Hei, jeg har booket på et lite boutiqe hotell i Mexico ved beachen for å få noen rolige dager etter en lang tur. Her har jeg endt opp med å få rom rett ved siden av en midlertidig festival på beachen som kjører full fest fra 18 - 01. langt ifra rolig med andre ord. Jeg har prøvd å be om å få kansellert oppholdet og refundert pengene så jeg kan finne meg et nytt sted å bo. Det har vist seg å være umulig grunnet no refund or cancellation policy som de har. Men kan man virkelig sno seg unna alt mulig så lett? Hva gjør man i tilfeller hvor man havner på et hotell hvor ting ikke er som forespeilet / planlagt?
Er vel smått med rettigheter om det er forhåndsbetaling og opplyst om no refundnmen hotellet kan jo være hyggelig å la dere endre. Ett alternativ er jo å spise sure epler å booke en annen plass uten noen komp
Det @Wiolenze sa. I tillegg kan du jo sjekke om reiseforsikringen din dekker utlegg som følger av at du måtte bytte hotell og dermed ekstra kostnader. Litt varierende vilkår hos forskjellige forsikringsselskaper, så du må sjekke direkte med ditt hva som gjelder din reiseforsikring. Må antagelig bygge på at hotellet er ubeboelig til formålet eller lignende, og det kan godt tenkes at de ikke er enige i at musikk til kl 01 gjør rommet ubeboelig. Men skader ikke å sjekke.
Dersom du må debattere med forsikringsselskapet kan det være at det er lurt å ha et lyd-opptak av støyen; gjerne et videopptak som viser at vinduer/dører er lukket samtidig som styøen dundrer inn på rommet.
Greit at reiseforsikring skal dekke mye men reiseforsikring dekker altså ikke støy på ett hotell eller at rommet er ubebolig. Ja om det skulle skje en katastrofe som gjør at hotellet blir nedbrent eller lignende og du må ha nytt hotell, men ikke fordi rommet er ubebolig - det er det nesten hotellet sitt ansvar å ta å dekke, ikke ett forsikringsselskap.
Ja, hotellet sitt ansvar! Og i forlengelsen, banken din sitt ansvar, om du har betalt med kort (Visa/MC osv). Om det blir aktuelt for deg med "chargeback" bør du sjekke ut og finne nytt hotell, selv om du i første omgang ikke får noen refusjon. Du har selvfølgelig ingen garanti for at banken din tar din side i saken. Hotellet vil også få mulighet til å uttale seg før beslutningen tas.