Nå på torsdag så skal jeg fly Royal Silk Class hjem til Norge og i den sammenheng så skal jeg ha en 6 timers layover i BKK. Da lurer jeg på hvilken lounge som er best å bruke? Jeg er også EBG om det har noe å si i dette tilfellet
Hei Sikkert flere her med bedre erfaringer enn meg. Jeg synes Thai sine lounger er under pari, men jeg var godt fornøyd med EVA sin lounge, og vil nok bruke den igjen når jeg skal via BKK.
Jeg hadde en tre timers loungesafari da jeg var der rett før jul. Var innom et par Thaivarianter, Singapore og Eva Air. Thai var veldig mye folk, trangt og med en ubegripelig tungvint løsning for alkoholforsyning på den ene. Singapore hadde egen bartender, det likte jeg. Men den stengte tidlig, Tror det var 23.00. Eva Air likte jeg klart best. Neste runde i BKK blir i sin helhet hos Eva for min del.
Av business lounger i BKK så syntes jeg helt klart at Singapore sin er best, den er ganske standard i utsende og komfort - og ikke så veldig stor, men best på mat og drikke. Thai er skikkelig dårlig. Eva sin blir for meg litt for rar, veldig mørk og litt sånn glorete fremtidsrettet med rar lyssetting og masse speil. Høydepunktet av mat når jeg var her var også instant noodles i pappkopp, mulig de har bedre mat på andre tider av døgnet men det jeg fikk var begredelig.
Jeg liker absolutt Singapore loungen best; luftig og elegang, EVA blir litt tacky etter min smak. Jeg ville først stukket innom Thai og booket en (gratis) skulder/fotmassasje i Royal Orchid Spa. Deretter kan du fyre av noen timer hos Eva/Singapore, og eventuelt gå tilbake til Thai når Singapore stenger i 23-tiden.
Noen oppdatering på når Turkish åpner sitt alternativ? Ellers er jeg jevnt over enig med bedømmelsene, men EVA hadde grei mat når jeg var der, og tacky kan være gøy å besøke det også.....
Det er bare en av Thai sine som har dusj, så velg med omhu (husker ikke hvem av dem det var, bare at det var den til høyre). Sist jeg var der vare det veldig lite folk, men dette var etter 23:00
Den ene av Thai sine hadde sovealkover med seng hvis man trenger å ta en strekk, ellers var de ikke noe særlig. Likte definitivt Singapore sin best av de jeg besøkte.
TK-loungen har vært åpen i nærmere 2 måneder nå, men de anmeldelsene jeg har sett har vært ganske lunkne. Dårligere enn SQ og EVA men bedre enn TG. For de som er interesserte, så ligger den nær gate D8 noe vest for SQ-loungen i retning EVA-loungen. Etter det jeg har lest skal den være åpen hele døgnet. Den skal visstnok være åpen for de med Priority Pass også. Mine favoritter er EVA og SQ-loungene. EVA-loungen for pizzaen og is-kremen og fordi den er stille og fredelig sammenlignet med spesielt TG-loungene. Loungen skal være åpen til 2-3 tiden om natten. Som andre har nevnt har SQ-loungen en betjent bar. Baren stenger kl. 22:30 og selve loungen kl. 23:00. Dvs. litt tidlig for avgangen til OSL. TG-loungene har jeg ikke besøkt på lang tid da de er direkte dårlige sammenlignet med SQ og EVA-loungene. Siden OP flyr i Royal Silk anbefaler jeg imidlertid å følge rådet til GinTonic angående massasje. Med 6 timer til rådighet er det godt med tid til lounge hopping. Kanskje OP kunne teste TK-loungen og gi en tilbakemelding/anmeldelse her på Insideflyer? Merk ellers at alle de gode loungene ligger i den vestlige delen av terminalen mens TG ofte benytter gatene i den østlige delen (C og B-pirene for sene kvelds-avganger). Det har aldri vært noe problem for meg, men noen kan synes at det er litt langt å gå. Men da kan en jo bare starte tidlig og om nødvendig ta en vil i en av TG-loungene på veien dit.
Har trålet alle mange ganger. SQ sin er uten tvil best i mine øyne, om C wr begrensningen. Om ikke så er jo TG sin F helt OK