Hvilke hodetelefoninngang hos Avianca og Turkish?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Neguah, 03. febr 2024.

1. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    I forkant av reisen til LA hadde jeg adapter(e) klare for å kunne bruke mine egne hodetelefoner. Det jeg derimot ikke hadde av adapter, var trippel - som Lufthansa hadde. Så, hvilken hodetelefoninngang har Avianca og Turkish? Min googlekunnskap er ikke tilstedeværende i dette tilfellet.

Reiser med 787-8 fra London til Bogota, og 787-9 fra Panama til Istanbul.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har reist med begge (på de samme strekkene) og husker dessverre ikke hvordan hodetelefoninngangene var, men når jeg ikke har adapteren bruker jeg flyselskapets hodetelefoner og det fungerer veldig bra hver gang.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis pluggen er trippel, men dobbeladapteren passer i de to pluggene som er størst så vil de mest sannsynlig fungere. Den tredje, lille pluggen brukes til noise cancelling som fungerer litt annerledes for flyheadset. De har en mikrofon som sender et signal via den pluggen til en boks en annen plass i flyet som så mikser noisecancellingsignalet inn i lyden din. Altså noe som ikke er nødvendig for at du skal få lyd i ditt eget headset.

Flymunda liker dette
  4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en (slags) standard for trepinnners uttak for støydempende headset. Da er den tredje 2,5mm pinnen til strømforsyning slik at vedlkeholdsgjengen skal slippe å knote med lading eller bytte av batterier. De to 3,5mm pinnene er for lyd og passer alle (?) flyadaptere.
    Uansett er det nå vanskelig å finne headset som har vanlig god, gammeldags kabel. Bruker selv stort sett Apple øreplugger.
    Da er løsningen å kjøpe en Bluetooth sender som finnes på Clas, Jula, Kjell, osv.
    Koster fra et par hundre kroner oppover, men finnes også MYE dyrere på det foretrukne HiFi Asyl hvis man har fintfølende ører :cool:

Eksempel fra Kjell&co som er beregnet på formålet, mer enn god nok lyd, og passer i alle (?) fly:
    https://www.kjell.com/no/produkter/...ss-tradlost-hodetelefonadapter-for-fly-p36152

Last edited: 04. febr 2024
    Flymunda and Trent600 like this.
  5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Forhåpentligvis ett forbigående problem, flere og flere kommer med mulighet for å koble til flyets underholdningssystem via Blåtann. Har fått det til å fungere hos SQ og QR så langt.

kiev, Flymunda and holmen like this.
  6. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har og på TK bare brukt ene hullet uten adapter og fått decent lyd, og latt headsettet selv stå for NC

Spielhaug liker dette

Del denne siden