Hvilken koffert kjøper man for tiden?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bettan, 05. jan 2025 kl 15:04.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Har lenge operert med Samsonite, men synes stadig det er utfordringer med glidelåser og sprekker i materialet - mulig vi utsetter de for litt hard bruk, men det synes jeg også en koffert skal tåle.

Er det noen veldig gode alternativer på markedet for tiden, som tåler litt juling, og samtidig ikke er altfor tung? Ser ut som at db ramverk pro er uten glidelåser, noe jeg liker, men de er jo også sabla tunge, så blir jo ikke mye bagasje man får plass til..

Wiolenze and NoLimit like this.
  2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    34,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg veksler mellom Rimowa og Samsonite på kabinstørrelse og halvstore, det holder gjerne en god stund(5år og opp). For de store/største som også blir tyngst og får hardest medfart har jeg brukt DKNY de siste 6 årene siden de går i stykker etter rundt 25-30 innsjekk uansett og jeg klarer å få de til godt under tusingen på kampanje hos Macy’s.

Vedder på at det er noen som har bedre tips

Bettan and NoLimit like this.
  3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker Db sine kofferter med 4 hjul. Fungert bra så langt. Man får pakke pris hvis man kjøper L+M+S samtidig. S= carry on.

Bettan liker dette
  4. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Men relativt tunge eller? Kjøper du Pro eller vanlig på check-in?

5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte vanlig. Syntes ikke pro var verdt den ekstra prisen. Kjøpte settet m L/M/S. Handle via Trumfnetthandel. Er ganske høy bonus innemellom.

Har ikke tenkt på at de er så tunge men mulig de er litt tyngre enn de letteste på markedet.

6. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Happy med db pro og db carry on. Brukt på jobben i to års tid. Ingen problemer så langt

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,003
    Bonuspoeng:
    93
    Fornøyd med Samsonite S'Cure medium, kjøpt på tilbud hos Bagbrokers med Viatrumf. Ikke veldig tung, men bra solid og ingen utvendig glidelås. Men anbefaler å kjøpe en annen farge enn svart, jeg kjøpte eco som har en lysebrun stripe, har sett opp til 4 stk helt sorte slike på et bagasjebånd samtidig.

Spielhaug liker dette

Del denne siden