Hvilke hotell vil dere anbefale på Gran Canaria (Puerto Rico/Arguineguin)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av thestig84, 27. nov 2021.

  1. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Topicen sier vel alt :)

    Er to unge voksne som kun skal slappe av. Komfort er viktig, gjerne et hotell med gode senger. Ikke å forakte om det er bra solforhold også.
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Klar favoritt må være
    https://www.radissonhotels.com/no-no/hoteller/radisson-blu-resort-gran-canaria
    Norsk hotellsjef, bedre, bra romstørrelse også i entry-kategorien, norsk hotellsjef og litt mer personlig touch enn standard i Radisson-kjeden. Søsterhotellet i Puerto de Mogan er litt større og mer upersonlig. I Puerto de Mogan finner du også Cordial Mogan Playa med nydelige fellesområder, bra restaurant og god service. Imidlertid er man her mer avhengig av å få et rom med gunstige solforhold, enkelte ligger godt gjemt inne i skyggen.
     
  3. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Ja er det Radisson vi vurderer sterkest nå. Kun junior suite som er ledig, men var relativt liten prisforskjell når jeg tidligere så det var ledig standard-rom. Der er det bra solforhold all over?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra solforhold hele dagen, så lenge det ikke er skyer.
    Merk at hotellet har form av en svak spydspiss, tenk deg at du står bak hotellets front (som er mot sjøen), be om rom på høyre side. Hvis du får et rom på enden mot venstre siden så er det fullt innsyn fra fortauet oppe på veien. Inspirerer ikke til romantiske aktiviteter…
    Det sikreste er nok et rom midt i komplekset.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    HVA?! :eek:
     
    Hanen, Staralliance, Wiolenze and 5 others like this.
  6. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Har akkurat booket Gloria Palace Amadores som ligger på klippen mellom Puerto Rico og Amadores. De kjører Black Friday tilbud til imorgen. Gode solforhold (vendt mot syd, ikke inne i dalen) og oppvarmet basseng. Ligger høyt men det går heis ned til hovedveien, derfra går det ca. 10 min å gå til stranda i PR.
    https://www.gloriapalaceth.com/no/
     
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at det blir to dager på granca snart. Aldri vært der før så setter pris på tips til hotell. Helst 18+, trenger ikke så mye, men fint bassengområde med en hyggelig poolbar settes pris på, ellers er det greit om det er litt sentralt med litt liv i nærheten:)
    Tenker maks 2k per natt.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Min personlige favoritt når jeg ikke er på Anfi er Radisson i Arguineguin. Fine rom og en helt rå frokost. Der er et flott pool område med bar og hotellet har gjenommgående hyggelig betjening. På toppen er det en restaurant i det øvre skiktet, ikke Michelen dog.
     
    Flyrlavt liker dette
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips @RoadKing
    Var ved hotellet 09.00 og forventet egentlig ikke mer enn å få satt bagasjen til oppbevaring, men de kunne ha rom klart innen 30 minutt, valgte å betale 19 euro for frokost, og når jeg var ferdig spist så hadde de rommet klart :)
    Ved bestilling så var det kun junior suite med garden view tilgjengelig, presiserte i bookingen at jeg ønskte utsikt mot havet om noe ble tilgjengelig og fikk faktisk en oppgradering.

    Jeg skulle helst vært på 18+, men alt i alt er dette helt topp. Fint hotell, hyggelig betjening, bra frokost og inntrykk av at status (premium) faktisk blir anerkjent her.
    IMG_1931.jpeg IMG_1927.jpeg IMG_1925.jpeg
     
    Thomas123, RoadKing, EndreD and 7 others like this.
  10. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Da ble det Gran Canaria på undertegnede 20-26. august.

    Noen som har noe forslag på hvor man kan dra som en familie på 4stk (2 voksne + barn på 8 mnd og ei på 2 år?)

    Det hadde vært fint å slippe å sprenge banken, så typ 15-16k for 6 netter kanskje?

