Du blir ny kunde for hver gang på begynner nytt medlemskap. Altså hvis du velger ICE nå, så velger du f.eks Telia, åsså velger du igjen ICE da er du igjen en "ny" kunde, og hvor mange ganger du kan gjør det i løpet av året er jeg usikker på, men jeg vil anta uendelig, det er ingen som kan nekte deg å bytte leverandør.
men noen ganger står det at for å kvalifisere som ny kunde kan man ikke ha vært kunde i 1 år eller noe. er det noe sånt med ICE?
Ikke for mitt vedkommende. Jeg byttet tilbake til Ice for 2 måneder siden etter en periode med Telia og Talkmore. Fikk bonuspoeng på konto nokså kjapt. Det eneste "problemet" var at jeg ikke fikk booket "Bli kjent". Naturlig nok.
Men da gjør vi som vanlig da, IFere. Den som har gått tilbake til Ice etter en periode og fått ny bonus (ved bruk av bli-kjent, naturligvis), roper ut og sier hvor mange måneder det gikk. Så prøver vi oss ned, helt til vi kommer til et breakpoint hvor vi ikke får bonus. Jeg var kunde i sommer, så hvis det er 6 mnd, så melder jeg meg frivillig fra januar av, i hvert fall.
Helt ærlig så er jeg usikker på denne, det eneste jeg vet av erfaring med Talkmore f.eks er at jeg hadde Talkmore en stund, byttet til ICE i 1 måned og byttet tilbake til Talkmore fordi Talkmore hadde bedre betingelser, og var billigere.
Det jeg lurer på er om det er mulig å ha to forskjellige operatører på to forskjellige nummer, altså Talkmore på den ene og ICE på den andre uten at de f. eks avslutter mitt kunde medlemskap på det ene nummeret.
Synes telenor (for en gangs skyld gjør noe bra) hadde en fin oversikt på dette. De lagrer i 23 mnd, når det gjelder kundeforhold (kan ikke forstå at det er lovlig ihht GDPR med så lenge, men de er hvertfall tydelig på det). https://www.telenor.no//om/personvern/sletterutiner.jsp Her fra ICE https://www.ice.no/kundeservice/personvern-og-sikkerhet/#Sletting Står "når lovpålagte krav til oppbevaring har foreldet". Vet ikke om dette da er 6 mnd ihht DLD.
Det burde ikke være noe problem. Ingenting som sier at et ikke er lov å være kunde to steder samtidig?
Når jeg tegnet abonnement hos ICE for andre gang virket det som om de bare videreførte mitt forrige abonnement. Jeg fikk opp oversikter over gamle faktura og faktisk en regning for bittelitt overforbruk jeg hadde fra forrige periode. Forøvrig var det ingen problem med å få nytt prøvekjøp, og Trumf kom relativt raskt (14 dager). Hos Talkmore er de flinke til å skrive og informere om dette på kundesidene, særlig når det kommer til verving. Når det gjelder Viatrumf er jeg usikker på hva som gjelder. Et lite tips er at Telenor og Telia har to mnd. angrerett, dvs. at man får tilbake pengene om man ikke er fornøyd. Jeg bytter ofte operatør og må si ICE virkelig er bra på kundeservice og Mine sider. De sliter litt med hastighet men så lenge man kun bruker mobil går det fint, og jeg har heller aldri opplevd problemer med streaming via chromecast til TV. Når man bytter operatør er det viktig å få portering/overføring i slutten av måneden fordi man vanligvis må betale full månedsavgift til den operatøren man forlater.
Jeg ringte til ICE i går minst 10 ganger og kom ikke gjennom, bare masse støy i bakgrunnen hver gang.
Jeg bestilte abonnement tidligere i dag og sendte deretter mail for å be om portering i slutten av måneden. Det står på sidene deres at det kan ta opptil 3 dager før man får svar, men i dette tilfellet tok det mindre enn en time...
Fått samme svar som deg selv om jeg har purret over flere måneder. Helt latterlig... hadde jeg brukt et år på å fikse en «krevende» situasjon på jobben hadde jeg fått sparken for lengst.
Du kan "bestille så mange du vil" i teorien. Om jeg ikke husker helt feil har Telenor restriksjoner på 5 stk post-paid (altså ikke kontantkort) per person, men kan ikke erindre noen restriksjoner hos andre sånn i forbifarten. Og selvfølgelig kan du ha flere forskjellige nummere hos forskjellige operatører til enhver tid Har tenkt på å bestille ett prøveabonnement til for å få nye 620, men føler det er så ufattelig uærlig bare for å få bonus, samt at risikoen for at de da kutter ut slike tilbud, så lar det være. Bedre å slå til igjen neste gang
De er vel representert med både Booking.com og Rentalcars. Jeg fikk samme svar vedr en leie hos Rentalcars. Noen som opplever det samme med Booking.com? Siden begge fortsatt ligger der er det neppe uvilje hos noen. Et affiliatefirma som har gått dukken kanskje?
Personvernforordningen er ikke nødvendigvis det som bestemmer når data skal slettes. Andre lover går foran, så er det data som feks finansielle, telekom, medisin eller opplysninger som det offentlige trenger så kan det lagres lenger enn varigheten på kundeforholdet.