt etterfulgt av menyer,

    IMG_1687.jpg IMG_1688.jpg IMG_1694.jpg

    737 BBJ har ikke noe fastmontert underholdningssystem, det ble derfor delt ut iPad med blader, filmer og musikk med noisecancelling headset fra Sony. Jeg valgte å avstå, da jeg nyter medbrakt.
    Det er dessverre heller ikke Internett tilgjengelig i BBJ


    IMG_1695.jpg
    Drinker og varme nøtter ble servert. Jeg endte på en Bombay med Tonic.
    Vognen kom igjen og vips så ble det en "Inder" til på bordet.
    I god SAS tradisjon har vertinnene i PrivatAir lært å lage 50/50 drinker.

    IMG_1683 (1).jpg
    Dette er et foto tatt utenfor hotellet i Houston, og nei det er ikke leiebilen, men DJ trucken til det indiske bryllupet som skulle holdes der i kveld.
    Det var vel omtrent slik jeg følte meg etter en kvart liter gin blandet med en 150ml Tonic wasser.

    Det var på tide å hente seg inn før middagen.

    Forrett og salat stod jeg elegant over. Valget var enten grevling aka tunfisk eller røkt andebryst. Det så virkelig lekkert ut, men jeg kjempet fortsatt med foredrink og denne TripReport. Jeg hadde jo også nettopp spist en Cæsar med ett kalkunbryst, de er ivrige på porsjonene i Amerika.

    Nå skal det sies at vi hadde tilbragt arbeidernes dag / kveld på Houstons bakgater, hvor det i det hele tatt kun var en ting i fokus "Booze"

    IMG_1679.jpg



    På denne flighten var det nytt service konsept med tallerken servering og ingen brett. En stor forbedring fra 2 dager tidligere. Ellers var det lekre Hästens puter og deilige-duvets.

    IMG_1697.jpg

    Til hovedrett valgte jeg braised beef, og det smakte helt ok. Rødvinen var en Pinot Noir den ble bare bedre og bedre for hvert glass.

    Det ble raskt ryddet, og ost og dessert ble tilbudt fra trillevogn, med kaffe & avec.

    IMG_1700.jpg
    Jeg hadde ca. 30 minutter igjen av filmen min og ca. 2 1/2 time inn i flytiden gikk reven i hiet, da var uret midnatt lokalt og 07:00 hjemme i gamlelandet.

    Jeg vet ikke hvor mye jeg har sovet. Disse tidlig 2000-tallet fly-sengene, hvor man ligger i nedoverbakke er ikke som Recaros 2014 - 180° flatt bed, men snaue 50 minutter før touch down våknet reven - raskt frokost show og en tannpuss så var det descent inn til Norge oljå huvedstad Stavanger.

    Alt i alt en effektiv og rask tur over pytten,

    Takk for turen -
     

    Attached Files:

    Fnate, VFFlyer, Vegard and 18 others like this.
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Er fortsatt deprimert for at jeg måtte kansellere.
    Ser ut som turen var bra. Takk for titten
     
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Syns det ser ut som SAS leverer et godt produkt på Houston ruta, og snilt av dem å lære PrivatAir damene å blande GT SAS style ;)

    Takk for rapporten da :)
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Skal med samme fly i juni. Gleder meg enda mer etter å ha lest rapporten din.

    Merker meg forresten at du dro i shorts, det er etter min mening forbudt ;) Haha
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kongerapport!!!

    Håper du kjøpte begge Rimowaene med 4 hjul samtidig, en ting er å gjøre én feil, en annen ting er å gjøre samme feilen to ganger... ;)
     
    milehigh and mathiasfe like this.
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemelding.
    Hvis du ser de veltrente bena bør det være "innenfor"
    (nei, jeg kom rett fra shopping. Solbrent, og det var ca 32 grader i Houston.)
    Loungen har ikke noen skifte fasiliteter. Dvs toalettene er public utenfor.
     
    KristianSk liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemelding.
    Jeg pleier normalt sett å ha med opptil flere sherpaer på tur - spesielt hvis reisen går til Midt-Østen.
    "The coffin" veide nesten 80lbs, da er det greit med hjul, alt er kjøpt på en gang. Den gang man hadde penger og NOK var nok.
    2 hjulingen får kun være med i kabinen.
     
    KristianSk liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Var av den oppfatning at det var mulig med en "dusj" i lounge? Jaja, bare vent til jeg skriver rapport og sitter der med shorts selv.
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Du må bare få tittelen Mr. Booze, kvelden før. Da er du helt konge i Houston !
     
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Rapport kommer i slutten av juni. Ruten begynner å bli godt dokumentert, men får heller gå.
     
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemeldingen,
    Veldig bra besetning, og de var på hele tiden.
    På vei over hadde jeg en lengre periode i aft-galley med self-service, det funket det også...(kanskje derfor ingen TR den veien). :)
     
    SASDC8 liker dette
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Mega bra rapport!

    Var det mye å spare på å kjøpe Rolanden i USA kontra Norge? Slik som $ er nå skulle man ikke tro det var det helt store. Eller var det andre grunner?
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg betalte USD 699, hadde fått et tilbud på NOK6400 her
     
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for fin morgenlektyre og for at du tok deg tid til å skrive rapport! Det ser ut som en veldig kurant tur. :)
     
  15. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Flott rapport :) Må jo være enk onge rute for de som kan fly den gjennom jobben.
     
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    @peterfox Har du noen formening om hva som er best av 1AC eller 1DF?
     
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    1DF - spise i 1D - sove i 1F (slipper "flushingen" fra toalettet")
     
    OttoL liker dette
  18. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Flott rapport! Digget den
     
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takker @Vegard -satser på re-run 11 juni.
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo fenomenalt, Reven.

    Gleder meg til å prøve i slutten av Juni
     

Del denne siden