Hva er best i C hjem fra Canada?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av 1884derby, 09. okt 2017.

  1. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt årets CT på sommerferie 2018 i C til USA/Canada. Hjemreisa fra YVR går med Air Canada via LHR. Air Canada flyr med Dreamliner, så forventer et bra produkt. Men hjem fra Nord-Amerika er det mange muligheter, og jeg tar gjerne et 23-timers stopp i Zurich, Brussel, Frankfurt eller Wien.

    Så spørsmålet blir: Hvordan rangeres biz-produktet til Air Canada i forhold til
    • Swiss
    • Lufthansa
    • Austrian
    • Brussels Airlines
    Takker for alle innspill!

    (Utreisa er forøvrig direkte med SAS til Miami, og den tenker jeg å beholde)
     
  2. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har ikke flydd Austrian eller Brussels. Men Swiss er bedre enn LH synes jeg.
     
    1884derby liker dette
  3. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Austrian C og Air Canada C (B777, B787) er - synes jeg - bedre enn LH C.
    Maten og service er topp @ Austrian, mens setene er litt bedre i Air Canada sine B777 og B787.
    OBS: Tror at Air Canada sine A330 fremdeles har samme "torturkammer" - oppsett som Air New Zealand C. I så fall ville jeg personlig heller booke Ryanair ståplasser i baggasjerom ;).
     
    Travellingalf, 1884derby and lMartin like this.
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Med unntak av cockpit er vel cargohold beste plassen man kan oppholde seg på en Ryanair-flyvning. Ikke noe mas om lotterisalg sammen med hundene og koffertene :p
     
    Travellingalf and Bernd like this.
  5. trulsern

    trulsern Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fløy Air Canada fra LHR-YYC i februar og prøvde Swiss fra Montreal til Zürich. Min mening er at AC var desidert best på totalopplevelsen. Flyet var mye nyere, uvanlig hyggelig betjening og god mat. Angret litt på at jeg ikke tok AC begge veiene :) Mulig de øvrige er enda bedre, men det har jeg ikke prøvd!
     
    1884derby and Bernd like this.
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tanker om alle produktene:

    Etter min mening har Air Canada kun en positiv thing og det er setet på 787 og 77W/LR. De har samme setene som Cathay/AA. Det er ett par år siden jeg fløy dem og service, mat og drikke var en skikkelig snooze fest. Absolutt ingen høydare.

    Hos Swiss kommer det an på hvilken flytype, det nye setet er bedre og finnes kun på 77W. Maten er bedre enn gjennomsnittet og Zurich er ett meget hyggelig sted å ha transfer.

    https://travelcodex.com/review-swiss-business-class-boeing-777-300er/

    Brussels har samme setet som Austrian og gamle Swiss setet. De er mer hvass på vinene enn noen av de andre på listen med et nært samarbeide med Laurent Perrier som hovedgreia. Neuhaus sjokolade er også for gutta. Maten er definitiv bedre enn Air Canada, midt på treet.

    Nylig test: http://liveandletsfly.boardingarea.com/2017/04/22/brussels-airlines-a330-business-class-review/

    Selv om Austrian har de gamleste flyene og også forrige generasjon Thompson seter, holder jeg en knapp på dem pga service, mat og totalprodukt. Setene er flate, men litt på etterskudd blant det beste der ute. Dersom Austrian hadde setet til SAS, hadde de hatt verdens beste business class.

    Hvorfor? Egen, dedikert kokk fra DO&CO ombord som ikke er en del av besetningen. Maten er bedre enn noen andre business class der ute og mange First class. Besetningen er alltid på hugget, har aldri hatt en dårlig flight med dem. Kaffe menyen er også helt fantastisk

    http://liveandletsfly.boardingarea.com/2017/04/20/review-austrian-airlines-767-business-class/
     
    Chrisbgg, 1884derby, RoadKing and 5 others like this.

Del denne siden