Hei, skal på forretningsreise i Vienna om et par uker. Etter det må bli med noen mennesker til flyplassen grytidlig fredag morgen, mitt eget fly går ikke før kl. 05 lørdag, fordi er ikke så mange andre muligheter å reise til Perpignan enn Ryan Air som ikke går daglig. Noen forslag hva jeg kan finne på i mellomtiden? De slipper meg vel ikke inn i loungen fra fredag? Og loungen stenger vel uansett kl 22-23, mange timers venting til lørdag kl. 05. Eller reise tilbake til byen og tilbake til flyplassen, må da stå opp midt på natten for å reise tilbake til flyplassen. Overnatte i nærheten av flyplassen er muligens mest praktiske løsning, men er det noe å gjøre der? God mandag morgen.
Vil vel anbefale å tilbringe fredagen inne i byen, og ta natten på ett flyplasshotel (rundt flyplassen skjer det ikke mye spennende, etter min mening...) Så har du i det minste kort vei midt på natten
Wien er en fantastisk fin by, og dersom du ikke har besøkt byen tidligere ville jeg definitivt tatt meg bryet med å traske rundt i noen timer. Det finnes noen flotte museer for en hver smak, og mine to favoritter er militærhistorisk museum og globusmuseet. Alternativt ville jeg besøkt innspillingsstedene til James Bond Living Daylights, men det er kanskje for de mere spesielt interesserte. Spis wienersnitzel til middag med et par glass øl og reis mett og fornøyd tilbake til et hotell ved flyplassen.
NH er forøvrig ein heilt ok plass å ete snitzel på om det fristar med soving i staden for å trakke rundt i byen. Men eg vil absolutt anbefale å bruke tilgjengelig tid i byen. God tur!