Hurtigruten

Tråd i 'Reisemål' startet av Shyneno, 23. aug 2018.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått billetter til hurtigruten og lurer på når det er lurest og dra?

    jeg har skjønt geiranger bare er tilgjengelig på sommertid? nordlyset er vel bare på vinteren?

    noen som har tatt turen fra bergen til kirkenes?

    Når er det best å reise?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Bare husk å ikke klage når du oppdager at midnattsolen er den samme som en andre solen:(
     
    Avixlo, October, Markal and 4 others like this.
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    er jo litt av greia.. midnattsol er jo helt uinteressant.. men kunne godt tenkt meg geiranger... (som bare er på sommeren?)

    hvordan er det med stormer osv oppover utover høst/vinter?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bare brukt båtene til småturer med bilen rundt i Lofoten. For å få se litt kyst. Det har vært supert. Men har aldri satt meg inn i det en bør vite før en Hurtigruteturbestilling, så jeg følger gjerne tråden, hvis noen har noe klokt å si....
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293

    Hurtigruten om Geiranger:

    Nordlys:
    Frå september til april (jo lengre netter, jo større sjanse, men aldri nokon garanti). Nordlysturismen er vel på sin mest intense i desember, januar og februar i Alta og Tromsø (i tillegg til finsk og svensk Lappland) og andre stader her i nord.

    Uvêr:
    Hurtigruten går innaskjers omtrent heile vegen frå Bergen til Kirkenes med følgjande unnatak:
    – Stadt (mellom Florø og Ålesund)
    – Folda (mellom Trondheim og Røyrvik)
    – Østhavet (mellom Mehamn og Vardø)

    Det er berre her det blir nemneverdig sjø, i alle fall.

    Stormane er fleire og villare om vinteren (men du kan likegodt kome ut for sommarblåsten), men fartøya går til hamn dersom det blir for hustrig. På førespurnad kan du sikkert få lastestropp utdelt for å feste deg sjølv til køya slik at du ikkje vaknar på dørken der inne på lugaren din ;)

    Fartøy:
    Merk at ingen fartøy er like. Nostalgiskipet M/S Lofoten er trangast, men har mest sjel. Her må ein gå ut av lugaren for å skifte meining, men sjarmen er på topp.

    Dei andre skipa er nyare og har ein litt betre standard. Sjekk ut alle på nettsida til Hurtigruten for info om alle saman.

    Når:
    Med ei så lang reise som det er frå Bergen til Kirkenes, så er sjansen stor for at du startar i éi årstid og kjem fram til ei anna.

    Eg ville ha reist i mars/april fordi då er det så mykje dagslys at eg får sett nesten alt eg vil sjå, men det er lite nordlys då.

    Retning:
    Hurtigruten er innom hamnene til ulik tid. Somme stadar er nattestopp nordover, men dagstopp sørover. Les meir på ruteplanen for dei ulike sesongane her.

    EDIT:
    To mattilbod om bord:
    Restauranten for dei som har betalt fullpensjonsbillett (alle måltid) er desidert dyrast. Kafeteriaen (som får mat frå same kjøken som restauranten) ligg nede på halv pris. Mange stader kan du ete middag i land. Frukost er alltid med i lugarprisen (meiner eg).

    ENDÅ ein EDIT:
    Livsrytmen om bord:
    Den første dagen kjeder ein seg, men så synk ein inn i livsrytmen som høyrer med ein saktegåande seglas langs kysten av Noreg. Hurtigruten har marsjfart på 12–14 knop, sjølv om dei kan presse skroga opp i over 20 knop.

    Det er føredrag og utflukter, men eg har ikkje meldt meg på desse. Eg surrer i mi eiga verd, ser på kystlandskapet og les bok. Avkopling er kanskje eit høveleg ord.

    Tilkopling:
    Det er jo Internett-tilgang overalt, så Insta-kontoen kan oppdaterast kva tid som helst ;)

    Mogleg ALLER SISTE edit:
    Aktivitetar:
    For turistane er det dåp ved kryssing av polarsirkelen (eller moralsirkelen) samt visse typar opplegg i baren (dans og sang til dømes (neppe til same tid)), men det varierer frå skip til skip og frå tur til tur, meiner eg.

    OBS:
    Stor fare for store mengder gråhåra folk (høg snittalder (ikkje negativt i seg sjølv, men verdt å ha in mente (ser ofte barnefamiliar òg (gjerne innom kortare strekningar))), men òg stor sjanse for å kunne slå av ein prat med trivelege menneske – om ein vil. Eg har ikkje vore borti tvangssosialisering.
     
