Bybanen koster 76 kr t/r og tar 45 min. fra Flesland til endestasjonen i sentrum, derfra er det 3-4 min. å gå til Oleana. Flybussen koster 195 kr t/r og er raskere, ca. samme gåavstand til hotellet. Kollektivappen heter Skyss.
Dropp leiebil hvis du har tenkt å se Bergen, fra Oleana er det gåavstand til alt ... utforsk byen til fots! Ta bybanen til og fra flyplassen.
Der skrev du noe jeg alltid har lurt på angående leier i Norge. Hvorfor får man moms i tillegg på prisene? Er i alle fall slik i Oslo området,der slutt regningen kommer på bomprisene + mva i tillegg...
Uten å vite sikkert. Så mener jeg det er fordi leiebil selskapet leverer en tjeneste med å videre fakturere bom pengenne som allerede inkluderer moms. Derfor kan de legge på moms selv. Mulig jeg selv er helt på jordet nå ?
Det som er så rart er at om man fks passerer Oslo bomringen så oppgis summen på kvitteringen til fks 50kroner,det samme som det står når du kjører gjennom. Samtlige bom passeringer på kvitteringen står som det er. Så legges moms på totalen,som blir moms på moms.. Alltid stusset på det men aldri tatt kontakt med utleier med tanke på forklaring.
Betaler du 25%prosent moms på enkeltpasseringen samt ytterligere 25% på sluttsummen er det et ran. Hvis ikke har nok bilutleier sitt på det rene da de blir debitert mva fra bomselskap
Bildet laster ikke, sikkert for stort for å få plass til alle som lo seg vindskakke av det dårlige kollektivtilbudet i Bergen
Jeg vurderer å ta en tur til Bergen enten iløpet av sommeren eller til høsten engang. Han kameraten min har besøkt meg på Østlandet litt så jeg får vel se hvordan han har det. Jeg har ofte vært på BGO og engang vært I Bergen sommeren 2017 da jeg og en kamerat var på bilferie der. Men vi var der bare i ca. 2t 30min så jeg vurderer å oppleve byen litt mer enn hva jeg gjorde sommeren 2017. @Eddie47 skryter jo fælt av solkysten så må en tur bort for å se om det faktisk stemmer eller om de er som de sier Mange gode tips her. Men er det noe tips som burde oppdateres? Tror jeg får sove hos noen jeg kjenner der, men hva er det å se og gjøre i Bergen? Sist var vi innom Bergenshus festning men tror jeg burde se det på nytt da jeg var der sist var det å se mest mulig på kortest mulig tid. Som nevnt før så liker jeg å oppleve byen jeg besøker. Evt. Prøve uteliv, lære litt om historien, se kjente bygg osv.. så er åpen for forslag. Så må en jo selvfølgelig stille seg spørsmålet. Er Bergen en by verdt å besøke?
Jeg mener at svaret er helt klart ja. Har ikke lest gjennom alle tips her i tråden, så kan hende det allerede er nevnt. Hvis det er din første tur: kjøp Bergenskort og prøv å makse antall besøk. Da får du en "god smak" av byen uten at det koster skjorta. KODE anbefales varmt. Bare det å dulte litt gatelangs synes jeg er en fin måte å se på litt ting og tang, smaugene er ofte fine og det er mye som oppleves "annerledes" enn for eksempel de gamle deler av Oslo eller Trondheim. Klarer ikke å legge fingeren på hva, men jeg liker det. En ting du bør unngå er å skaffe hotell i nærheten av en buekorpsrute, for det er ikke så artig å våkne tidligere enn man hadde planlagt pga korpset. Men for all del, grei tradisjon det.