Jeg trengte kontanter i helgen og da jeg desverre kun hadde sas mastercard på meg, måtte jeg bare bruke det til å ta ut. Før jeg tok ut penger i minibanken sjekket jeg opp i vilkår og prislisten. I vilkårene fant jeg ikke noe om dette men i prislisten står det: Kontantuttak 4 % av uttaksbeløp (min. kr 40) Kan jeg ta ut kontanter med kortet mitt? Ja, men i minibanker gjelder følgende uttaksgrenser: Standard beløpsgrenser i Norge: Maksimum kontantuttak, kr 10 000 per uttak. Maksimum kontantuttak, kr 10 000 per 4 dager. Standard beløpsgrenser i utlandet: Maksimum kontantuttak, kr 10 000 per uttak. Maksimum kontantuttak, kr 20 000 per 4 dager. Merk at det ved minibankuttak tilkommer et gebyr. Slik jeg forstår det er det dette gebyret på 4% av uttaksbeløpet, min kr. 40) men rentene løper ikke fra første dag man gjør uttaket? Nå var jeg litt redd for evt renter så betalte inn idag som var første mulighet etter helligdager og helg. Om det er renter så blir det ikke mange kroner på to dager men greit å få avklart om det er noe utover dette gebyret. Hva er deres erfaring?
Oi, her kan jeg ha gått på en liten smell. Gjelder dette Bank Norwegian Visa også? Ble nødt til å bruke det et par ganger i Japan.
Noen utenlandske minibanker tar også gebyr for kontantuttak. Selvom bankene her hjemme tilbyr gebyrfritt bankkort.
Valutauttak i utlandet med Norwegian Visa løper det ikke renter før forfall. https://www.banknorwegian.no/Prisliste
Spørsmål. Når man handler på matbutikker f.eks Meny. Så hvis jeg f.eks handler for 1300 kroner kan jeg be kassemedarbeider putte totalen på 2000 kr. (Jeg vil da få utbetalt 700 kr kontant Går dette som kontantuttak?
Jeg har fått avist på dette både på sas mc og amex når jeg har prøvd, så dette går med andre ord ikke.
De fleste kassasystem i Norge har sperre for kontantuttak via kredittkort, da butikken vil måtte betale gebyr for dett du tar ut... Så skal du ta ut må du enten benytte BankAxept eller gå i minibank.