Joda. Sist jeg prøvde sånt (SFO-CPH) gjorde jeg det ved innsjekk og de glemte å trekke poengene. Da ble jeg lei meg
Strekning: HND - CPH Tidspunkt: Ved innsjekking Pris: €449 pr pax (alt 35 000 poeng) Tidspunkt: 2. aug 2024 Ledige seter: 3 (sjekket hos Awardfares 2 min før oppgradering). Jeg tok 2 av disse. Kommentar: minimumsbud var 7260 NOK eller 39 000 poeng helt opp til T-9 og det var 8 ledige seter. Vet ikke om det skjedde noe etter det siden det var midt på natten. La ikke inn bud. Ved T-3 var det 3 seter ledig. Alle setene ble tatt før avgang.
Forstår jeg det at i et scenario hvor det er mange booket i Go og få i Plus, så vil det potensielt være billigere å oppgradere fra Go til Business (4999 NOK) enn fra Plus til Business (8499 NOK)? Uansett veldig interessant å se, takk for at du deler!
Spørs om ikke den laveste prisen er mest teoretisk? Om vi ser på kapasiteten til long haul-maskinene betyr "High Booking Factor" at kabinen er tildels kraftig overbooket. Slikt løses vel som regel før innsjekk gjennom bud- og courtesy upgrades? A330-300: 32J 56W 178M A350-900: 40J 32W 228M A321neo: 22J 12W 123M (tall fra https://www.aerolopa.com/sk)
Er ikke kjent med hvordan oppgradering fungerer da vi ikke har muligheter til å gjøre det på «line stations» (for Norge alt utenom OSL). Men kan høres slik ut ja, her er hele avsnittet:
Det står jo under exception der at hvis Go er booket til f.eks. medium så får Plus også medium upgrade pris selv om det er få i Plus.