Hvem har ansvaret? Amex eller SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av WannaBeFrequentFlyer, 04. okt 2016.

Tags:
  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Jeg har avbestilt en SAS plus innenriks reise og fått bekreftelse fra SAS på mail om refusjon av 1748,- 19.september. Dog er ingenting kommet inn på konto hos Amex. SAS sier de har sendt pengene og ber meg kontakte Amex, mens Amex (DNB) ber meg kontakte SAS.. :mad:

    Jeg har fått nytt SAS Amex-kort fra jeg bestilte reisen til jeg avbestilte den, men det skal vel ikke ha noe å si siden det er samme nr..

    Noen med lignende erfaring eller vet hvem som skal ta ansvar her? :confused:
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kortnummeret er vel nytt på nytt kort, men det skal ikke ha noe å si med hensyn til refusjon av bestilling gjort med tidligere kort. Har selv gjort dette utallige ganger før uten problemer, men skal nå faktisk dobbeltsjekke for å se etter om jeg har fått alt jeg skal ha.
     
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,905
    Likes mottatt:
    12,880
    Bonuspoeng:
    183
    Samme utløpsdato også? Hvis ikke, sjekk om problemet kan ligge der. Hadde bestilt CT med en utløpsdato og det kortet kunne de ikke betale tilbake reduserte avgifter, måtte oppgi ny dato og simsalabim...
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ikke samme utløpsdato siden det var ifm at jeg ble EBD at jeg fikk nytt kort.. Hvordan angriper jeg det? Begge kortene skal jo være knyttet til samme konto? Jeg fikk jo ikke nytt kontonr i nettbanken da jeg fikk nytt kort?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Be SAS fremskaffe bevis for at det har overført pengene. Så kan du presentere dette for AMEX. Hvis SAS blir vanskelig så kan du skrive med gaffel og si at du nå har brukt mer en ti timer på denne saker og om dette ikke ordner seg så blir det oppmøte i forliksrådet med motkrav på dine timer bistand fra advokat til å skrive prosesskriv og ikke minst penger for billetten som du estimerer vil ende opp på 20 000kr pluss moms. Kan være lurt å først be om navn på vedkommende du snakker med og notere ned dato og klokke slett. Og si at samtalen er notert i loggen din. Mulig de da blir litt mer medgjørlig med å løse problemet.
     
    Last edited: 04. okt 2016
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Samme problem her, avbestilt 06.09, 07.09 og 16.09, ikke en krone inn på konto. Før jeg gikk over til Amex kom dette tilbake etter bare noen dager, så jeg mistenker at problemet er hos de.
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,275
    Bonuspoeng:
    113
    Hhhmmm, ser det er samme problem her. Fikk refund notice 27/9 men ingen penge retur ennå....
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
     
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg avbestilte nokon billettar 14. september. Fekk Refund Notice 28. september og ser at desse vart registrert på mitt Amex kort same dato.

    Desse avbestillingane vart gjort via telefon.
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,488
    Bonuspoeng:
    183
    Har tatt ca 2-3 uker for meg med refundering av CT, ca 10-14 dager ved vanlig billett.
     
  11. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Og jeg så i dag at jeg har blitt trukket 1700,- for årsavgift for mitt Amex. Ringte inn og meddelte at jeg fortsatt er Diamant og ikke skulle betale årsavgift. Da sa DNB at feilen lå hos SAS som ikke hadde sendt dem oppdatere lister...ok.. "Men hvem sendte meg Amex-kortet hvor det står EBD på?" Joda, det var nå DNB...."meeeeen vi korrigerer dette i dag og takk for at du ringte"

    Lett å skylde på SAS hver gang det er noe rusk hos Amex/DNB. Virket litt grinete for at jeg ringte også...nesten litt sånn "det er lov å prøve å loppe deg for 1700,-....f... for at du oppdaget det"
     
    milehigh, Fredrik81 and Insomnia4u like this.
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Det der har de prøvd seg på med meg også, to ganger, hver gang får SAS skylden, gamle lister my ass...
     
  13. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant at flere har opplevd det samme.. Jeg fikk penger tilbake til Amex tidligere i år (er helt sikker på det), men tror jeg skal dobbeltsjekke om jeg har fått alt.
     
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde det med å be dem fremskaffe bevis på Diamantmailen.. Fikk kjapt svar om at "Den återbetalnigngskvittering du fått sänds direkt ifrån SAS återbelningsavd.
    Vi har ingen annan bevis att sända. SAS återbetalningar sker alltid till samma betalkort som i originalbokningen." :mad::confused::(
     
  15. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg avbestilte flere bonusreiser i forrige uke og noen før det igjen også men summene er enda ikke tilbakeført på kortet mitt. Er AMEX dette også.
     
  16. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm.... Har opplevd det samme nå i september som flere her. Ikke fått refundert avgifter for avbestilt bonusreise + blitt belastet for kr. 1.700 for Amex årsavgift på tross av at jeg er EBD. Nå skal det sies at det tok akkurat 2 minutt å ordne sistnevnte på DNB chatten (og vedkommende la seg helt flat og sa det var en feil uten å peke på noen). Førstnevnte har diamant-mailen sagt de vil fikse ila. noen dager. Når det er så mange som opplever problemer på samme tid heller jeg mot en eller annen oppgradering av IT-systemer som ingen vil fortelle om... :)
     
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Også blitt belastet for årsavgift siste 2år.
    Spurte de om dette var en bevisst strategi... :mad:
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det utvilsomt.
     
    milehigh liker dette
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan virke som om SAS har hatt trøbbel med tilbakebetalinger i det siste. Ventet nylig en uke på refundering av to reiser som ble avbestilt innen 24 timer fra booking. Saken løste seg raskt etter at jeg kontaktet diamant-supporten som videresendte saken til økonomiavdelingen.
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo sant nok at man får en tilbakebetalingskvittering: SAS Refund Notice pleier den vel å hete. Men hvis du ikke har fått denne, så skulle jeg mene SAS er på litt tynn is.
     

Del denne siden