Ramlet inn 3 bookinger fra hotels.com her og idag. Kan virke som om de har faste overføringdager da disse har stått bekreftet i 2 mnd.
ja.. Har enda 10 overnattinger som står og venter.. Noen av dem fra starten av Mai. Så får se når disse kommer inn.
Jeg har også 2 bookinger fra april som ikke er overført enda. Når det er sagt så har overnattingen funnet sted i senere tid (siste 14 dager).
Det høres ganske normalt ut, men min erfaring er at hotels.com har vært raskere i år enn tidligere. I dag ramlet det plutselig inn 3000 EB fra hotels overnatting , samtidig med 500 fra Sumo. Sjokolade i posten i tillegg. Rene julaften.
Dette illustrerer vel godt saksgangen i Viatrumf. 1: Man gjør et kjøp, og potensiell Trumf blr registrert 2: 3-6 måneder senere ser man ofte at kjøpet har blitt avvist av ukjente grunner 3: Klage sendes inn, og disse har en ny behandlingstid på 6 måneder 4: Om klagen blir godkjent så flyttes saken tilbake til "under behandling" listen, og hele prosessen kan da begynne på nytt igjen.... Eksempel på opphold fra Januar 2019, avvist 7 Mars & deretter påklagd...har nå ligget i klagelisten nesten 6 måneder.
Ja voldsomt treneringsarbeid de holder på med. Men det er vel noe man godtar når man kjøper noe gjennom viatrumfportalen
Man kan ved abonnement nekte å betale faktura fordi man har en sak gående, i påvente av at saken skal bli løst. Da kan butikkene legge press på viatrumf. Man sender naturligvis forbrukerrådet en henvendelse og lager sak ut av dette. På denne måten kan man håpe det tvinges frem en bedre løsning.
Tviler på at du får noe aksept fra forliksrådet om ikke betale faktura fordi du ikke har fått noen Trumf-poeng.
Eller at hele ordningen avvikles... Virker som enkelte har en grunnleggende mangel på forståelse av hvordan et affiliatesystem fungerer. Det som er helt sikkert er at det ikke er marginer her for Norgesgruppen til en stor kundeserviceavdeling som skal bruke tid på å følge opp de gangene kjøp ikke blir registrert, hvis de i tillegg må bruke tid på Forbrukerrådet (hvis de vil ta saken). Viatrumf er en fantastisk mulighet for oss forbrukere til å få en "cut" tilbake med et system som i utgangspunktet ikke er utviklet for denne bruken. Jeg er sikker på at det aldri er leverandører som forsøker å lure noen, ved å prøve å unnslippe utbetalinger. Å legge inn henvendelse er selvsagt innafor, men hvis den også blir avvist er det mest sannsynlig brukerfeil (brudd på vilkår eller at salget er tilkjent en annen kanal).
Liten update: Har hatt en sak gående mot ViaTrumf for et kjøp på SAS i august 2018. Mottok nå mail om at ViaTrumf har gitt opp saksgangen mot SAS og godskriver selv det jeg har utestående. Slik at saken mot SAS har de gitt opp, og de utbetaler av «egen» lomme...
Helt enig, sjekker du kickback.no, fjordkraft sin fordelsportal etc. ser man at det stort sett er de samme tilbudene som går igjen. Alt dette går via ett affiliatenettverk, vil tro det er veldig sjelden ViaTrumf har direkte kontakt med butikk/tilbyder, eller veldig stor påvirkningskraft når ting går feil. Det er iallefall 1 eller 2 ledd imellom Viatrumf og butikk. Tror vi bare skal være fornøyd at vi har en slik fantastisk mulighet for å opptjene EB poeng på denne måten. Har selv gått glipp av 3000 trumf kroner på ikke refunderbare hotell som ikke er blitt registrert, veldig surt. Men samtidig har jeg opptjent rundt 15 000 - 20 000 kr totalt. ViaTrumf er hovedgrunnen til at jeg i år har kunnet fly F til Asia, i tillegg til 2 FlyPremium turer med totalt 6 personer i C. Hadde det ikke vært for ViaTrumf ville fasiten vært en helt annen.
Hmm, jeg har 2 saker fra april 2018, fra da vi skulle få 45(?) kroner pr booking. Får purre på disse da og se om jeg får jeg også.