Hvem har ansvaret? Amex eller SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av WannaBeFrequentFlyer, 04. okt 2016.

Tags:
  1. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann!

    Jeg har avbestilt en SAS plus innenriks reise og fått bekreftelse fra SAS på mail om refusjon av 1748,- 19.september. Dog er ingenting kommet inn på konto hos Amex. SAS sier de har sendt pengene og ber meg kontakte Amex, mens Amex (DNB) ber meg kontakte SAS.. :mad:

    Jeg har fått nytt SAS Amex-kort fra jeg bestilte reisen til jeg avbestilte den, men det skal vel ikke ha noe å si siden det er samme nr..

    Noen med lignende erfaring eller vet hvem som skal ta ansvar her? :confused:
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    717
    Bonuspoeng:
    93
    Kortnummeret er vel nytt på nytt kort, men det skal ikke ha noe å si med hensyn til refusjon av bestilling gjort med tidligere kort. Har selv gjort dette utallige ganger før uten problemer, men skal nå faktisk dobbeltsjekke for å se etter om jeg har fått alt jeg skal ha.
     
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Samme utløpsdato også? Hvis ikke, sjekk om problemet kan ligge der. Hadde bestilt CT med en utløpsdato og det kortet kunne de ikke betale tilbake reduserte avgifter, måtte oppgi ny dato og simsalabim...
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, ikke samme utløpsdato siden det var ifm at jeg ble EBD at jeg fikk nytt kort.. Hvordan angriper jeg det? Begge kortene skal jo være knyttet til samme konto? Jeg fikk jo ikke nytt kontonr i nettbanken da jeg fikk nytt kort?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    998
    Likes mottatt:
    552
    Bonuspoeng:
    93
    Be SAS fremskaffe bevis for at det har overført pengene. Så kan du presentere dette for AMEX. Hvis SAS blir vanskelig så kan du skrive med gaffel og si at du nå har brukt mer en ti timer på denne saker og om dette ikke ordner seg så blir det oppmøte i forliksrådet med motkrav på dine timer bistand fra advokat til å skrive prosesskriv og ikke minst penger for billetten som du estimerer vil ende opp på 20 000kr pluss moms. Kan være lurt å først be om navn på vedkommende du snakker med og notere ned dato og klokke slett. Og si at samtalen er notert i loggen din. Mulig de da blir litt mer medgjørlig med å løse problemet.
     
    Last edited: 04. okt 2016
  6. Upsaker

    Upsaker Senior Medlem

    Innlegg:
    658
    Likes mottatt:
    916
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problem her, avbestilt 06.09, 07.09 og 16.09, ikke en krone inn på konto. Før jeg gikk over til Amex kom dette tilbake etter bare noen dager, så jeg mistenker at problemet er hos de.
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Schlandy

    Schlandy Senior Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hhhmmm, ser det er samme problem her. Fikk refund notice 27/9 men ingen penge retur ennå....
     
  8. Upsaker

    Upsaker Senior Medlem

    Innlegg:
    658
    Likes mottatt:
    916
    Bonuspoeng:
    93
     
  9. afirm

    afirm Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Eg avbestilte nokon billettar 14. september. Fekk Refund Notice 28. september og ser at desse vart registrert på mitt Amex kort same dato.

    Desse avbestillingane vart gjort via telefon.
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Aktivt Medlem

    Innlegg:
    382
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Har tatt ca 2-3 uker for meg med refundering av CT, ca 10-14 dager ved vanlig billett.
     
  11. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Og jeg så i dag at jeg har blitt trukket 1700,- for årsavgift for mitt Amex. Ringte inn og meddelte at jeg fortsatt er Diamant og ikke skulle betale årsavgift. Da sa DNB at feilen lå hos SAS som ikke hadde sendt dem oppdatere lister...ok.. "Men hvem sendte meg Amex-kortet hvor det står EBD på?" Joda, det var nå DNB...."meeeeen vi korrigerer dette i dag og takk for at du ringte"

    Lett å skylde på SAS hver gang det er noe rusk hos Amex/DNB. Virket litt grinete for at jeg ringte også...nesten litt sånn "det er lov å prøve å loppe deg for 1700,-....f... for at du oppdaget det"
     
    milehigh, Fredrik81 and Insomnia4u like this.
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Senior Medlem

    Innlegg:
    283
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Det der har de prøvd seg på med meg også, to ganger, hver gang får SAS skylden, gamle lister my ass...
     
  13. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Interessant at flere har opplevd det samme.. Jeg fikk penger tilbake til Amex tidligere i år (er helt sikker på det), men tror jeg skal dobbeltsjekke om jeg har fått alt.
     
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde det med å be dem fremskaffe bevis på Diamantmailen.. Fikk kjapt svar om at "Den återbetalnigngskvittering du fått sänds direkt ifrån SAS återbelningsavd.
    Vi har ingen annan bevis att sända. SAS återbetalningar sker alltid till samma betalkort som i originalbokningen." :mad::confused::(
     
  15. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg avbestilte flere bonusreiser i forrige uke og noen før det igjen også men summene er enda ikke tilbakeført på kortet mitt. Er AMEX dette også.
     
  16. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Fly Alone

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    741
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm.... Har opplevd det samme nå i september som flere her. Ikke fått refundert avgifter for avbestilt bonusreise + blitt belastet for kr. 1.700 for Amex årsavgift på tross av at jeg er EBD. Nå skal det sies at det tok akkurat 2 minutt å ordne sistnevnte på DNB chatten (og vedkommende la seg helt flat og sa det var en feil uten å peke på noen). Førstnevnte har diamant-mailen sagt de vil fikse ila. noen dager. Når det er så mange som opplever problemer på samme tid heller jeg mot en eller annen oppgradering av IT-systemer som ingen vil fortelle om... :)
     
  17. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Også blitt belastet for årsavgift siste 2år.
    Spurte de om dette var en bevisst strategi... :mad:
     
  18. RoadKing

    RoadKing Senior Medlem

    Innlegg:
    2,707
    Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det utvilsomt.
     
    milehigh liker dette
  19. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor lang tid skal dette ta? Har avbestilt SAS for en uke siden, fremdeles ikke tilbake på Amex...
     
  20. trygveat

    trygveat Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det kan virke som om SAS har hatt trøbbel med tilbakebetalinger i det siste. Ventet nylig en uke på refundering av to reiser som ble avbestilt innen 24 timer fra booking. Saken løste seg raskt etter at jeg kontaktet diamant-supporten som videresendte saken til økonomiavdelingen.
     

Del denne siden