Hvilke ressurser benytter du til å fordype deg i et nytt land?

Tråd i 'Reisemål' startet av KristianSk, 29. sept 2017.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det skulle vært interessant å vite hvilke ressurser det bereiste forumfolk benytter seg av når de skal ut på tur.

    Jeg starter som regel med et Google søk på «What to do in...». Det gir som regel en grei oversikt over de mest populære attraksjonene, men sjelden de mer «unike».

    Om jeg virkelig skal fordype meg liker jeg å kjøpe e-bøker fra Lonely Planet. Disse er en enorm kilde til informasjon, selvom jeg gjerne skulle sett at de byttet ut de mange restaurant og shoppingtipsene med flere bilder.

    Restauranter er etter min mening ferskvare og finnes best med hjelp fra TripAdvisor eller Yelp.

    For hoteller går jeg først til Hotels.com, kanskje med et innslag av TripAdvisor.
     
    NoLimit, Henrik, Icarus and 1 other person like this.
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    NY Times sin «36 Hours in»-serie er en veldig fin kilde. God blanding av restauranttips, kunst og kultur, barer og steder å rusle.

    WikiVoyage for kjapp oversikt over byen og et par pointers på ulike nabolag.

    Sjekker som regel også om Munchies har noen innslag fra den aktuelle byen.
     
    KristianSk, Edvard, Icarus and 2 others like this.
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Timeout.com
    De har aldri sviktet i anbefalingene sine. Synes de er spesielt gode på mat og drikke
     
    KristianSk, Henrik and Eddie47 like this.
  4. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ofte benyttet meg av https://wikitravel.org/en/Main_Page - den er særlig kjekk om man reiser på lavbudsjett, da man f.eks omtrent alltid kan finne ut hvordan lokalbefolkningen reiser mellom flyplass og bysentrum osv.
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker å leite rundt på youtube, har endel vlogger jeg ser på, sånn som han her :)

     
    Supersergei, KristianSk and Henrik like this.
  6. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Bruker stort sett wikivoyage til det meste. TripAdvisor for hotell og evt restauranter mens man er på ferie.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden