Houston

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 03. juni 2015.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Pardon me om det finnes en annen tråd, men jeg fant ingenting da jeg søkte.

    Så som mange andre her inne har jeg hoppet på tilbudet til IAH med SK. Så da tenkte jeg at de som har reist der før og eller som har vært der med samme tilbud kanskje kan dele noen erfaringer?

    Vi har to hele dager i byen. Hadde egentlig tenkt til å dra videre men plutselig gikk tiden og nå er det tre uker til avreise. Har i utgangspunktet tenkt å bo på Hyatt Regency Houston. Så spørsmålet er jo om man må ha bil eller om man kan stole på at taxi tar deg der du vil. Vil helst slippe å kjøre, men må man så må man. Tenker at shopping er viktigste, men er også et par ting jeg vil få med meg. Tips?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei @OttoL - shopping er best og dyrest på Galleria.
    Da kan du like godt bo på Galleria.
    Alternativt, vil jeg ha valgt et airport hotel, som gir det full pinne på 951 på vei over - henter deg dagen etter, og leverer deg hos rental company.
    Down-town Houston var et stort gjesp.
    Katy Mills er bra på outlet shopping.

    Taxi er solid og trygt, men det er Texas. Distansene er store og selv "Metered cabs" så flyr dalene fort.

    God tur.
     
    OttoL liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Written down. Lite liv lagat i downtown altså? Føler det er veldig 50/50 hvordan folk oppfatter Houston. Enten er det din holdning eller så er det at downtown er greit for noen dager. Tror jeg holder meg til Hyatt, men kan jo hende at jeg må bite i meg mine egne ord når jeg er tilbake fra IAH.
     
  4. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    OttoL liker dette
  5. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd downtown og noen ganger ved Galleria. Days Inn gir ok pris for å sove. God forbindelse med buss downtown.. Greit å rusle rundt der noen timer. Som peterfox sier, det er distanser , lange, og alt er stoort som vi alle vet.

    Trafikkmaskinene , spaghetti som de kalles , er også voldsomme. Snakker av erfaring:eek:. Dropp leiebil.. Finnes også lokalbuss fra downtown til byen... Fin sightseeing. Men tar tid.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dropp leiebil ?? Det er jo ett must i Houstonområdet. Buss i USA er ghetto, taxi er dyrt, så skal man rundt er leiebil billig.

    Sentrum av Houston har ikke mye å by på, dersom du vil tasse rundt ett par timer, tar offentlig transport ofte dobbel så lang tid. Bor man ved Galleria, tar den få minutter å kjøre, masse billig parkering i sentrum
     
    peterfox, kblaur and kosvines like this.
  7. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    DROPP taxi! Ta heller leiebil! Eg og fatteren flydde ned til IAH for 3 dagers tur , vi måtte betale over 50$ bare for noen km! Noen lurer ræven av deg... Så ta heller leiebil og er enig med Tommy. Sentrum har nesten ingenting og by på og bare vær obs for lommetyver..
     
  8. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann, hiver meg på denne. Jeg har opprinnelig en plan for en "lengre" tur til Japan i høst, dvs. 8-9 dager. Har nok poeng med bonustur med SK til dette, tenkte å besøke Tokyo, Kyoto, Hiroshima, men nå frister det med Houston på business for 50K poeng. Tenker da langhelg eller 3-4 dagers midtuke. Har lyst til å teste denne ruta, aldri vært i Houston før, og ønsker ikke å tilbringe noe tid der. Ser at det er noen muligheter for videre flighter til div destinasjoner i mellom og sør amerika. Noen kvalifiserte meninger her. Alternativt; leiebil ved ankomst og kjøre rundt, men Texas er jo jævlig svært da
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Houston er definitivt ikke det mest spennende stedet i USA, ikke i nærheten en gang. Japan er en zillion ganger mer spennende.

