Hva går gjennom sikkerhetskontrollen (av litt mer spesielle ting)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 01. sept 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Skal snart prøve å ha med meg en brødbakemaskin som håndbagasje. Nysjerrig på om det er ok i sikkerhetskontrollen.

    Det er vel for mye å håpe på, at noen har prøvd det?
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke med brødbakemaskin, men det var en i Australia som prøvde på en kjøttkvern. Det var ikke OK.

    IMG_2586.jpg
     
    RoadKing liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,363
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg oppdaget en bunke skarpe skudd i brystlomma etter å ha reist gjennom 3-4 flyplasser i Europa. Leftovers. 9mm.
     
    Henrik, RoadKing and Xflipper like this.
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok med meg en kitchenaid blender gjennom sikkerhetskontrollen på Stansted en gang.

    Kontrolløren var skeptisk til de skarpe knivene, men jeg lovte å ikke knuse glasset, og dermed var ikke knivene eksponert.....

    På BGO måtte jeg sjekke inn en 13mm fastnøkkel. En skalpell var derimot helt ok.
     
    RoadKing liker dette
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hånd(våpen)baggasje. Helt Ok, naturligvis. :D
     
    milehigh liker dette
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Ble stoppa med haugevis av legoklosser som utløste en bra grundig sjekk.

    Lovte å ikke åpne boksen slik at medpassasjerer ikke skulle tråkke på dem.
     
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde uvitende en .357 magnum patron i foret på PC baggen i flere år. Gikk igjennom utallige røntgenapparater rundt hele verden uten å bli oppdaget. Egentlig helt utrolig, denne saken er ikke helt liten med fullmantel og må se ut som et eneste stort rødt alarmfelt på skjermen. Selvfølgelig ikke sikkerhetsmessig særlig farlig, det er ikke så mye man kan gjøre med en enkelt patron...
     
    anders82, milehigh and RoadKing like this.
  8. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Glemte å sjekke inn en Colt 45 på en flight fra Evenes til Fornebu på slutten av 80-tallet! Jeg oppdaget den i det jeg skulle hente en bok fra ryggsekken. Jeg lukket bare sekken diskret og lente meg bakover for å sove i stedet :cool: Vel og merke var det den gang ikke vanlig sikkerhetskontroll, kun stikkprøver. Neste gang husket jeg å sjekke inn pistolen, men da jeg skulle ta ut tennstempelet ved innsjekkingsskranken, spratt den av gårde. Da jeg løp etter den, med pistolen i hånden, var det noen som ble usikre og begynte å flakke med blikket. Men heldigvis var jeg på denne turen iført uniform, så den store panikken uteble…
     
    RemiWM, KRS, afirm and 7 others like this.
  9. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da fælt da. At vi er bonusjegere visste jeg, men at det er såpass mange her som jakter poeng med våpen og/eller ammunisjon... ;)

    Jeg hadde vært på besøk hos bestemor en gang, og hun insisterte alltid på å gi meg en matpakke på hjemveien. En gang fikk jeg rester fra middagen dagen før, som hadde vært biff. Bestemor er meget omtenksom, og for at jeg skulle kunne spise biffen uten problemer la hun like godt ved en kjøttkniv, en ganske stor, veldig skarp kniv med tagger og greier. Hun la den nedi sekken min for meg før jeg dro.

    Da jeg var kommet til Gardermoen, igjennom sikkerhetskontrollen, satte jeg meg ned og pakket opp matpakken. Der satt jeg i noen sekunder og bare så på hva jeg hadde tatt opp av sekken. Det var liksom noe som ikke stemte helt. Et sekund senere skjønte jeg at jeg satt airside med en svær kniv, og med mer enn en smule panikk slengte jeg alt tilbake i sekken. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre, og tilbrakte nok resten av reisen i nær visshet om at jeg var en kriminell som ville bli arrestert hvert øyeblikk. Dette var forøvrig ikke så lenge etter 9/11, så jeg antok vel at alle var skikkelig på vakt.

    Det hjalp ikke at jeg var 12-13 og at dette var en av de første par gangene jeg fløy helt alene uten hele det "jeg reiser alene" opplegget.

    Det er rart med det. Jeg husker ikke mye fra den alderen, men kniven på flyplassen... Det minnet sitter.
     
    RemiWM, KRS, bor_i_en_koffert and 6 others like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Herlige historier folkens :). Tror oppsummeringen blir at jeg prøver å ta maskinen med :)
     
    Icarus liker dette
  11. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Fullt bestikk med kniver og gafler. Etter at jeg hadde gått gjennom snudde jeg meg å så etter sekken. På skjermen så jeg bare alt lyse mot sikkerhetsfolkene.

    Hun: "Er det din sekk?"
    Meg (med fortvilet stemme): "Ja, beklager, hadde helt glemt at det lå der..."
    Så tok hun det ut, åpnet esken, lukket den, la det tilbake og sa med et smil "Ha en fin tur videre."

    Tok et par sekunder før jeg klarte å skjønne hva som hadde skjedd. Hadde forberedt meg mentalt på at det kom til å bli masse styr.
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, du har nok et pinlig godt poeng her.
    Saken er nok at dette med fly og biler som lager mye bråk og går fort, ligger i samme gruppe som ting som smeller høyt. Og behov for å drikke seg full blant likesinnede og skryte (litt). Det vil si gutteleker. Mea culpa maxima :oops:
    Heldigvis er disse kjønnstereotypene langt fra absolutte, og forumet her har et høyt og økende feminint innslag, noe som gjør det hele mye mer lesbart og interessant.
    Når guttepraten går over grensen er det bra at noen sparker litt på skinneleggen, men dog ikke så høyt at man treffer for følsomme punkter ;)
     
    Icarus liker dette
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Får bare håpe at vi slipper å putte buksene våres på båndet :)

     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant en leatherman i håndbagasjen etter å ha fløyet OSL-ARN på fredag. Får vel sjekke den inn på vei hjem for å ikke risikere noe.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden