Jeg har nå vært Gullmedlem i snart ett år og har dannet meg noen erfaringer i forhold til dette, og jeg ser ikke vitsen med å ha en slik status, og her skal jeg forklare hvorfor:
1. Mesteparten av poengene jeg samler er ikke relatert til fly, jeg tjener mest poeng på viatrumf, her tjener jeg nesten 300.000 poeng, litt ved hjelp av å booke for venner og folk på jobben også
2. Etter å ha fått den endelige avslaget på Amex Platinum, og jeg i de dager fikk det nye kortet Masercard Premium som nøytraliserte fordelene med Amex premium kortet som jeg da hadde, så ringte jeg inn og terminerte forholdet deres. Noen dager senere så ringte Amex meg opp og spurte hvorfor jeg avsluttet Amex kortet mitt. når jeg forklarte dem situasjonen så
ble jeg tilbudt Amex Platinium for å rette opp i det, dermed ble CT på meg også
3. Dama mi har også Amex Platinium, og henter omtrent like mange poeng som meg på Viatrumf.
4. Når du flyr F eller C så er lounge inkludert. Ja, vi får ikke tilgang på den innerste lounge på OSL, men ser heller ikke vitsen med det da mat menyen på den ytterste lounge er nesten like bra. F-Lounge andre steder er mye bedre enn den i OSL uansett. Derfor bør OSL få ett bedre produkt om jeg fortsatt skal prioritere dem.
5. Så den eneste fordelen som har noe betydning er 25% ekstra poeng på SAS flyginger, noe som jeg ikke ser vitsen med, så lenge jeg ikke flyr Business til HongKong, Tokyo, LA, eller San Francisco så får jeg fint lite uttelling for det.
6. Det holder med 3 eksotiske turer i året
Derfor kan jeg si at SAS bør satse litt hardere, på at Gull skal lønne seg, for akkurat nå er fordelene spist opp av fordelene vi får fra andre kanter i systemet
Vis alt...