Hva driver Norwegian med?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fredrik81, 06. juli 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  2. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi alt som står i avisen er sant:rolleyes:
    Tar alltid slike artikler med en klype salt. Forstår misnøyen til passasjerene altså, men når det kommer såkalte "skandaleoppslag" blir jeg skeptisk.
    Han fikk jo refundert returen sin. Tipper han flyr med Norwegian neste år også jeg.
    Hvordan nas driver hører hjemme på et annet forum
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok rett i at de finnes mange som går på smell etter smell uten å lære, men andre bestemmer seg for å alt fly med NAS igjen ser jeg :)
    http://www.dagbladet.no/nyheter/frp-boikotter-norwegian-etter-spania-tur/60302273
     
    Bjoern In America liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Familiefaren klaget på Titan Air, jeg har selv fløyet med dem fra BGO til BCN (757) og var strålende fornøyd. De fløy den gangen som erstatning for Vueling. Vueling har jo stort sett nye fly som Norwegian, men Titan maskinen var av noe eldre dato.
    Titan flyr i øyeblikket for Novair fra OSL til Rhodos ....
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    For en gjeng med kålhoder. Så har de blitt stående på flyplassen i Alicante og glo på SAS-fly komme og gå til ARN og OSL, mens Norwegian - riktignok etter sitt sedvanlige informasjonskaos - opplyste om at værforholdene på Torp ikke tillot flights den morgenen. TORP ja! Da kan det jo for eksempel hende at det var vanskelig å sende avgårde det flyet som skulle bringe med seg denne gjengen fra Alicante til OSL litt senere, slik at det kan ha oppstått noen små timers forsinkelse. Kålhodene stakk på sin side kålbladene sine ut av vinduet på terminalen i Alicante og tittet opp på himmelen der, og de kunne da ikke se noe annet vær enn det samme som SAS hadde, og værforholdene på ARN og OSL er jo i alle tilfeller uansett alltid de samme som på Torp, så Kristen Gislefoss behøver egentlig ikke bruke så mye tid på å forklare været i forskjellige deler av Norge og Skandinavia, for det er jo helt likt skal vi vite. Denne gjengen her er i seg selv et argument mot demokratiet.
     
    Last edited: 06. juli 2016
    jayeff, TOS, Petter B-C and 1 other person like this.
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    NAS har hvertfall håndtert dette dårlig. De informerte om problemer om værforholdene ni timer etter at de selv var klar over at dette ville gi forsinkelser, og det kan se ut som de ikke hadde gjort mye for å finne alternativer. Forstår godt at kunder blir fortvilet når de ikke får informasjon. Er heller ikkje gøy å sitte med grinete barn på en flyplas til over midnatt og så "holde de våken/prøve å få de til å sove"på et fly resten av natten. Bare forde det var dårlig vær på flyplassen flyet fløy ut i fra. Kålhoder er vel de som syns at slik er helt OK.
     
    watchaddicted liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    I dagens utgave av Finansavisen skriver man at Norwegian har hatt om ikke hemmelige så iallefall ikke høyt annonserte samtaler med reisebyrå som selger deres reiser, og der er det blitt fattet en avtale om at de som har kjøpt sine reiser med Norwegian gjennom reisebyrå, ca 18%, skal slippe å betale inn avgiften.
    Ingress: http://finansavisen.no/news/3624/242/Ettergir-flyavgiften-for-noen-kunder/d,LandingPage

    Argumentet som føres er at reisebyråene naturlig nok vil har dekket sine utgifter i denne forbindelse, og i høykostlandet Norge så vet vi jo at den slags blir fort meget mere enn 80/88 kr.

    Etter mitt skjønn et fornuftig argument og en rasjonell beslutning.

    Når det gjelder resten av de reisende, så er det vel egentlig grunn til å kunne videreføre argumentet. Norwegian har fått mye negativ oppmerksomhet i det siste pga kanselleringer og innrulling av diversen selskaper på rutenettet sitt. Mon om ikke det å ta den belastningen de kronene utgjør vil være en vel verdt investering i å spre litt positivt budskap om selskapet.
     
    milehigh and Fredrik81 like this.
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Flott! Jeg er avkrevd dette gebyret ifm en tur jeg har betalt for andre. Jeg sender DY eksepdisjonsgebyr for å innfordre for dem.
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  11. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Vet noen om det går an å betale med Cashpoints? Jeg har akkurat nok til å betale de avgiftene jeg skal betale, og ser liten grunn til å spare de til senere...
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    he, he, det burde det jo...
     
  13. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Har jobbet med kommunikasjon og reiseliv i 15 år: Norwegian har levert til bunnkarakter på begge felt den siste uken.
    Den beste setningen for meg var da kommunikasjonsavdelingen sa at de ikke visste hvor Kjos var :).
    Selv pendler jeg på Vestlandet og har 50 ++ flygninger i året i jobb. Fløy Norwegian 90% til påske, men framover er det 100% SAS for min del. Fornøyd med byttet :)
     
  14. Arctic123

    Arctic123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Er det mange her som har fått etterfakturert flyseteavgift fra Norwegian eller?

    Blir dere å betale til 1.august, eller er strategien å vente og se hva som skjer?
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hva man skal sutre over her i verden :rolleyes:
     
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å betale. 176 kroner gjør en ikke fattigere...
     
  17. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Fristen ble utsatt til 15. august, så jeg betalte 80,- for datteras reise 1. juni i dag etter at hun sendte meg purringen. Er jo ikke Norwegians feil at Stortinget har bestemt at det skal kreves inn, som mange her sutrer over. At andre flyselskaper har valgt å ta denne kosten selv er så sin sak, og Norwegian kunne funnet en bedre dialog med kundene sine. Men til syvende og sist er det vi som må betale, på den ene eller andre måten.
    Jo, ca. 176 kroner! Men enig, det er ikke det som sprenger budsjettet...
     
    Robert H and OttoL like this.
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Vel... jeg er i den situasjonen at jeg har vært sakkyndig vitne i en rettssak av tilsvarende karakter, og det er ikke så enkelt at det faktisk er kundene som til syvende og sist må betale. Kort sagt avhenger det av hvordan markedsforholdene ser ut. Men i dette forumet er det kanskje ikke hensiktsmessig å utdype begrunnelsen for det synspunktet videre - selv om jeg for egen del (og for underholdningens skyld) har valgt å bestride kravet fra Norwegian.

    Selvsagt betyr ikke beløpet noen verdens ting, men jeg er av akademiske interesser nysgjerrig på om det finnes noen i Norwegiansystemet som er i stand til å tenke enkle abstrakte tanker. Samtidig er ikke det på noen måte en syretest på hvorvidt de er flinke til å lykkes i markedet.
     
    Scandipendler, Kjakan and Petter B-C like this.
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ville bestridt herfra og til evigheten... (Da kan DY faktisk ikke sende det til inkasso og må ta den tunge veien via forliksrådet. Sist jeg sjekka var det maks 1500 for å "tape" en sak der.)
     
    chrisbu liker dette
  20. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Godt at noen gidder, for det gidder ikke jeg bruke tid på. Ikke rart det er krig i verden...
    Jeg var ganske opptatt av å ri endel kjepphester før, men nå må jeg prioritere mer og ikke minst måle verdien av prinsippene mot resultatet og selvfølelsen. Det er dog noen som skal ha rett for enhver pris og ikke ser at resultatet blir motsatt av hva man så for seg. Uten at de ser det selv. Er vel mange skilsmisser som har oppstått slik, tenker jeg!
     

Del denne siden