Heisann! Jeg har avbestilt en SAS plus innenriks reise og fått bekreftelse fra SAS på mail om refusjon av 1748,- 19.september. Dog er ingenting kommet inn på konto hos Amex. SAS sier de har sendt pengene og ber meg kontakte Amex, mens Amex (DNB) ber meg kontakte SAS.. Jeg har fått nytt SAS Amex-kort fra jeg bestilte reisen til jeg avbestilte den, men det skal vel ikke ha noe å si siden det er samme nr.. Noen med lignende erfaring eller vet hvem som skal ta ansvar her?
Kortnummeret er vel nytt på nytt kort, men det skal ikke ha noe å si med hensyn til refusjon av bestilling gjort med tidligere kort. Har selv gjort dette utallige ganger før uten problemer, men skal nå faktisk dobbeltsjekke for å se etter om jeg har fått alt jeg skal ha.
Samme utløpsdato også? Hvis ikke, sjekk om problemet kan ligge der. Hadde bestilt CT med en utløpsdato og det kortet kunne de ikke betale tilbake reduserte avgifter, måtte oppgi ny dato og simsalabim...
Nei, ikke samme utløpsdato siden det var ifm at jeg ble EBD at jeg fikk nytt kort.. Hvordan angriper jeg det? Begge kortene skal jo være knyttet til samme konto? Jeg fikk jo ikke nytt kontonr i nettbanken da jeg fikk nytt kort?
Be SAS fremskaffe bevis for at det har overført pengene. Så kan du presentere dette for AMEX. Hvis SAS blir vanskelig så kan du skrive med gaffel og si at du nå har brukt mer en ti timer på denne saker og om dette ikke ordner seg så blir det oppmøte i forliksrådet med motkrav på dine timer bistand fra advokat til å skrive prosesskriv og ikke minst penger for billetten som du estimerer vil ende opp på 20 000kr pluss moms. Kan være lurt å først be om navn på vedkommende du snakker med og notere ned dato og klokke slett. Og si at samtalen er notert i loggen din. Mulig de da blir litt mer medgjørlig med å løse problemet.
Samme problem her, avbestilt 06.09, 07.09 og 16.09, ikke en krone inn på konto. Før jeg gikk over til Amex kom dette tilbake etter bare noen dager, så jeg mistenker at problemet er hos de.
Eg avbestilte nokon billettar 14. september. Fekk Refund Notice 28. september og ser at desse vart registrert på mitt Amex kort same dato. Desse avbestillingane vart gjort via telefon.
Og jeg så i dag at jeg har blitt trukket 1700,- for årsavgift for mitt Amex. Ringte inn og meddelte at jeg fortsatt er Diamant og ikke skulle betale årsavgift. Da sa DNB at feilen lå hos SAS som ikke hadde sendt dem oppdatere lister...ok.. "Men hvem sendte meg Amex-kortet hvor det står EBD på?" Joda, det var nå DNB...."meeeeen vi korrigerer dette i dag og takk for at du ringte" Lett å skylde på SAS hver gang det er noe rusk hos Amex/DNB. Virket litt grinete for at jeg ringte også...nesten litt sånn "det er lov å prøve å loppe deg for 1700,-....f... for at du oppdaget det"
Det der har de prøvd seg på med meg også, to ganger, hver gang får SAS skylden, gamle lister my ass...
Interessant at flere har opplevd det samme.. Jeg fikk penger tilbake til Amex tidligere i år (er helt sikker på det), men tror jeg skal dobbeltsjekke om jeg har fått alt.
Prøvde det med å be dem fremskaffe bevis på Diamantmailen.. Fikk kjapt svar om at "Den återbetalnigngskvittering du fått sänds direkt ifrån SAS återbelningsavd. Vi har ingen annan bevis att sända. SAS återbetalningar sker alltid till samma betalkort som i originalbokningen."
Jeg avbestilte flere bonusreiser i forrige uke og noen før det igjen også men summene er enda ikke tilbakeført på kortet mitt. Er AMEX dette også.
Hmmm.... Har opplevd det samme nå i september som flere her. Ikke fått refundert avgifter for avbestilt bonusreise + blitt belastet for kr. 1.700 for Amex årsavgift på tross av at jeg er EBD. Nå skal det sies at det tok akkurat 2 minutt å ordne sistnevnte på DNB chatten (og vedkommende la seg helt flat og sa det var en feil uten å peke på noen). Førstnevnte har diamant-mailen sagt de vil fikse ila. noen dager. Når det er så mange som opplever problemer på samme tid heller jeg mot en eller annen oppgradering av IT-systemer som ingen vil fortelle om...
Det kan virke som om SAS har hatt trøbbel med tilbakebetalinger i det siste. Ventet nylig en uke på refundering av to reiser som ble avbestilt innen 24 timer fra booking. Saken løste seg raskt etter at jeg kontaktet diamant-supporten som videresendte saken til økonomiavdelingen.
Det er jo sant nok at man får en tilbakebetalingskvittering: SAS Refund Notice pleier den vel å hete. Men hvis du ikke har fått denne, så skulle jeg mene SAS er på litt tynn is.