    Dersom du vil dra til Texas, lei bil i Houston og kjør opp til Austin, mye mer å finne på der
     
    pudderjeger and LN-MOW like this.
  10. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg klarte ikke lenger dy meg, og ga til slutt etter for et tilbud med SAS-oljeruten fra Stavanger til Houston medio august. Flere grunner til det, bl.a sikre EBD-status en ny periode, og har en uke fri uten konkrete planer. Aberet er at det bare blir meg - alene på tur i fremmed by. Sikkert nok å finne på, se på, nok å oppdage, men vil jo helst bo sentralt - gjerne på et hotell i et område som ikke ligger øde til langs en motorvei eller utenfor områder med kafeer og byliv. Og så hadde det jo vært en klar fordel å bo på et hotell i en av kjedene jeg har status hos; Best Western eller Club Carlson, aller helst, men er også medlem i andre kjeder (bl.a. Marriott og Worldhotels). Synes dog det er litt vrient å orientere seg om hvor det er best å bo ved å søke internt på kjedenes nettsider. Hva er "sentrumsnært"? Bør jeg finne et hotell lokalisert downtown eller ved The Galleria? Noen her som kjenner byen, eller har anbefalinger å komme med, så er jeg veldig åpen for gode forslag. HAr ikke noe budsjett å forholde meg til, men det gjør jo ingen ting om det ikke blir alt for dyrt.
     
    tommy777 liker dette
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Downtown er ganske poengløst. Ved Texas Medical Center (rett ved Hermann Park) så er det lett tilgjengelighet til dyrepark og flere museer, hvis det er noe du liker.

    Jeg hadde ikke oppholdt meg mange minutter i Houston uten bil. Det blir store avstander (i norsk målestokk) til det meste nesten uansett hvor du befinner deg.

    Vet ikke hvor lenge du skal være der, men det kan være gøy å ta en tur til San Antonio og/eller Austin. Selve Houston er ikke superspennende.
     
  12. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Det er omtrent som jeg forestilte meg byen. Har vært noen ganger i Austin, men kun under SXSW, en periode der byen er full av liv. Liker den byen dog - er over snittet opptatt av musikk :) San Antonio har jeg ikke besøkt. Er det langt fra Houston? Mulig du har et poeng med å leie bil, men alt blir litt annerledes når man er alene på tur enn å reise sammen med noen. Er nok ikke utpreget opptatt av museer og sånt, selv om eneklte ting jo er greit å få med seg. Skal bare være der i fire dager.
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ha valgt etter eller annet enten ved Galleria Houston (Westin) ellers ute ved Katy Mills.
    Bil må du jo ha uansett.
     
  14. barca

    barca Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Fungerer fint uten bil i Houston og. Da jeg var der i mai brukte jeg Uber appen hele tiden for å bestille Uber cab. Ganske billig og praktisk. Opp til 50% billigere med Uber taxi enn vanlig taxi.
     
  15. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for gode tips og innspill, folkens. Er i hvert fall blitt litt klokere. Skal undersøke litt mer før jeg bestemmer meg.
     
  16. Haansi

    Haansi Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Taxi houston er dritt og veldig dyrt. Uber har jeg ikke prøvd.

    Jeg var der en uke og leide camaro cab v6 330hk, det kostet meg (jobben..) rundt 7000kr tror jeg.. men da var den proppa med alt av forsikringer og ekstra piss hos hertz. tror du kan få en uke med en slik bil for 3-4000kr hos budget.

    houston i seg selv opplevde jeg som ganske kjedelig, men kjør litt rundt og se. jeg hadde aldri vært der en uke uten bil, da tror jeg du kommer til å ende opp med å kjede deg veldig.
     
  17. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var i Houston i mai i år og vi bodde på JW Marriott ved The Galleria. JW Marriott ligger rett over veien for det store kjøpesenteret. Veldig sentralt med tanke på shopping i The Galleria som er en veldig stor mall med muligheter for shopping. Det er også mange spisesteder i The Galleria. Om man har leiebil så er det mange outlets og butikker å handle i om man kjører vestover Westheimer Road.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde ruta var sommerstengt i august?
     
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha lest denne tråden, frister det mindre og mindre å reise til Houston. ;) Mulig Dallas er bedre som storbytur i Texas?
     
  20. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Ruten flys ikke i perioden 28. juli-11. august. Resten av august var det vanlige avganger.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden