Hva skjer med bonusbilett ved kanselering?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 12. mars 2020.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    IAD-CPH 14.3 ble kansellert. Vi fikk booket om til 13.3. Ser ut som det ble booket om til revenue-billett (står D på kvittering).

    Utreise ble booket om til KLM (pga kansellert CPH-IAD).
     
  2. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Booking med CT i *A hos Tallin, kan denne kanselleres på mine bestillinger på sas.no eller må man ringe Tallin for å være sikker på å få tilbake poeng, CT og avgifter? Ingen ting utløpt.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Har kansellert på nett uten problem tidligere. Poeng og CT ble synlig igjen nokså umiddelbart.
     
    duppsko liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis Tallinn er stengt for CT, hvor ringer man da for avbestilling og evt utvidelse av utgått CT?
    Spør for en venn.
     
  5. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Takker, bekrefter at dette fungerte fint.
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,254
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har bestilt 2 turer med Norwegian betalt med hoveddel av cashpoints. Første til Ålesund om 2uker, samt Praha til påsken. Ikke hørt noe fra Norwegian enda. Hva er våre rettigheter her?
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å ha sett rapporter om at Tallinn har gjenopprettet CT etter kansellering, så om det ikke kan vente til mandag ville jeg kansellert via vanlig kundeservice eller på nett nå og så ringt Tallinn til uken.
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Det er enda noen uker til, så jeg avventer litt. Er nok mye trøkk nå.
     
    trygveat liker dette
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Har gjort det samme. Har en tur til USA på torsdag denne uken og en i påsken, men avventer med å ringe siden jeg forventer at mesteparten av trykket er i gang i helgen for de som ønsker å komme seg hjem.
     
    RoadKing liker dette
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte å prøve nettsidene men den ene reisen booket jeg under bonus-kampanje på ORD i fjor (til bare 38400) så når jeg velger nytt reisetidspunkt så spretter det opp med fullpris (60k) og økte avgifter (+89kr). Trodde man fikk flytte kostnadsfritt?
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    For vanlige billetter har de kuttet endringsgebyr, men man må fortsatt betale "fare difference". Med rabatterte bonusbilletter ville jeg forsøkt å ringe inn.
     
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å få tilbake avgifter når man avbestiller bonusreise? Avbestilte tirsdag forrige uke og ikke sett noe til pengene.
     
  13. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg avbestilte fredag morgen. Poeng og CT tilbake umiddelbart, avgiftene refundert til Amex idag.
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte å ringe i dag og fikk rask avklaring i løpet av 1 minutt: Ombooking er ikke mulig til rabattert pris på bonusbilletter, man må da betale ordinær poengpris. Men hvis flighten blir kansellert så vil en få lov til å flytte for samme sum som man betalte.

    Med andre ord spiller jeg en form for "chicken" med SAS. Den som kansellerer først taper ;D
     
    Upsaker and trygveat like this.
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, får vente litt og så purre om det ikke dukker opp noe da... men frister ikke å sitte i telefonkø for å jakte på penger som skulle vært refundert kjapt
     
  16. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Vår reise i business til Japan i april er nå kansellert. Vet noen om det er mulig å rebooke nå og i tillegg ev. benytte seg av SAS sitt tilbud om å kansellere og få gjenopprettet CT med utløpstid 31. august 2020 senere dersom det vi likevel ikke ønsker å gjennomføre reisen? https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen og jeg skulle til Seoul i påsken. Flightene ble kansellert på onsdag. Jeg ringte i går og henviste til kanselleringen. Utgått CT i retur med utvidet varighet til 31/8. Poeng i retur. Sist, men ikke minst også skatter og avgifter, om en 4-6 uker.

    Kan ikke se at det skulle være anerledes for deg. Bare ring du.
     
    rgn liker dette

Del denne siden