Hvem flyr jeg med til Denver?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av helifalcon, 04. aug 2017.

  1. helifalcon

    helifalcon Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Skal på konferanse til Denver i september, og lurer på hvilket flyselskap jeg skal velge for en best mulig reise. Ser at BA, LH og FI flyr med kun en mellomlanding. Flyr gjerne business, har tidligere prøvd CW og syntes opplevelsen var god med unntak av noe trang beinplass når man sover (er 1,92 høy).

    Noen som har noen erfaringer og tips og komme med? Er åpen for alt, og status kun EBS og BA Bronze så det trengs ikke hensyntas.
     
  2. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg trives bedre hos BA enn hos LH i business. Om du reiser alene og vil ha ørlite grann privacy er nok BA bedre. Om de flyr 747 til Denver fortsatt og du kan få tak i et vindusete på upper deck hadde valget vært soleklart for min del :)

    Icelandair har jeg ikke prøvd, men de har vel heller ikke "ordentlig" business?
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, hvis det står mellom BA, LH eller FI så er det et lett valg i mine øyne.

    FI hadde jeg utelukket med en gang. Demmes Saga Class kan vel best sammenlignes med SAS Plus eller Norwegian Premium, samt jeg tar heller en lang flight enn to mellomlange.

    Når det gjelder BA versus LH så hadde jeg valgt LH. BA sitt business-produkt er jeg ikke spesielt imponert over. Får en sovesal-følelse av kabinene, liker heller ikke layout hvor man må sitter annenhver forover og bakover. FRA eller MUC er også mye bedre å ha connection på, slipper mas med sikkerhetskontroll på LHR. Vet jeg provoserer noen her nå, men velger heller å si at at CW er det beste premium-economy long-haul produktet der ute istedenfor ett av de dårligste business produktene... ;)

    Edit:
    Ville også kastet inn SK/UA i miksen, med connection på EWR...
     
    Last edited: 04. aug 2017
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    62A eller K hos BA. Ferdig snakket :) LH er kjedelig (provoserer nok noen med å si det ;) )
     
    Earl liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Å fly med Lufthansa gir nok den smootheste transiten, da slipper du å ta ut bagasjen som du måtte hvis du har mellomlanding i USA.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er jeg sjokka.., om man skal omtale BA CW eller LH Biz som sovesal, så ville det for min del vært LH Biz.
    Skal selv til Denver neste år, hadde jeg ikke vært *A, ville jeg valgt BA.
     
  7. helifalcon

    helifalcon Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Lufthansa flyr med 343 fra Munchen og 744 fra Frankfurt. Omtrent identiske tider. Hva velger man?
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Dronningen selvfølgelig :) selv om jeg liker Munchen bedre enn Frankfurt
     
    Earl, helifalcon and watchaddicted like this.
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Må si meg enig i begge disse uttalelsene! Ingenting slår dronningen og FRA er en møkkaflyplass (ser da selvsagt bort fra FCT):rolleyes:
     
    MadsVaHa and helifalcon like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er en interessant diskusjon! Jeg skal også en tur til Denver i november neste år, da min kone skal på konferanse, og jeg "må" være med på tur. :cool:

    Jeg regner med at vi kommer til å fly *A, da vi begge trenger poengene for å opprettholde EBD. Er LH og SK/UA definitely eneste alternativene? Kan selvfølgelig fly til LAX, og og ta en road trip til Denver, men Det fordrer litt mer tid.
     
    helifalcon liker dette
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Har nettopp vært i Denver, endte opp med å fly OSL-ARN-ORD-DEN
    Funket helt fint, greie flytider, med avreise fra OSL rundt klokken 14, og ankomst i Denver klokken 21 samme dag.
     
    helifalcon and holmen like this.
  12. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy OSL - FRA - DEN i premium økonomi fjor med SAS og LH. Det var ganske smooth, med kort men gjennomførbar ventetid i FRA som ellers er en ganske bedriten flyplass etter min ydmyke mening.
     

Del denne siden