Hva koster det å oppgrader med cash ved gate på Longhaul.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 01. okt 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly med poden i februar, min billett er betalt med cash og hans med poeng.
    Så da blir det ikke aktuelt å by på oppgradering. Personlig så er nok smerte grensen rundt 3-4000kr siden jeg ikke får noe ekstra poeng. Vi er begge i pluss så vi skal nok klare oss ganske bra uansett. Så i den forbindelse så lurer jeg på hva folk har betalt veg gate/lounge for å oppgradere fra pluss til biz. Flyet(340-300) har 40 seter i biz som i dag teller null begge veier og 28 pluss seter som i dag teller 6 frem og 8 tilbake, pluss oss. Regner med at prisen er lavere ved gate om det er mye ledig, men ser litt mørkt på det at alle de som kan legge inn bud kommer før oss i køen.
     
  2. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Mener det har blitt nevnt i andre poster her, de gangene jeg har sett disse skiltene ved gaten eller innsjekk om at man kan kjøpe oppgradering så har det for eksempel vært 1990,- fra Go til Plus, 4990,- fra Go til Business og 2990,- fra Plus til Business, men aner ikke om dette er faste priser eller om det varierer på de ulike reisemålene. Er også usikker på om man kan oppgradere for cash på en eurobonus reise?
     
    Fredrik81 liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har også sett lignende priser i andre tråer, men tenkte jeg kunne samle noen innputs her. Det var vel også noen gode tilbud i sommer. Tenkte hvis jeg fikk innputs fra flere så kunne jeg se om det er en trend(fast pris) eller om dette varierer. 2990kr høres helt greit ut selv om det skulle være danske kroner.
     
    rkvalvaa liker dette
  4. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    For å legge til et datapunkt. Fikk sms fra SAS dagen før avreise CPH-EWR om 3299,- DKK, svaret i loungen én time før avgang var 2990,-. I vårt tilfelle var vi heldige siden Go var overbooket, og folk ble dyttet framover og vi ble op-up'et til biz.
     
    Wiolenze and Fredrik81 like this.
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det var introduksjonstilbud de kalte det i sommer: 990/1990. Men det er jo feriesesong. Uansett, kan det være at så mange benyttet seg av dette siden SK nå har satt opp prisen til det dobbelte for oppgradering på forhånd?
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det gir billige uppgrade om sommeren side det da er størst trøkk i eco og at de da uansett må oppgradere noen pga overbooking. Ikke akkurat høy sesong for forretningsreisende i juli/aug så da er det vel kanskje lavere belegg her. Gjenstår å se til sommeren om det gjentar seg.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jo stappa er det i høysesongen, men kanskje kjøpegruppen for biz og pluss er litt mindre om sommeren når eco kjenner det største trøkket og da er det bedre å fylle pluss og biz med eco kunder som betaler litt, en eco kunder som ikke har betalt noe ekstra. Hvis ikke du da med sikkerhet kan si at de som satt i biz og pluss ikke hadde fått igjennom oppgradering, men hadde kjøpt disse til fullpris.
     
  8. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    CPH-MIa. Skal prøve å oppgradere fra Plus til Biz til Miami. Det er ledige seter, hva tror dere er minimumpris ved gate? Er bryllupsreise. Har EBS.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du bruke penger eller poeng?
     
  10. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Penger.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke på et tidspunkt 2000 for go til plus, 3000 for plus til business og 5000 for go til business? Siden den gang har poengsatsene for oppgradering i gate økt med 10000 poeng. Til neste tur anbefaler jeg flysas.com/upgrade.

    God tur! :)
     
  12. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Oppgraderte fra Go til Plus på Upgrade, skal prøve bryllupsreisekortet i gaten. Er lov å spørre :) Takker for tilbakemelding
     
    LN-FHU, DanH and Upsaker like this.
  13. joaenzo

    joaenzo Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Gikk ikke, skulle ha 3400 Danske per pers for å oppgradere til Biz. Da hadde det vert billigere å oppgradert direkte via Upgrade. Men Sas Plus funker bra på 20A.
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Var ingen upris det, og ja det vil lønnet seg å heller bruke plusgrade, spesielt om man vil ha de ekstra poengene mot status, men på en dag flight så klarer man seg godt i plus også.
     
  15. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    De har jo nye priser på oppgradering.. ARN - HKG er iaf:

    1999 / 3999 / 5999
    go->plus plus->biz go->biz
     
    Upsaker liker dette
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    mulig de har satt det opp til 2999 til plus også... det ble jeg plutselig usikker på.. de andre stemmer ivertfall
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden