Hurra for fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Tore, 31. des 2021.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    God morgen folkens.
    Sitter på hytta i vakre Valdres med kaffekopp nr tre.
    I kveld blir det kalkun, champis og noen festlige bomber:)

Bare en uke til helgetur til IAD, så det gledes virkelig til tur.

Takk for (nok et) et spesielt reiseår med dere alle, og tusen takk for at dere holder koken og bidrar på IF.
    Vi satser (igjen) på et nytt år med masse fine reiser, kule flyturer og noen sosiale arrangementer:)

Calling, afirm, kjeeli and 27 others like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen :)

Et lite tips til alle bonusnisser.
    Ta en tur innom Maschmanns,Skøyen for denne nydelige skagenrøren til frokost/lunsj.
    Legg merke til Løyrom fra Kalix;)

Takk for i år:)
    Godt nytt år:)

20211230_200435.jpg

Calling, kjeeli, Earl and 22 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Siste dagen i 2021. Blir 2022 det året vi ønsker oss? Eller blir vi skuffet igjen? Den som lever får se, følg med i neste episode!

Hva skal man gjøre i dag da, tro? Gå tur med hunden, om vi finner veien i tåkehavet utenfor her. Også gjøre klar til et lite nyttårsselskap. Selvfølgelig uten fyrverkeri. Har påspandert oss en pakke med stjerneskudd, det får holde.

Ha en behagelig siste dag i 2021!

Calling, kjeeli, Earl and 19 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Godt nyttår til deg også @Tore
    .... og til alle dere andre her inne på InsideFlyer!
    Det har vært et traurig reiseår, men med mye oppspart reisetrang som vi forhåpentligvis får utløp for i 2022!
    En gang for lenge siden, kanskje det var i gamle dager, kunne vi ta det røde norske passet med oss og reise nesten hvor man ville. Tenk om vi en gang kommer tilbake dit?
    Nå må man studere regler og sider og studere alle innleggene til @Edvard før man overhode tenker på å reise til flyplassen.

Her på solkysten har vi i dag 8 grader og opphold, dagen feires med venner (livlegen osv.) og pinnekjøtt på tradisjonelt vis, først hører vi på kongens tale og skåler med han, så er det mat, etterfulgt av GT og vin og ... ....
    Klokken 24 vandrer vi i samlet flokk opp på takterrassen med bobler og skåling for det nye året. Sånn et livet enkelt!

Billetter for 2022 er kjøpt inn så langt:
    T-27 LAX
    T-42 CPH
    T-141 YUL
    T-160 DUB
    T-248 REC og EZE

Godt nyttår alle!!

Calling, kjeeli, Earl and 20 others like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Snart godt nytt år, alle på If. Fra snart utlandet ;)

20211231_095050.jpg

Calling, kjeeli, ktyvandt and 24 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hytten. Varmegrader og lite sne, ingen oppkjørte løyper.

2021 ble ikke helt som håpet, men likevel bra på sitt vis. Norge ble reist på langs fem ganger. Riktignok uten pre-departure drinks og andre goder, men med fine opplevelser når vi kom frem. Med rute XC60 klarte vi også å få til en kort Harrytur i et gunstig koronavindu, og det ble feiret med et par after-arrival drinks.

Appen er pt veldig optimistisk for 2022, men jeg har ikke fortalt den at noen av bookingene er reservekandidater! Måtte vi alle bevare optimismen!

Riktig godt nytt år, alle IFere!

Last edited: 31. des 2021
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Appen min er også optimistisk. Så får vi se hvordan dette går..

Screenshot_20211231-101454.png

Calling, kjeeli, Earl and 17 others like this.
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor flyttet jeg egentlig fra Oslo? Slutt på spontanturer innom Maschmanns for å se om de har noe godt :( Neida, skal overleve det.

Siden Oslo-leiligheten er byttet ut med hus i Larvik, ble man plutselig også ansvarlig for alle selskapeligheter "siden man har så god plass!" Ja ja... ;)
    Begynte preppingen av kalkunmiddag i går, og alle kjedelige oppgaver som rensing av grønnsaker og skrelling av poteter er allerede unnagjort + laging av karamellpudding og panna cotta. Da gjenstår i grunnen bare fuglen og stuffingen + en god saus.

