Hva er nok tid til å snu på LHR?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kenneth79, 10. jan 2022.

1. Kenneth79

Kenneth79 EBD, FBG

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Har en MR 22 januar til LHR med 1 time mellom landing og avgang. Er en stund siden sist, men mener å huske at man fulgte T3 connections skilt gjennom en sikkerhetskontroll og tilbake til gatene.

Er dette fremdeles riktig og rekker man det på 60 min om ikke sikkerhetskontrollen er flaskehals? Noen som har gjort MR nylig som vet noe om hvor lang tid man bruker tilbake til gatene?

2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du rekker ikke igjennom med så lite tid.

Kenneth79 liker dette
  3. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,031
    Bonuspoeng:
    183
    Tiden det tar med connection vil også varierer litt mellom terminalene er min erfaring. Reiser du med *A så er det terminal 2 som gjelder, mens terminal 3 nå i hovedsak benyttes av OneWorld, mens BA (+Qatar og Iberia) holder hus på T5. Hvis du må bytte mellom terminalene i tillegg til connections så har du ikke sjanse på 60 min... Normalt føler jeg at T5 har vært raskere enn T3 på connections, men nå er det veldig lenge siden jeg hadde connection på T3 (2019)...
    Sist jeg måtte igjennom connections på T5 som var i desember 2021 så brukte jeg ca 30-35 min fra jeg kom ut av flyet til jeg var igjennom sikkerhetskontrollen.
    Uansett hvilken terminal det er snakk om så er avstandene ofte lange på LHR, og boarding starter ofte 30-40 min før flyavgang på Europafligthene, så er nok enig med Laffen her i at dette normalt ikke vil gå... Og selv om det kanskje kan gå ville jeg ikke tatt sjansen...

Last edited: 10. jan 2022
    Kaffen and Kenneth79 like this.
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Minimum connection time på terminal 2 er én time, ved terminalbytte er det 30 minutter ekstra. Reiser du frem og tilbake med SAS skal dette gå på papiret, men ville ikke forsøkt meg på en slik reise uten gjennomgående billett.

Kenneth79 liker dette
  5. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    601
    Bonuspoeng:
    93
    Umulig å rekke det med dagens system for slusing av passasjerer

Del denne siden