Hva forventes av en god dekning av business?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Klokkesamler, 27. juli 2017.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    I høst reiser jeg med Thai Business til BKK, og tenkte å lage en aldri så liten anmeldelse i film, og bilder. Film til youtube, og bilder til dette forumet.

    Mitt spørsmål er følgende: Hva forventer dere av en god anmeldelse av en slik reise?

    Mine tanker:
    - kort og greit om loungen
    - Få med meg boardingen
    - overblikk over avdelingen
    - God beskrivelse av all mat og drikke
    - God dekning av funksjoner med sete, lagringsplass, lys og entertainment.

    Er det noe dere mener jeg mangler? Aldri tidligere prøvd å lage en VLOG før, men siden jeg setter meg ned og koser meg med andres anmeldelser av slike turer tenkte jeg å gjøre andre samme tjeneste.


    PS: Plasserte den her da produktet av dette topic´et til slutt havner opp i denne tråden.
     
    Edvard, Eddie47, MadsVaHa and 3 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    For meg er det viktig at det er mye detaljer rundt sete og setevalg, om det er noen rader å foretrekke eller unngå. Maten kan være så forskjellig, men den er også viktig. Det er også greit å vite hva man kan forvente seg av mat og drikke i en lounge, men SAS-loungen på OSL begynner vel å bli kjent på forumet.
     
    KristianSk liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg personlig synes man kommer langt med en og annen spøk, en dose ironi og en håndfull digresjoner.
     
    Last edited: 27. juli 2017
    KRS and Eddie47 like this.
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Film fra originale vinkler/kamera-plasseringer. Point of view fra din synsvinkel i setet har vi alle sett før. Boardingen er som nevnt et viktig element i opplevelsen og førsteinntrykket.

    Med spionfilming i 4K, lag en full oversikt over alle klokkemerkene som passasjerene i kabinen har på seg. Edit inn din vurdering.

    Ta noen kjappe spørsmål til de andre reisende i kabinen; hva er de 2 beste og 2 dårligste tingene med å fly Thai Business? Noen liker oppmerksomhet, andre ikke. Funker trolig best etter café avec men før folk legger seg.

    Siden crew ikke vil besvare noe negativt on the record, så kan du spørre om de beste tipsene for en god opplevelse om bord på Thai Airways langtur og om de har noen inside-tips til BKK flyplass som vanlig reisende ikke er klar over eller benytter.
     
  5. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ingen egen erfaring med å lage reisebrev, men storkoser meg stort med de som legges ut av alle forskjellige medlemmmer. Tenker reisebrevet blir best og mest personlig når du lager noe rundt det du selv kunne tenke deg å sett & lest. Da blir det mindre "stress" for deg og du kan nyte mer mens du blogger uten å måtte tenke på forventninger eller om det du legger ut er "bra nok for de svina", for å sitere en kjent nærlingslivstopp.
     
    CrotchRocket and Eddie47 like this.
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Uavhengig om reisebrevet er kort, langt, mye bilder eller lite bilder. Så synes jeg det er flott at folk tar seg tid til å dele sine betraktninger rundt sin reise. Vi har alle forskjellige preferanser, så derfor er det topp å lese om andre sine opplevelser. Til syvende og sist er det ditt reisebrev, det blir nok bra uansett og vil glede oss her inne :)
    God tur og lykke til med skrivingen.
    Vi har lest mye om Thai First men ikke like mye om Biz-produktet så denne ser jeg frem til
     
    Nanping, TigerTravel, SAJblue and 2 others like this.
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt råd er at du ikke legger lista for høyt, slik at du ikke har motivasjon til å fullføre eller gjenta. Å lage reisebrev er tidkrevende (man må nesten ha gjort det for å forstå det), og det er nok av eksempler på folk som sliter med å fullføre. Finn et nivå du er tilfreds med og synes er gøy. :) Det skal ikke føles som en jobb.

    Husk også at du skal kose deg på turen! I disse dager er mange så opptatt av å dele opplevelser på sosiale medier (snap/face/twitter/insta/forum) at man helt glemmer å være tilstede i øyeblikket og nyte opplevelsene selv. :cool:
     
    Are, TigerTravel, Robamu and 2 others like this.
  8. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Edvard - Jeg likte godt forlsaget om å kommentere armpryden til mine medpassasjerer. Det skal jeg få til.

    @KristianSk - Jeg liker godt VLOG`ene til Casey Neistat. Så det skal jeg prøve på.



    Da skal jeg få med meg dette. OSL-loungen er vel kanskje ikke så spennende, nei. Tenkte connection I BKK kan være artig, med Spa. Så skal prøve å få filmet litt der.

    Så nå er vel neste milepæl å få tak I et egnet kamera :)
    Noen tips? Go-pro til 5K er ikke aktuelt.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Virkelig et godt poeng.
    Jeg er en av de som blåser det opp i store proporsjoner. 500++ bilder som må sorteres og anfallene reduseres til noe spiselig.
    Ligger vel 2 år bak i løypa nå.. Den positive siden er at man nesten gjenopplever turen når man ser bildene på nytt for å skrive :)

    Vil faktisk heller si at du burde lage en ny tråd så kan denne være behjelpelig for andre som også ønsker tips i samme kategori :)

    Uansett, lykke til. Det blir nok bra :)
     
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reiste til Singapore i Emirates Biz, å tenkte å lage mitt første reisebrev! Da jeg kom på flyet fant jeg ut at jeg heller ville nyte turen fram og tilbake. Uansett, all honør til de som lager reisebrev!!! :D
     
    Anita and Xflipper like this.
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du skal bruke mobil som hovedkamera, få tak i en liten tripod. Joby GripTight ONE Micro kan anbefales - den nylig lanserte modellen tar alt fra små til store telefoner, i motsetning til de gamle. Fungerer og har danseplass til min iPhone 7 Plus, som er ganske diger.

    Finnes hos de fleste som pusher elektronikk. Koster noen få hundrelapper og blir pakker seg sammen til en kompakt sak du får i en lomme uten å merke det.

    [​IMG]
    [​IMG]
    http://www.frys.com/product/9193658?site=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG
     

Del denne siden