Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Den 20.06.23 fikk jeg overført hotellbestillinger gjort mellom august 2022 og november 2022. Helt latterlig at det tar så lang tid, men så lenge det ligger i oversikten på Min Side hos viatrumf.no kommer poengene til slutt. Har fortsatt en del overnattinger bestilt i juli og august 22 som ikke er overført enda. Er bare å møte seg med tålmodighet.

    Verre med alt det som ikke blir registrert... Gjorde et kjøp på 1500kr hos Proshop innenfor de 48t for å få de 75kr i bonus, men det har ikke dukket opp. Så det blir å vente en stund før jeg kan melde inn sak, og videre 6mnd behandlingstid før jeg helt sikkert må krangle til meg de 75 kronene.
     
  2. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Slik ser min liste ut nå. Har aldri tatt en titt der, men tallene stemmer dårlig med hva jeg betalte for hotellene hos Hotels.com.

    Der var det snakk om hhv:
    630 USD (som ble betalt før jeg var på hotellet tror jeg? Hotels sier at jeg ble charget 90 USD på sin kvittering)
    og
    18457,47 kr

    Kan det da stemme at det er tax på ca 6000 kr på det siste beløpet der?
    Har det noe betydning at jeg betaler for hotellet på stedet i forhold til å betale med en gang?
     

    Attached Files:

  3. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor mye som er skatt og avgifter skal stå på kvitteringen din. Men ikke helt utenkelig at det kan beløpe seg til 6000 kroner.
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Amerikanske hoteller har helt hinsides høye skatter. Bortsett fra at dette ikke er faktiske skatter, men ting som "resort fee" som går direkte til hotellet uansett. Resort fee eller lignende gebyrer har blitt mer og mer vanlig fordi disse ikke er med i beløpet som vises på hotellet egne nettsider, amerikansk hotels.com osv (i motsetning til norsk hotels.com der de er inkludert). På den måten kan hotellet se billigere ut enn det egentlig er når man søker etter hotell :rolleyes:

    Det skal ikke ha noe å si på om du får viatrumf utbetalt eller ikke om du betaler på hotellet. Du kan derimot forvente at det tar enda lenger tid før du får utbetalt trumfen fordi det tar en god stund lenger før hotels.com får bekreftet fra hotellet at oppholdet et gjennomført.
     
    AirMags liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,838
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og hvis man sammenligner prisen som skal betales (står også i mottatt epost fra Hotels) med summen som står oppført i listen på ViaTrumf, så ser man at det alltid er ganske stor differanse på disse. Årsaken er som nevnt, at man ikke får Trumf på skatter og avgifter gjennom Hotels.com (og andre). Dette står beskrevet på siden til Hotels.com på ViaTrumf. Ser man feks på NCC (eller Strawberry som de nå heter), så får man Trumf på hele kjøpesummen.
     
    AirMags liker dette
  6. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått trumf overført fra trumf-visa for hotell booket hos hotels.com under kampanjen nå. Beløpet oppført i Viatrumf + det som er overført i dag blir sammenlagt 13,8%, så her betaler Trumf Visa ut lenge før opphold er gjennomført.
     
    furlong liker dette
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Kan hotellet avbestilles kostandsfritt?
     
  8. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, dette var to bookinger som ikke var prepaid, de er også full kansellerbar.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,838
    Bonuspoeng:
    293
    Har også fått masse Trumf for bookinger gjort med Trumf Visa-kampanjen.
    Mener at Trumf blir trukket tilbake om man avbestiller etter at Trumf er overført, men har ikke sjekket denne runden. Noen som har erfaringer?
     
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man mangler noen poeng for å feks opprettholde Platinum hos Strawberry, så er jo dette en ypperlig anledning til å booke en overnatting for 30k med Trumf visa, og overføre disse ;)
    Har selv fått utbetalt for 3 bestillinger i dag.
     
  11. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Kjørte inn en del bookinger hos Hotels i går, men bare 5 dukket opp. Virker som det er en cap på hvor mange man booke i en sitting, slik noen rapporterte med Strawberry for en stund tilbake. Noen som har erfaring med at alle bookinger kommer opp etter litt venting, eller bør jeg rebooke de som ikke kom inn i viatrumf?
     
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    8,649
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg rebooket noen av de fra Strawberry som manglet og det ble bare kaos. Nå ligger det dobbelt og trippelt inne, etter litt diverse ombookingstriks. Ville ventet tålmodig.
     
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen nylig erfaring fra hotels, men det tok nesten 2 uker før bookingene jeg manglet fra strawberry dukket opp på viatrumf.
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Når var sist de gikk inn og justerte alle feilbetalinger av trumf? Er vel under 1 år siden? Og er dette noe de har gjort årlig? Blir nok å gå kraftig i minus ved neste oppgjør.
     
  15. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Jeg mener dette er svart på før her inne, men jeg er tydeligvis ikke så god på å google. :p

    Viatrumf har jo en fin bonus ved bestilling på Hotels.com, særlig med Trumf Visa. Jeg kom på at min samboer har Trumf visa.

    Er det mulig å booke hotels.com, evt reservere med det kortet, for så å betale når man er på hotellet med Amex, for eksempel? Evt hvordan gjør man det?

    Skal på en lengre tur til USA i sommer, og selv med mid range hoteller blir det noen kroner. Da hadde 13,8 % bonus hjulpet veldig på mtp opptjening av poeng.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,838
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fint. Den som har Trumf Visa må booke gjennom ViaTrumf. Trenger ikke betale med Trumf Visa, og trenger heller ikke forhåndsbetale. Det kommer opp "feil" sum i oversikten på ViaTrumf, men det er fordi etter ca 10 dager, så overføres Trumf fra Trumf Visa. Resten burde komme etter oppholdet.

    Jeg har lagt inn Trumf Visa som reservasjonskort ved bestilling, men det er rapportert om at det ikke spiller noen rolle hvilket kort man legger inn.
     
    Mra056 liker dette
  17. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8

    Takk for svar! :)
     
    holmen liker dette
  18. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Må refundere noe jeg har bestilt og fått poeng for. Hvor poengene så er sendt videre til eb. Kan trumf trekke tilbake eb poeng eller får jeg negativ trumf saldo?
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Negativ trumf.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Av nysgjerrighet, hvordan fikk du poengene? ViaTrumf, Trumf Visa eller i butikk?
     
    Last edited: 03. juli 2023

Del denne siden