Hva skjer med bonusbilett ved kanselering?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 12. mars 2020.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,804
    Bonuspoeng:
    293
    Se på kalenderen og finn mulige tidspunkter for ny reise til SFO eller annen SAS destinasjon. Sjekk så SAS.No for ledige billetter på tidspunktene dere kan reise.
    Book om online eller ring sas hvis du ikke får gjort jobben selv.

    Finner du overhode ikke noen billetter på mulige reisetidspunkt så ring SAS og høre om du får booket om til andre tidspunkter som passer dere. Det er varierende hvordan folk har fått dette til med EB poeng billetter.
     
  2. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Takk! Tror du(eller noen andre her) at det beste er å kontakte diamant.dk?
     
  3. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Avbestilte i går etter at jeg fikk beskjed om at arbeidsgiveren til kona innfører reiseforbud og refunderer alle kostnader.
    3300000 EBP og 2 stk CT brukt. Fikk alt tilbake.
    Så nå sitter jeg med 3 CTer og 607.000 EBP. Kan bli et spennende 2021.
     
    RoadKing liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,804
    Bonuspoeng:
    293

    Det er god og oppdatert informasjon om hjemmekaranten på https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/

    Det er ingen som tvinger deg i karantene når du ankommer OSL. Foreløpig er hjemmekaranten i praksis frivillig. Men det er åpenbart at du skal følge disse reglene.
    Dere må forøvrig begge i hjemmekarantene etter hjemkomst fra Taiwan. Altså 14 dager sykemelding. Spørsmålet er forøvrig om din fastlege vil sykemelde deg/dere i og med at dere nå, i god tid før reise, VET at dere kommer til å måtte være hjemme fra jobb og måtte bli sykemeldt HVIS dere reiser. Dere bør altså ikke bare tenke på selve reisen, men også hva deres respektive jobber og leger sier til at dere har påført dere sykemelding og jobbfravær som dere kunne unngått.


    Kona di er fornuftig, og jeg tipper jobben din vil si det samme om Afrikaturen. Med mindre den er kritisk for din jobb.

    I denne tråden er det akkurat referert til en som har fått utsatt CT som er utgått.

    Du har i praksis to valg. Enten ring Tallin og avlys og be om at CT settes gyldig noe fremover i tid. Eller 2. Finn aktuelle datoer for ny ferie, søke opp en relevant reise og ringe Tallin og be om rebooking på grunn av den aktuelle situasjonen.
     
    Sonictravel liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,804
    Bonuspoeng:
    293
    Hvem som kan gi deg best hjelp er vanskelig å si. Uansett bør du være forberedt og ha konkrete forslag til løsning klar når du tar kontakt.
     
  6. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror SAS kundeservice har veldig mye å gjøre om dagen og bonusbilletter er trolig ikke førstepri, dere har uansett ikke andre rettigheter enn full refusjon.

    Det beste er å avbestille online og se etter nye bonusbilletter et stykke frem i tid, men akkurat det er vanskelig å finne med SAS til SFO og LAX. Hvis SAS ikke har gjort det enda så kan de fort stenge all bonustilgjengelighet slik som ting utvikler seg, SQ har allerede stengt award for mange.

    Hils JP fra meg ;)
     
    Tonjemo liker dette
  7. Thomas83

    Thomas83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det var nyttig info fra dere begge, er i samme situasjon med utgått CT. Kort spørsmål: Måtte dere ringe SAS kundeservice og avbestille for å få utvidet varighet på CT? Eller selvbetjent kansellering på SAS nettside?
     
  8. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått kansellert en USA bonus tur nå i C, Får refunder (selvsagt) poeng. Må finne ledige billeter selv om man vil booke om. Det var ikke snakk om å velge en dag og så få nye C bonusbilletter.
     
  9. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Vad hade du för rute? Jag fick ett starkt nej på förlängd CT (har samma 2018/2019 ct)
    Vi har OSL-CPH-SIN-AMS-OSL för 4pax.
    Hade vi rest över kina så kunde vi få förlängt CT enligt kvinnan jag pratade med.
    /M
     
  10. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Snakket med tallin idag tidlig og siden det ikke var innreise forbud i noen av landene vi skulle innom måtte reisen gjennomføres slik den var bestilt.
    Men de kunne endre utreise fra Norge for min del til at reisen min begynte i Amsterdam mens min kone kunne beholde opprinnelig routing( jeg unngår og måtte komme tilbake til Norge og hopper på turen på schipol)
    Så det er situasjonen, men vi ser hvordan det blir de neste 2 ukene. Vi håper på reiseforbud og utsetter Taiwan til september og Norges ferie på oss hvis det er mulig,ellers blir det hjemmeferie med snekkring.
     
    Last edited: 13. mars 2020
  11. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ja kan godt hende hun er den smarteste av oss, men hvis man ser på de faktiske tall så er det flere corona smittet på Nord-Jæren enn det er i Etiopia og Taiwan tilsammen.
    Så er jo det jo spørsmålet om JEG skal reise og utsette de for smitte fra Norge(selvom jeg har ingen symptomer).......
    Afrika ble avlyst nettopp,men som nevnt i en annen tråd her inne sitter vi på gjerdet og ser hvordan det utvikler seg.
    Om kona nekter så går CT tapt.
    (Bevare husfreden) god helg
     
  12. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Tallin virker veldig generøse med forlengelse av gyldighet på CT, en kamerat fikk idag refundert utgått CT med 1 mnd gyldighet + alt av skatter og avgifter.
    Problemet med å reise ut av landet nå er at alt av grenser kan stenges på kort varsel og at dere var klar over faren da dere dro.
     
    trygveat liker dette
  13. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Ser jeg formulerte meg litt dårlig der. Mine CTer er ikke utgått, men jeg vet fra andre at de har snakket med Tallin ang forlengelse av gyldighet på CT.
     
  14. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    CPH-ORD
     
  15. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk du CT og poeng fra SAS eller arbeidsgiver? Er i situasjon selv hvor CT er utgått. Arbeidsgiver vil dekke alle utgifter, men vanskelig å verdsette poeng og CT. Noen ideer?
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du får tilbake poengene og CTen får ny utløpsdato hva skal du ha refundert ifra arbeidsgiver da...?
     
  17. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Ingenting i så tilfelle, men høyest uklart for meg om CT og poeng refunderes.
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke alle bonusreiser med og uten CT kansellerbare og man får tilbake poengene og skatter og utgifter, bare de 450 kronene pr pers som man ikke får tilbake?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, men det hender CT og poeng allerede har gått ut. Da har man frem til nå ikke fått igjen noe, men det ser ut til å være annerledes.
     
  20. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    CT er utgått, usikker på poengene. Ringer SAS mandag og ser om det er mulig å kansellere eller utsette reisen til etter sommeren.
     

Del denne siden