Jeg sitter for øyeblikket ombord på SK og fikk nettopp en erfaring som jeg kunne tenkt meg å høre forumets innspill på:
Hadde tatt med meg laptopen min i en relativt liten dataveske (se bilde) og siden jeg ønsker å bruke den underveis la jeg den ikke opp i hattehyllen.
Jeg har forstått regelverket slik at små vesker og datavesker under 15x30x40 cm kan oppbevares under seter foran såfremt man ikke sitter på nødutgang eller første rad.
Ble derfor overrasket når en ganske brysk flyvertinne krevde at den skulle ligge i hattehyllen. Hun insisterte på at regelen gjelder for håndvesker, men at dette var en laptop og dermed ikke kunne oppbevares der. (det skal sies at jeg sitter inneklemt på vindusplass, ellers hadde det vært relativt lett å reise seg og flytte den opp).
Så ingen hensikt i å motargumentere, men tenker jo at dette umulig kan være forbudt. Lurer på om andre på forumet har opplevd det samme, eller er det gjengs oppfatning at laptoper i slike bærefutteraler/tynne datavesker ikke skal oppbevares mellom bena på takoff/landing?
Last edited: 21. mai 2022