Hva kan vi vente oss av permanente endringer født ut av pandemien

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 09. sept 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Interesssant å se BA ta skrittet og fjerne papirutgaven av sitt magasin: https://insideflyer.no/british-airways-gjor-high-life-heldigitalt/

    Jeg undres på hva andre ting som kan komme som en konsekvens av erfaringer høstet gjennom pandemien.

    Kanskje vi skal ha en tenketank på det?

    Jeg tror f.eks at flyselskapene i enda større grad vil se på poenget med servering på korte ruter (typ < 1 time). Vil forvente at man fortsatt kan få kjøpt, men at "gratis" tilbudet foran gardina vil bli fjernet.

    Jeg kan også se for meg at man i større grad vil forsøke å pushe vouchere på folk som kansellerer, hva enten det er full refusjon eller refusjon mot gebyr.

    Papirmagasin, definitivt. Eneste problemet jeg kan se for meg for flyselskapene er at annonsører kanskje vil være litt mer motvillig. Det er tross alt enklere å plukke opp og bla igjennom et magasin foran deg, enn å gå inn og laste det ned på en ditto duppeditt.

    Servering i lounge, forutsatt at det er regningssvarende vil kanskje i større grad bli dreid mot ferdigpakket og muligens vil man ikke se alkohol komme tilbake.

    Andre ideer?
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    I Norge tipper jeg vi fort får en ny aktør på innenriks når DY eller SK går konk (eller at begge er så skadeskutt at Wizz eller FR likevel ser sitt snitt til å kjøre i gang).

    Ellers er det utelukkende kontantstrøm som betyr noe fremover. Er det ikke penger å hente så kuttes det. Det kan fort bety bollelounge som blir lukket over en lav sko, voldsom devaluering av poengopptjening og enda dårligere utbud av redemption. Kun de aller aller beste kundene som får goder hos kundene, og ikke de som får status gjennom 1,2 og 3 kredittkort.
     
    RoadKing liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    En ting som de fleste selskapene burde jobbe med nå; bruke bonusprogrammene til å få en rask vekst i trafikken igjen når det "normaliserer" seg

    Spørsmålet er da, hva er viktigst av bollelounger og rask opplevd verdi av segmenter... jeg heller mot det siste, alle fordeler som gjør at noen trår til med et par ekstra turer ganske raskt bør gi effekt på bunnlinja

    Mistenker også at det kan bli økt interesse for å delbetale med poeng. Det vil gjøre det enklere for alle de med fyldige poengsaldoer å få opplevd verdi, samtidig som selskapene får cash flow (i motsetning til rene bonusbilletter). Men det blir ren spekulasjon fra min side.
     
    EndreD and RoadKing like this.

Del denne siden