Lurer på hva som skjer med en CT (BIZ) reise vis en av legene skulle bli kanselert ved f.eks dårlig vær eller annet?? Er vi like prioriterte som alle andre reisende? for vi samme booking klasse videre i Star systemet?
Det varierer nok litt hva som skjer. Tror ikke award-folket nødvendigvis står først i køen ved ombooking, men du skal jo normalt få fly riktig klasse videre. Har lest om en kar som klarte å grine seg til Singapore F når han hadde F-award med Lufthansa
Jeg ble plassert i midtsete i økonomi en 2-5-2 konfigurert 777 fra Malaysia Airlines når jeg på grunn av snøvær ble forsinket til en flyvning videre i business hos Thai. Dette var en CT-booking. Jobber fremdeles med å få ned blodtrykket etter raserianfallet jeg fikk i serviceskranken hos SAS.
Jeg måtte nå et Formula 1 løp og jeg ble uansett ikke presentert med andre options på senere tidspunkt. Det var ledig i C på flyvningen men SAS ville ikke kjøpe plass til meg der. Det var forøvrig flere ledige business seter på ulike routinger med andre Star Alliance selskap med avgang før denne MH flyvningen jeg ble satt på. Punga ut 850EUR for oppgradering til biz på flyvningen. 5 måneder i ettertid etter X antall henvendelser frem og tilbake fikk jeg refundert 700EUR av disse.