    Som vanlig er vel "mest-for-pengene" som er viktig, men det hadde jo vært digg med et sted hvor det er barnebasseng, kanskje ei strand og ikke nødvendigvis slik at jeg må stå opp 05:30 for å stå i kø for å holde av plass ved bassenget (eller gjør man ikke fortsatt slik?).

    Videre er kanskje en leilighet å foretrekke fremfor hotellrom?
    Noen som har vært i samme (familie-)situasjon og har noen gode forslag?

    Erfaring fra tidligere er vel at jeg likte Puerto Rico-området mer enn Las Palmas ...

    NB:
    Det føles egentlig veldig rart / litt som at ringen er sluttet nå som jeg ca 10 år etter "jeg skal aldri dra til gran canaria - hvorfor gidder man det charter-helvete der" nå egentlig er ganske fan og anser det som et helt perfekt feriemål for en familie som min egen. Møter meg selv i døra.
     
    EndreD liker dette
  11. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    1,423
    Bonuspoeng:
    93
    Kom akkurat tilbake fra Gran Canaria etter å ha besøkt foreldrene mine som var på ferie der. Møtte meg selv i døra..

    Las Palmas er mer en storby og vil nok tro at Puerto Rico/Mogan/Amadores passer bedre for familieferie.

    Går vel rutebuss 2 ganger i timen til Las Palmas hvis man ønsker å dra dit.

    Hva med Radisson Blu Resort på Gran Canaria. Det er et hotel som holder veldig bra standard. Med dagens Eurokurs er det kanskje akkurat litt over prisklassen.
    Hvis ikke har de et søsterhotel i Mogan som brukte å være litt billigere, men har ikke bodd der.
     
    kalleballer liker dette
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    Et eller annet nær stranda på Amadores. Fin og lun strand der. Mange av hotellene har også plaskebasseng så man kan være litt der også.
    Ikke den mest spennende delen av GC, men du får sol, strand, barna får leke i/ved vannet, og det er ok mat å få i nærheten. Går også an å trille bort til Puerto Rico for litt avveksling
     
    kalleballer liker dette
  13. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Lei dere en leilighet med 1 eller 2 soverom på Anfi del mar. Har vært der siden det var nytt og vi leier stort sett "ekstrauker" via finn.no eller diverse Facebook forum når vi ikke bruker "egne" uker.

    Store leiligheter, alle vendt mot havet med store terrasser (ikke små drittbalkonger som på andre sydenhotell) 4 forskjellige klubber hvor alle har barnebasseng og gratis aktiviteter for barn/ungdom på dagtid + barneunderholdning på kvelden hver eneste kveld med dans, lek og musikk.

    Du kan si mye rart om GC. Men det er varmt, trygt, rent og har bra helsetjeneste hvis det skulle skjer noe med barn eller voksne.. En slik leilighet får du for 10-12k for 1 sov og 12-15k for 2 soverom..
     
    kalleballer liker dette
  15. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Takk @elgaaen for fint innspill, det så interessant ut!

    Nå har det seg at jeg takket være en heldig odds-kupong og sent arsenal-mål (Takk til Kristoffer Ajer og Bukayo Saka)så kunne jeg oppjustere budsjettet mitt litt, så da ble det Radison Blue som @LaDuden foreslo.

    Så får vi satse på at det blir bra :)
     
    LaDuden liker dette
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Helt supert der også! Rolig strand for de minste rett utenfor og fin liten lekeplass i skyggen under palmene samt god mat for de voksne på SW222.. (de har barnestol;)
     
    kalleballer liker dette
  17. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke et svar til den siste som spurte, men synes Club Maspalomas Suites & Spa hører hjemme her. 16+ hotell med flott spaanlegg og ekstremt bra mat. Finnes en mengde beskrivelser av det online, men kan trygt anbefales etter to opphold. Meget høy standard på service og mat til å være Gran Canaria.
     
    kalleballer liker dette

Del denne siden