Reiseåret 2021 har vært labert, med X-antall avlyste/avbestilte turer til mer eller mindre fjerne strøk. Trodde jeg skulle være førstemann som reiste ut etter forbudene ble opphevet her og der, men på grunn av kjøp og salg av bolig og en hel haug med oppussing har ikke tiden strukket helt til, og når vi endelig skulle komme oss avgårde på seinsommeren var graviditet og intens kvalme et faktum. Livet skjer :p

Vi får håpe 2022 blir et bedre reiseår for oss alle. For min del går turen (forhåpentligvis) først til Miami om nøyaktig 3 uker. Deretter venter en vår og sommer som nybakte foreldre før vi drar med mor/svigermor på en måneds permisjonstur til San Diego i september/oktober. Så er håpet Thailand i jula eller januar 2023. Det gledes! :cool:

Ønsker dere alle en fortreffelig nyttårsaften med alt som hører til for deg og dine, og håper 2022 blir et flott år på alle måter. Takk for følget i året som har gått! :D

Calling, kjeeli, Earl and 22 others like this.
  9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,098
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden

2021 ble egentlig et helt ok feriereiseår for mitt vedkommende. I hvert fall andre halvår isolert. Ble totalt 6 utenlandsturer, hvorav i november og desember 3 interkontinentale. Tror ingen på jobben har syntes at jeg har hatt lite ferie de siste ukene...

Matmessig var nok Chillve Night Market i Phuket Town høydepunktet. Ikke bare fordi de hadde masse spennende og god mat, men også pga stemningen. Følelsen av å gå rundt med masse andre folk og kjenne på at livet virket nesten helt normalt igjen kan ikke undervurderes. Det var kun munnbindene og all antibacen som minnet om covid.

Dette nattmarkedet kan trygt anbefales. Lite turister der, men det kan jo skyldes at det var lite turister på hele øya.

Riktig godt nytt år til alle her på dette fantastiske forumet.

upload_2021-12-31_10-32-31.png

10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Beats me!

holmen liker dette
  11. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Hurra for fredag -og behov for tips:
    Ga opp å ringe bonusbestilling, og forsøkte meg på SAS-bonusbestillingsportalen.
    Har planlagt en CT Open Jaw : BGO-BOG i november, og retur fra EZE.
    Fant greie billetter til Bog, og bestilte -men får ikke tiilgang til retur fra EZE.
    Må vel kansellere, og bestille på nytt:
    a) Må jeg via tlf?
    b) Jeg finner ingen kanselleringsknapp på"Mine bestillinger", går en via "Refusjon"?

....OG som de mer perseptive lukter: CT-billetten går ut i dag!!!:eek:

Edit: Fikk kansellert via refusjonsknappen.
    Og : Det viser seg at jeg har feillest på utløpsdato - det er 31des 2022:rolleyes:
    Da er det jo ingen ting som brenner :cool:
    og det blir en mindre stressene fredag :cool::cool:

Last edited: 31. des 2021
    Calling, kjeeli, Earl and 14 others like this.
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Skuffande morgon frå Sunnfjord. I natt kansellerte EVA igjen reservasjonen TPE-LHR i august. Det skuldast at SAS brukte over 12t på å utferde billettane og det tillet ikkje EVA. Då rauk nok den CTen. Svenskar….

Elles har ribbene (pinnekjøt som enkelte seier) fått nytt vatn og skal setjast til damping ca 1300. Det skal bli godt. Elles må eg vel følge tradisjonen og gjere ferdig alle transaksjonar på firmaet mitt i løpet av dagen, slik at ikkje fakturaen frå likningssjefen vert endå større enn den skal vere.

Godt nyttår, folkens! Måtte det bli stappfullt av flyturar og reisebrev.

Calling, kjeeli, SayWhat and 18 others like this.
  13. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    God nyttårsaften godt folk!

Her har vi innlosjert oss på hytta til svigers for helga. Stappmett-garanti og godt i glasset. Trenger virkelig en traus januar måned :D:p

All-time low på flysiden med kun 1 tur/retur. Heldigvis ble det med en tur til LA og som samtidig (utrolig nok) sikret Diamant.

