Flyr CPH-EWR lørdag 9. April og har i den forbindelse en flight TRD-CPH fredag 8. April som begynner å se litt merkelig ut. Trondheim TRD – København CPH 18:15 - 19:50 SK2881 | Fly Canadair CRJ 900 (Flys av Cityjet) Denne flighten har vært mulig å kjøpe både for poeng og penger i lang tid og det har vært lite belegg (jeg kjøpte billetter her for ca 2 uker siden og da fikk en velge rad 3 som SAS Go). Før helga så ble det derimot ikke mulig å kjøpe billetter på denne. For poeng så er det kun mulig med pluss-billetter: Expertflyer sier det er helt fult: Seat map er som følgende: Historikk: Fredag 25. Mars fløy den som normalt. Fredag 1. April så er 18:15-flighten tilgjenglig for kjøp og poeng. Med bakgrunn av at den forsvinner for salg, at poeng-booking er kun tilgjenglig i plus og at det er lite sete-reservasjoner så tyder det veldig på at denne blir kansellet. Dog er fly-typen fortsatt CRJ men usikker på om de endrer denne flytypen til noe annet (ref A340 og B737 ghost flights). Hva tror folket? Bør en sikre alterantiv til CPH? Dette er en separat booking da det ikke var award-tilgjenglig for gjennomgående billett til EWR.
Jeg vil nok ha fulgt med på denne flighten nøye. Jeg har hatt flere flyvninger som ikke kan bookes lenger på et tidspunkt. De ble riktig nok kansellert etter hvert. Med en gang de ble kansellert, ringte jeg SAS kundeservice. Da kunne jeg booke om til en avgang som passet meg. Om du har en billett som gjør at du kan booke om uten kostnad, så kan du jo alltid gjøre det. Men jeg vil nok bare vente og se. Det verste som kan skje er vel at du må ha en mellomlanding et sted på vei til CPH. Men flyet til EWR rekker du nok.
I tilfelle kansellering så er det jo flere muligheter å komme seg til CPH. Men det er starten på påskeferien, så det kan hende det er en del folk på tur. Om ikke SAS kan/vil ordne opp slik at du kan få en "kompett" tur ville jeg allerede ha sjekket hva forsinkingen din sier om "innhenting av reiserute". Du har tross alt lagt inn en hel kveld før, godt innenfor marginene til det man kan forvente av å ha som tid mellom to flighter.
Siden det er to separate bookinger, vil det ikke være problematisk å reise nedover allerede på torsdag hvis det er mulig å få fri fra skole/jobb. Men litt kjedelig og dyrere å tilbringe en dag ekstra i København.
Må nok dra fredag mtp fri. Alternativt via osl på fredag og så har en fakir flight direkte på lørdag 06:00, så fortsatt litt å gå på.
Kjedelig i den forstanden at man kanskje må ta ekstra fridag fra skole eller jobb som ikke alltid er like enkelt/populært. Køben er aldri kjedelig, nei.