Fitzpatrick informerer om at kommersiell drift har som mål å starte i 2024. Så du skal sertifisere og sette i rutetrafikk eit helikopter til bruk i verdens storbyer på under 3.5 år? 31.12.2024? Som ennå ikkje har hatt første testflyging? Med eit batteri som energi kilde? Med ein elektrisk motor til å drive rotor/propell? Har noen av desse 2 teknologiene blitt sertifisert for kommersiell bruk ennå? Og det heile skal gjøres av eit selskap som aldri har levert eit fly/helikopter før? Det siste helikopter typen utvikla av Airbus Helicopters tok meir enn 4 år fra første flyging til den var sertifisert. Og det var eit rimlig standard turbin drevet helikopter. https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_Helicopters_H175 Med det høres jo kjekt og grønnt ut på pressemeldingene da. Tviler sterkt at AA og VA har betalt mykje eller noe depositum i det heile tatt. Og at kontraktene er lett å komme ut av. Det kjekke med å ta bakveien på børs er jo også at du sleppe at noen stiller deg vanskelige spørsmål. Man har jo ikkje lyst til å bli den neste WeWork. https://en.wikipedia.org/wiki/WeWork#IPO_filing_and_postponement Personlig liker eg denne om fiaskoen som var WeWork IPO'en. WeWTF https://www.profgalloway.com/wewtf/ Det er ein ting å love store ting i Pressemeldinger, det er heilt noe å skrive under på dokumentene til SEC som kreves med ein IPO på ein Amerikansk børs.
Vi har jo hatt bortimot tilsvarene fra Fritjof Arngren siden begynnelsen på 2000-tallet. https://arngren.net/moller.html
Husker at det alltid var en flybil på en av de første sidene i Arngren-katalogen. Og jeg ønsket meg en sånn! Det var forøvrig veldig gøy å gå i Arngren-butikken på Skøyen. Mye rot, og mye gøy.
På tross av noen uhell i starten, så er faktisk helikopteret fremdeles aktivt… https://havarikommisjonen.no/Luftfart/Avgitte-rapporter/2000-15 https://havarikommisjonen.no/Luftfart/Avgitte-rapporter/2001-38 https://luftfartstilsynet.no/aktorer/norges-luftfartoyregister/registrerte-luftfartoy/
Er vel en god kombo av grønnvasking og FOMO dette, eventuelt krydret med håp om å kunne skaffe seg noen subsidier eller andre typer statsstøtte tiltenkt miljøvennlig transport.
Dei kunne vel ikkje la United være dei einaste med STORE planer? https://onemileatatime.com/united-airlines-archer-electric-air-taxis/ Eit lite spørsmål blir vel også kor skal dei finne piloter til alle disse lufttaxiene? Vil anta at pilotene vil trenge fulle helikopter sertifikat som CPL(H) som eit minimum? Har ikkje Amerikanerene også eit minimums krav for passasjer flyging som i praksis blir nesten ATPL(H) innført etter Colgan Air ulykka? Mulligt at det ikkje gjelder for så små fly.