I går klagde jeg til viatrumf på at jeg ikke har fått poeng for opphold på radisson. De skulle ordne dette innen 2 uker, poengene kom faktisk allerede i dag og jeg ble egentlig litt overrasket over hvor raskt det gikk, men så kom jeg på at dette oppholdet var i Juli
Jeg har opphold fra februar som ikke er utbetalt. Men flere opphold etterpå som er utbetalt. Så jeg vet ikke helt hva som er greia..
Trodde ikke at man fikk Trumf når man brukte rewards-netter hos Hotels.com, men det viser seg at det gjør man. (Kanskje gammelt nytt, men det kan hende noen, som meg, ikke visste dette)
Har ikke fått de ennå, men jeg booket i går, og det dukket opp i oversikten på ViaTrumf etter noen timer. Det gjenstår selvfølgelig å se om de faktisk kommer. Svaret kommer vel om 3 måneder eller noe sånt.
Ulempen med hotels.com "gratisnetter" er nettopp det: man må betale skatter uansett, og det blir etter min erfaring alltid litt annet ekstra å betale også. Rettferdig nok det hvis man kjøper hotellrom som er dyrere enn gjennomsnittsdekningen på nettene man har spart opp, men de er rett og slett ganske lure og belaster kunden uansett - samtidig som man mister resten av verdien på den oppsparte overnattingen dersom den er billigere enn dekningen. Og da er spørsmålet ditt veldig relevant: for det kan godt tenkes at Viatrumf bare kommer for ekstrapengene man betalte.
Man må jo selvfølgelig ikke bruke en reward-natt på en overnatting som er billigere enn verdien på kupongen. Det sier seg jo selv. Selv venter jeg med å bruke den til verdien på en reward-natt passer best mulig med prisen på overnattingen. Og det passet fint å bruke disse nå på slutten av året, siden jeg ikke trenger omsetning på noen kredittkort.
Uansett gjør det jo at man kan booke med rewardnetter på lengre opphold og ikke trenger å vente til man har et opphold på en natt så man får maksimal utnyttelse av viatrumf
Beklager min uvitenhet, jeg har aldri brukt Via-trumf. Hotellet har jeg alltid booket på kjedenes hjemmesider, enten det er Radisson, Radisson America, Hilton, Nordic Choice ...... fordi jeg tror det bygger status, poeng og at jeg da også får statusgoder. Hvis jeg booker gjennom Via-trumf vil jeg da få trumf i tillegg til alt det andre?
Har kun erfaring med Nordic Choice og Viatrumf, men der er det i allefall sånn. Til og med bonusnetter får ein Trumf-poeng på.
For de aller fleste hotell, så lenge hotellet er på viatrumf. Akkurat nå gjelder det Nordic Choice Hotels, Marriott og Citybox samt Radisson. Sistnevnte har folk hatt litt dårlige erfaringer med hvis man booker sammen med statusfordeler, men i verste fall får du bare ikke utbetalt Viatrumf.. du får fortsatt alle statusfordeler. I tillegg er hotels.com, expedia osv på viatrumf, men du virker ikke så interessert i det. Det er litt bedre utvalg av hotellkjeder på topcashback.co.uk og det samme gjelder der med tanke på statusgoder. Her har du derimot bare mulighet å konvertere til Avios, ikke Eurobonus. Evt kan du ta ut cashback som kontanter eller gavekort på diverse britiske butikkjeder.
Det var du som snakket om å booke på kjedenes hjemmesider og nyte godt av statusgoder Uansett hva du bruker så tar viatrumf deg bare til sidene til kjeden, til hotels.com eller lignende etter du har trykket på "Få trumf bonus her"-knappen på viatrumf.com. Etter dette booker du bare som vanlig.
Muligens feil tråd, men ifølge nettsidene til topcashback må man være britisk statsborger for å få ut kick back som avios. Fungerer det for nordmenn?