Står mellom Shanghai(mitt ønske) og Chicago(damas ønske) til en langhelg i November, noen som kan hjelpe oss til å bestemme hvor vi skal? Vi sliter med å velge..
Til Shanghai så må du ha visum som fort koster deg noen tusenlapper om du ikke bor i Oslo. Jeg for min del syns det er letter å fly vestover. Blir litt trøtt på kvelden, men kan da i det minste sjekke inn på hotellet. Flyr du øst å lander tidlig på morningen så må du på de fleste hoteller pent vente til kl 14:00 (6-7 om morgenen hjemme) før du kan sjekke inn. Chicago er en veldig pen by, men vil vel tro at Shanghai er litt mer eksotisk, som igjen også betyr at du bør se om man trenger noen vaksiner som også lopper deg for noen tusenlapper til. Shanghai er vel også billigere med mat og hotel kontra Chicago.
Tok litt av! Familieturar til kjøbenhavn og Stocholm Tur til Beijing og Shanghai Tur til Oslo for å ordne visum Tar gjerne i mot tips Er det nokon som har erfaring med visumsøknad? Hoteller Har ikkje hotellstatus per i dag. Eurobonus s Kampanjer eller tips om hotell ? På forhand takk
Ble ikke det helt store på meg da jeg fortsatt trenger en del poeng for tur i Biz/First så ble heller til at hjemme sjefen booket to stk tur/retur OSL - BOO til meg.
Fanken, prøver hardt å få booket 10 pax i Go på 2 bestillinger (5+5) KRS-OSL-CPH-MUC fredag 30.12, hjem MUC-CPH-KRS 3.1 men det er ikke lett. Selv ikke "ryanairtrikset" med 2 pc-er, 2 forskjellige nettverk, simultanpunching, simultanklikking OG simultanbetaling funker Noen her inne med magefølelse/kvalifiserte gjetninger om hvorvidt SAS kommer til å slippe flere billetter på tampen? Det hadde passet ypperlig å få dratt både min og Ø.K. sin familie ned til Salzburg for å feire nyttår
Om du vil ordne visum selv, så må du nok til Oslo 2 ganger, fordi du får den ikke på dagen... men du kan få andre til å hente den for deg.
Jeg røyk på OSL-LYR. Midt i januar. Midt i mørkeste mørketiden. Gudene vet hva jeg tenkte... Var billig da.
Det gikk ganske brutalt ut over poengene ja, heldigvis hadde man 160K å ta av EVE-CPH - 21-23. oktober - 18K poeng for GO * 3 billetter EVE-OSL - 25-31. oktober - 3K poeng for GO EVE-TLL - 25-29. november - 12K poeng for GO * 2 billetter EVE-HKG - 10-20. november - 24K poeng for plus EVE-IAD - 27. jan - 5. feb - 72K poeng for plus * 3 billetter Så den F-turen som man begynte å komme ganske nært, røyk på en smell. Men selv så gira man er på å teste F, så går det ikke an å si at "nei jeg vil heller bruke poengene på 1 vei i F heller enn 40 legs i eco/plus, og oppmot 60.000 miles" da skal man være bra sta i sitt komfort-hjerte har jo faktisk enda over 30K poeng igjen (må jo spare så jeg kan bruke CT når det nærmer seg vår igjen). 3 kjappe tanker: 1. 50K poeng i biz med Singapore til New Zealand ble plutselig verdt 3 interkontinentale flights.... WOW. Helt sinnsykt. Folk som sa man var gal for å kjøpe NZ-billett for 23Kkr får spise sokkene sine 2. Jeg ser folk klager på SAS ofte, men jeg må si at jeg føler jeg har blitt tatt ekstremt godt imot som førstegangs EBD. Dette tilbudet er jo helt sinnsykt (og jada jeg skjønner det kommer ikke opp noe slikt som dette hvert år). Men jeg føler fremdeles at 2-3 Friends & Family pluss bonuskampanjer i året er jækla bra valuta for p(o)engene. 3. Det er gledelig som vaskeekte bonusnisse å endelig få respekt og forståelse hos familie og venner etter en påspandert flybillett. Du føler deg litt som en konspirasjonsteorist som etter årevis med mistenksomme blikk endelig mottar en Pulitzer
Tja, det er nok en "tall order". klarte i det minste å klemme inn 5/10 av de i går, sjekker jevnlig for om det plutselig kommer flere billetter. Routingen er kjip nok allerede med ett overflødig segment (OSL-CPH) og kjip ankomsttid. 15:45-21:30 betyr at vi ikke er fremme i Salzburg før rundt kl 24. Er 4 gamlinger med, de har jo leggetider! Avbestiller bare hele greia hvis det ikke kommer noe mer det drøye døgnet som er igjen
Blei jammen en vinterferie på hele fam til hkg i plus av alle ting. Stas å få dette til kun 72k. Noen som anbefale hotel for en ukes tid. Bør helst være rimelig og bra da vi reiser 2 store og to små.
Her er galskapet mitt som er bare helgeturer: uke 42 -København uke 43 -Oslo uke 45 -Kiruna, Sverige uke 46 -Washington DC uke 50 -Østersund, Sverige uke 2 -Hammerfest uke 3 -Oslo uke 6 -Skellefteå, Sverige uke 7 -Oslo uke 8 -Kittila, Finland Ja....det burde gjøre susen Skal jo også til Hong Kong i uke 47 og Los Angeles i uke 4, men de er kjøpt og betalt i cold hard cash
Midt i januar er flott ... da ser du den litt lyse himmelen bak fjellene og de får en fantastisk kontur .. Jeg ville reist akkurat da når lyset trenger seg på ...
KRS-MUC (nyttårsfeiring i Salzburg) for 10 pax utgikk dessverre og ble avbestilt. Er uansett superfornøyd med at vi fikk karra til oss: KRS-HEL 2 pax (Helg) KRS-RIX 2 pax (Helg) KRS-TLL 2 pax (Helg) KRS-HKG 2 pax (15 dager) KRS-HKG 2 pax i Go (14-21.11) Til salgs 36.000ebp+300kr namechange og avgifter. KRS-VNO 4 pax (Helg) 2 pax tentativt for salg (15-18.12) 132.000 ebpoeng tied up in bookings. Er helt lamslått over hvor generøst SAS' poengtilbud var. Blir mye reising denne høsten/vinteren for å si det slik, with points to spare. Helt sjef av SAS å feire med slike tilbud! Fortsatt nærmere 200.000 ebpoeng til overs her i gården. Venter på Amex og mulighet for CT i F