Hva "lønner" det seg å kjøpe i taxfree?

Tråd i 'Off-topic' startet av MariusJS, 04. okt 2023.

1. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Drikker personlig ikke så mye i løpet av ett år, men det blir flere og flere turer ut av landet, både i jobbsammenheng og privat, så da har jeg pleid å ta med en og annen flaske, derav kommer spørsmålet, hva lønner det seg faktisk å kjøpe? (hva er bra priset ifht polet/bolaget)

Tar aller helst imot tips på sprit, siden det holder "evig" så lenge man ikke åpner flaskene, men evnt vin som gjør seg godt i en mørk og kjølig kjeller kan også være interessant.

Har flere venner og bekjente som gjerne får en flaske til jul eller bursdag :)

2. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan bidra med en nylig erfaring fra Gatwick airport. Jeg skulle kjøpe en Lagavulin 16, men som vanlig utsolgt der og på Flesland. Fikk anbefalt Ailsa Bay som et alternativ som ligner. Kan bekrefte at det gjør den.

Pris Vinmonopolet: kr.1095
    Pris Gatwick: £45

20230929_211928.jpg

3. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips! :)

Prøvde å se etter denne på ARN når de ikke klarte å levere Lagavulin 16 som jeg hadde bestilt med 20% rabatt - ca 540kr for 70cl

Ble istedet Talisker 10yo til ca samme pris som på bolaget - 640kr for 1l (her er det også mulig med 20% rabatt om man bestiller på nett)

geddi liker dette
  4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Vanlig Tanqueray er mye gin for pengene. 419,- for 70cl på vmp. 279,- for 100cl på OSL. LHR er forøvrig det rimeligste stedet å kjøpe Tanqueray, koster £15 for 100cl.

Spielhaug liker dette

Del denne siden