Kjerringa har nå CT pluss poeng for to i F. Jeg har også CT pluss poeng for to i F og evetuelt to i C/F uten CT. Hva er lettest for Amexfolka. Skal jeg booke to på hver CT, altså booke med hennes CT og hennes poeng i tilleg til min CT og poeng? Eller er det bedre/lettere å booke alle hos meg og når jeg får CT for 2018 be om å få 50%(bruke CT) på de gjenværende to jeg ikke har bruk CT på.
Var litt uklart formulert synes jeg. For amexfolka er det vel rivende likegyldig hvilken CT du booker opp, alle skal jo brukes Men jeg ville brukt de etter FIFO-metodikken. Først inn, først ut..
Ser at noe av problemstillingen min ikke kommer frem i lyset. Du mener med andre ord at Tallin likegyldig i om overhode(kjerringa) er tilstede når jeg booker med hennes CT og poeng. Og at det å booker fire reisende samtidig på to kontoer ikke er et problem. Eventuelt hvis de gjør seg vanskelig, kan jeg booke to uten CT for så å bruke CT å få igjen poengene i ettertid( men selvfølgelig i god tid før reisen).
Hvis du får alle på én booking uavhengig av hvilken CT du bruker spiller det vel ingen rolle. Men hvis du bare får alle på samme booking ved å bruke bare dine poeng ville jeg gått for den varianten.
Ja det er vel i bunn og grunn det jeg også lurer på, samt om man kan booke med samboers CT uten at hun er fysisk tilstede(hun hater å snakke engelsk og er på jobb når jeg skal booke). Hvis vi booker alt på meg så bruker vi hennes CT på tur med broderen i løp av 2018. Hun har forøvrig akkurat nåd krav så da må jeg antagelig ringe rundt for å få CT hennes aktiv.
Jeg brukte min CT og kona sin CT i sommer, jeg ringte og bare sa jeg skal bestille 1 tur, bruke 2 CTer og ta poeng fra 2 kontoer, null problem, problemet var heller finne 4 F i fellesferien samtidig, da ble det 4 C.