    Last edited: 23. aug 2018
    chrt, Earl, TJT and 10 others like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Har du tatt med bilen på Hurtigruten frå Bodø til Stamsund/Svolvær?

    Var ikkje det kostnadsmessig og tidsmessig lite gunstig mot det å ta den ordinære ferja (drifta av Torghatten) sambandet Bodø–Moskenes/Værøy/Røst eller Svolvær–Skutnes?
     
    Last edited: 23. aug 2018
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Å ta bil med på hurtigruta er overraskende rimelig (så lenge du er med selv).
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Orsak, Geiranger må vel være den desidert dårligste biten å ta hurtigruta (pris/tidsmessig? Med tanke på ordinær ferge i fjorden?
     
    RoadKing and Kristian like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Sant nok, har jo hatt med bil sjølv, men ei eller fleire kortslutningar i hjernen fekk meg til å gløyme det. Likevel synst eg at dei ordinære ferjene er meir hakket meir fornuftig til bruk i Lofoten, men eg har vore på vidda før, så eg kan vere på sykkeltur no òg :)
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,294
    Bonuspoeng:
    293
    Har reist endel de fleste årstider, og den beste tiden å reise er når du har god tid.:) Hver tid sin sjarm.

    Har en svoger som står på broa på Hurtigruten til daglig, og han sier at den beste tiden er når du er ombord :D
     
    Shyneno and Kristian like this.
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,294
    Bonuspoeng:
    293
    Nordlys er på himmelen hele året, men av praktiske årsaker enklest å se på de mørkere delene av året. Unngå tiden rundt fullmåne, ikke så bra for å spotte nordlys. Og min erfaring er at nordlyset er betydelige bedre innenlands enn på kysten, mindre skyer.
     
    Kristian liker dette
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Nordlys er da vel best å se fra 38.000 fot... :rolleyes:
     
    lMartin, Kristian and Shyneno like this.
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,294
    Bonuspoeng:
    293
    Min beste nordlys opplevelse er på Svalbard, øverst oppe i Adventdalen. Helt stille, ikke noe lysforurensning. Helt magisk å ligge på scooteren og nyte synet ...
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Vi fløy til ålesund og tok hurtigruten til geiranger og tilbake samme dag, så vi hadde ikke den fulle opplevelsen med lugar og restaurant.

    Geirangerfjorden var jo fin nok, men jeg kjedet meg fort.
    Kafeteriaen var svindyr.
    De serverte sveler på en av barene på toppen og de var gode (men dyre)

    Har sett litt på priser på hurtigruta før, og ja jeg vet det er dyrt i norge men sammenligner man det billigste med hurtigruta (februar) så er et cruise i karibien billigere og gir deg mye mer for pengene. Ser du på våren så er fly til USA + cruise billigere enn bare cruise med hurtigruta.

    Ikke meningen å være bare negativ, hurtigruta er fint for de som liker det. Så jeg håper du liker det :)
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Det bærer ingen mening i å la Geiranger fjorden styre en slik sak. Fin fjord, for all del, men fjorder er det jaggu mange av på den ruta, og Geirangerfjorden er relativt tilgjengelig på mange andre vis.
     
    Kristian liker dette
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn sett kan turen innom Trollfjorden i Lofoten ha meir for seg, når eg tenkjer meg om. Det står gjerne i ruteplanen om dei går innom.
     
    Shyneno liker dette
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    bestilte i går kveld i desember.. så fant jeg ut at jeg hadde valgt et skip som ikke er gjort noe med siden 1994 så avbestilte i dag.. så får lete videre..
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Av dei nye skipa likar eg M/S Spitsbergen best. Det er det aller nyaste, men er ikkje eit slikt gigantskip som M/S Finnmarken eller M/S Richard With.

    Vel, smaken er som akterspegelen, så du får sjå på dei ulike båtane og finne ut kva for ein som ser mest tiltalande ut :)
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, vår valgte rute var verken dyr eller ugunstig på tid, og vi fikk være med gjennom det trange sundet der de ordinære fergene ikke går. Men nå var dette på et par dagers sightseeingtur i området fra EVE og ikke som en del av en reise mot nord/sør. Poenget mitt er at selv om kabin og fullpensjon ombord er dyrt. Er kortere reiser også med bilen ombord men uten lugar overaskende billig og en fin måte å få til litt båt og kystopplevelse uten å kjøpe hele pakka.
     
    Kristian liker dette
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Tiltredes! Har flest korte turer på samvittigheten, men også noen lengre (dog ikke hele strekninga fra Bergen til Kirkenes (eller omvendt) i ett). Båttur er fint nesten uansett :)
     

Del denne siden