Hvem har tilgang til lounge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 11. mars 2016.

Tags:
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    husker det har vært en del diskusjoner på hvor mange man kan ta med i lounge.
    Sitter i gullstua på OSL nå, og har med meg kone og en venn, og det var maskinene som slapp oss inn...
    Jeg hadde tenkt å spørre pent om jeg kunne ha med kone OG en venn, men det slapp jeg altså.

    Dog, det var noen foran som gikk dobbelt og det utløste en alarm. Da så jeg det stod på displayet 'Max 4 pax pr pnr' eller noe i den dur.

    Så, slik jeg oppfatter det, så kan en ebg da ta med 3 stykk gjest/familie på egen booking.

    Det hører med til historien at vi var flinke og min kone og min venn gikk etter meg i samme automat som meg.
    I fasttrack så gikk min venn i automaten ved siden av, etter meg tidsmessig men det gikk ikke.
     
    Chrisbgg and Robamu like this.
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er en forutsetning at statushaver og gjester går gjennom samme sluse - ellers forstår jeg ikke hvordan slusene skal koble. I loungene ligger det, som du skriver, også en begrensning på fire pax - dette naturligvis fordi at man kan ta med inntil fire familiemedlemmer, og en sluse vil jo aldri kunne skille mellom hva som er familie og hva som er venner. Antakeligvis er det tenkt at dragene skal overvåke dette, men i praksis er det jo også for dem umulig å se hva som er hva så lenge det er fritt frem for inntil tre stykker med *A boardingkort i slusen i et visst tidsrom etter EBG/D/P har passert.

    Loungeslusene pleier å fungere som de skal, i den forstand at man kan ta med seg gjester med *A-billett, men jeg ble aldeles rasende i "Fast Track", som de merkverdig nok kaller det, på OSL i fjor sommer, da jeg for en gangs skyld benyttet meg av det og hadde med en gjest. Gjesten skulle imidlertid med en annen SAS-flight enn meg, og ble av den grunn nektet passasje, selv om det står klart og tydelig i SAS-vilkårene at man kan ta med seg en gjest såfremt vedkommende har dagsaktuell *A-billett. Dette var ikke de ubrukelige vesenene i "Fast Track" interesserte i å høre på, og insisterte på at det kun gjelder gjester som skal med samme flight som statusinnehaver, med den konsekvens at min gjest måtte ta avsted vil vanlig security. Hvorvidt dette har blitt rettet opp siden, vet jeg ikke - jeg holder meg helst langt unna denne dysfunksjonelle tjenesten på OSL.
     
    RoadKing liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Så jeg, som EBD og madamen som EBG, kan altså ta med oss totalt seks personer inn i loungen? Sannelig ikke rart det blir fullt!
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er definitivt en ulempe med slusene, ser for meg at det kan bli mye gjester fremover ettersom dragene blir mer og mer fraværende.
     
  5. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo også et poeng at dragene ikke kan forventes å be om fødselsattest eller oppføring rundt bosted og sivil status i folkeregisteret heller, så det gjør jo strengt tatt liten forskjell i praksis på hvem som slipper inn.
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    spm er om folk vet dette, er jo ikke alle som henger her ;)

    Jeg har gjort dette mange ganger, jeg tarbare en screenshot av mobil BP og sender det til mine venner som skal inn, da trenger de ikke gå inn sammen med meg.
     
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Under dagens regler, så kan dere vel ta med fire barn hver. Husk derfor å stoppe når dere har åtte små i hus! ;)
     
    Travellingalf liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, skal prøve å huske det! Det blir i tilfelle Pappa TravellingAlf og De Åtte Ungene på tur da :)
     
    Misterix and Baldrick like this.

Del denne siden