Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Ser Qatar ligger inne med 1,3% bonus, er de nye? Har i alle fall ikke lagt merke til de før

2. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg har bestilt Qatar via Trumf for over et år siden. Vet ikke om de har ligget der hele tiden siden den gang.

3. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om man får ViaTrumf dersom man kjøper H&M gavekort?

4. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gjorde en booking med Qatar via ViaTrumf i juli iår. Tror de har vært der en stund. Men Emirates har dessverre forsvunnet i 2020.

5. madsop

madsop Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Dei har iallfall ligge inne (med 1,3%) sia eg starta logginga i slutten av mars, så da vil eg tru det.

6. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

Hvilken strategi/rekkefølge ville dere valgt å gjennomføre bytter på disse fire abonnementene?

Ice, Talkmore, Telia og Onecall.

Setter pris på all hjelp :)

Last edited: 08. des 2020
  7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Sprsmålet er hva du ønsker (om du skal flytte ditt eget nummer, eller ha i tillegg), om det viktigste er poeng /trumfbonus eller økonomi (få trumfen, men bruke minst mulig penger på det). De fleste har en begrensning på at de bare gir trumfbonus hver 6. måned. Da blir cluet å få denne ventetiden så nærmt 6 mnd som mulig.

Talkmore og telia mener jeg tar gebyr for nytt nr (rundt 150 kr). Da tenker jeg enten portere ditt eget nåværende nr til Talkmore/Telia blir steg 1.

Ice vet jeg du får gratis nummer av, onecall tror jeg. Da kan du f eks samtidig som du porterer til Telia bestille et bli kjent abb til 99 kr mnd hos ice. Dette kan du så portere til onecall etter denne måneden, eller du kan portere det til den av Telia/Talkmore du IKKE valgte i første runde.

Onecall kan du også bestille prøvekjøp enten innledningsvis (mtp 6 mnd) eller etter f eks ice.

8. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    For å følge opp dette er det lurt å vente til de har sine beste kampanjer, altså når Ice har 620,- kampanje og når Talkmore og OneCall dobler som de har gjort nå i det siste når du velger hvor du vil plassere dine abonnement(er).

9. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Så kom den siste fra Hotels.com. Fra en overnatting i desember 2019. Status bekreftet i juli. Så kun 12 mnd der altså.

10. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,665
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk også nettopp poeng for opphold i Bogota desember 2019. Nå gjenstår bare poeng for juli 2020.

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpte en Iphone til fruen 26 september via viatrumf, og den står enda til behandling. Det står at man ikke skal etterlyse poeng før det er gått 90 dager. Men herre min. Hvordan er det mulig å bruke så mye tid? Kan ikke si at det oppmuntrer til flere kjøp. Om det blir aldri så mye poeng av det (nuvel, en grense finnes vel :) ).

12. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor kjøpte du? Har ikke undersøkt i det siste, men tidligere hadde alle butikkene jeg fant på viatrumf en disclaimer om at det ikke gjalt iphones og macbooks.

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde brukt Viatrumf en del ganger opp til slutten av 2018. Sluttet fordi jeg var så lei av at det nesten alltid var tull, måtte purres - kundeservice kontaktes, og det kom i beste fall trumf inn etter mange måneders venting alltid.

Ga dem en ny sjanse nå nylig, på tampen av 2020 - og erfaringen er akkurat den samme: dette tar et hav av tid, og kundeservice er hyggelige men kan ikke hjelpe sier de...

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det hender det tar lang tid. Men hvorfor si nei takk til masse poeng?

tobeornot999 liker dette
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk via viatrumf til Apple. Falt meg ikke inn at en Iphone modell som ville bli erstattet av en ny to uker senere skulle være unntatt opptjening. Når det er sagt, det er jo like forbanna idiotisk at de skal bruke 90 dager på å gi avslag?

tobeornot999 liker dette
  16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,904
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du samle poeng så må du være oppdatert, hvis ikke, blir det lite EB.

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,719
    Bonuspoeng:
    293
    Mye enklere å få dem med å fly. Men i disse tider så må fanden lese bibelen :eek:

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Har kjøp hos expedia og booking.com (fra oktober) som har stått som bekreftet en stund nå. Har ikke vært bort i slikt før, hvorfor ikke overført til Trumf? Kjedelig å vente :p

19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, disse er vel rapportert å ha svært lange behandlingstider nå. Forrige jeg hadde med Expedia fikk jeg Trumf 130 dager etter gjennomført opphold.

20. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde en overnatting 30/6 i år med Expedia. Den byttet status til "bekreftet" for et par uker siden men fortsatt ikke overført. Det har vel gått ca like tregt et par ganger før så ting tar tid ja...

Del denne siden