Hei, Hvis man skal gå til anskaffelse av et kredittkort med cashback, som ikke er knyttet opp mot SAS. Hvilke alternativer har man da?
crypto.com sitt kort? Da har du noe som ikke er særlig fly relatert, selv om de beste kortene gir loung fordeler. Du får cashback i crypto (ville utsatt å selge den til kryptomarkedet tar av igjen). Teknisk sett ikke kredittkort da, men gir fordeler og jeg regner med at det er det du er ute etter? Hvis du vurderer å skaffe det la deg verve av noen slik at du får en vervbonus til oppstart. Finnes vervetråd her på forumet et sted (eller spør på pm )
For ren cashback på alle typer kjøp ville jeg være tilbøyelig til å si at denne er best: https://www.komplettbank.no/kredittkort/ Så har vi jo noen som gir cashback kun innenfor en bestemt bransje, slik som DNB med 4% på bensinstasjoner og Santander Flexi med 4% på valgfri kategori.
Hvis du reiser mye uten loungetilgang gjennom flyselskapet, definitivt.. Platinum gir jo ubegrenset antall loungebesøk, men det koster jo det samme å ha som et par betalte besøk i måneden, så du må ha nytte av de andre fordelene eller reise mye.
Merk at med Amex Platinum kan du også få et ekstrakort til partner som OGSÅ gir to stk ubegrenset priority-pass. Dvs at du kan ta med 4 stk hver gang om dere begge reiser. Vi bruker det til meg, kona og våre to barn.
Og hvis man tør kan man gi gullkort til voksne barn eller andre i familien. De får da fire besøk og lounge on the go.