For 2022 ligger jeg inne med en tur til MIA for hele familien i vinterferien og en tur til SFO på sen høsten. Ellers vil nok hyttebygging stå øverst på planen neste år.

Feir med måte!

Calling, kjeeli, SayWhat and 14 others like this.
  14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Hallais fra København, retning Oslo og et knøttlite nyttårsselskap.

Som en kort retrospektiv på 2021, startet jeg året med å ødelegge foten 2. januar. Den skaden sliter jeg enda med, og vi skriver midten av januar 2022 før jeg etter mye om og men får operert og forhåpentligvis begynt å rehabilitere. Året har således vært preget av mye inaktivitet, men klarte å snike inn bra opplevelser - noen helgeturer innenriks, en Paris-tur, en USA-tur jeg avslutter nå, Helgelandskysten i sommer og motorsykkeltur fra Kirkenes til Oslo. For det aller meste gjennomført med maksimalt 1 km gåing om gangen, og gjerne ikke mer enn 3 km om dagen…

Satser derfor på et betydelig bedre 2022, forhåpentligvis med like gode opplevelser - bare flere av dem, og med betydelig høyere aktivitetsnivå.

Ha en skrekkelig fin siste dag i 2021!

Calling, kjeeli, SayWhat and 18 others like this.
  15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Eg og har ein CT som til stadigheit vert f**** opp av SAS. Prøvde meg på CT-telefonen klokka 0900, men fekk beskjed om at det var stengt. Trur nok eg lyt rekne den som tapt :mad:

16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra godstolen!

Kaffekopp nr 2 er snart tom og da er det snart dags for å fortsette prosjekt sommerferie.

Ha en flott dag!

17. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Brenner forøvrig inne med 2 CT'er fra 2020. Har en fra 2019 fortsatt i aksjon og 2stk fra 2021 som er ubrukt så lider ingen nød.

Calling, SayWhat, Earl and 6 others like this.
  18. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden!

Her virker det som om Holmenkollsøndagen har kommet ekstra tidlig denne vinteren, det er i alle fall god, gammeldags ertesuppetåke her. Men tåken holder seg heldigvis utendørs, her i stuen er det god sikt til juletreet. (Som ikke har mange dager igjen, men det snakker vi ikke høyt om – vil jo ikke ødelegge treets jule&nyttårsglede. Ennå.)

Reiseåret 2021 ble, ikke overraskende, lite å skryte av. Eneste nye destinasjon ble selveste Bodø, men det var jo helt ok der oppe også. Håper likevel på at 2022 kan bringe enda mer eksotiske reisemål.

Så ønskes trivelig feiring og et godt nytt år til forumet, måtte reiselykken stå oss bi det kommende året!

Calling, kjeeli, SayWhat and 16 others like this.
  19. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hytta Husleia
    Her skal man forberede kveldens selskapeligheter og mat, får begynne rolig med waldorfsalat….:)
    2021 har vært rolig reisemessig, og foreløpig ser det rolig ut for 2022 også. En og annen småtur blir det, men ingen lengre turer på tapetet. Skulle egentlig være med opphavet til LYR nå i januar, men måtte dessverre kansellere pga andre forpliktelser. Forhåpentligvis får en tatt igjen det…;)

Ha en fantastisk kveld og ønsker alle sammen et flott 2022 :):):)

Calling, SayWhat, Earl and 15 others like this.
  20. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,628
    Bonuspoeng:
    93
    Godt nyttår til alle som deler tips om fine reisemål og flytips på dette forumet. Håper virkelig det blir mulig som @Eddie47 skriver at en snart kan reise ordinært bare med den røde boken uten å bruke flere studiepoeng på å sette seg inn i gjeldene lands covid bestemmelser. Planen er å besøke Asia og Carribien i løpet av neste år. Ser egentlig mest frem til om verden gir mulighet for å kunne reise til reisemål i Europa på kort varsel uten å bekymre meg om covid. Håper år 22 gir mulighet for mange besøk til London med mye lounge besøk. Legger ved et bilde fra Norges fineste by :)

F2688570-A2A9-4D56-988A-520BF0443C3E.jpeg

Del denne siden