Hvilket AmEx er det riktige?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sindr89, 12. mai 2015.

  1. sindr89

    sindr89 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har i dag SAS AmEx Premium - lever enda på første året og har derfor bare betalt 600 (i stede for 1200).

    Jeg har en helt normal statlig lønn og reiser ikke så alt for mye, men liker fordeler og begynner å få litt lyst å samle poeng og reise bra etter å begynt å lese Bonusfeber.

    Nå som MR har kommet på Green og Gold AmEx med 20 EB per 100 kr om man overfører er det jo dette bedre enn de 15 EB per 100 kr på SAS AmEx Premium jeg har i dag.

    Bør jeg da går for Green eller Gold AmEx tenker dere?
    MR og StopService er inkludert i Gold, men er det verdt ca. dobbel pris?

    Hva er kravene for å få disse to i så fall?
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Du får ikke CT med AMEX som ikke er SAS, den er mer verdt enn de ekstra poengene du tjener.

    CT gir deg 50% rabatt på bonusbilletter, som isolert sett er bedre enn 33% økt opptjening, og da tar jeg ikke hensyn til at du kan ha poeng på konto fra før som gjør at CTen blir enda mer verdt.
     
  3. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Vel å merke: skal du bruke CT på long haul med noe annet enn SAS, så må du ha Platinum.
     
  4. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenker vel også at SAS AMEX platinum er kortet du bør gå for, for å holde på fordelen med Companion ticket. Var jeg deg ville jeg ringt AMEX kundeservice og forklart ønsket om å oppgradere til platinum. Si i fra at du ikke nødvendigvis trenger øket kredittramme, bare å oppgradere selve kortet. Med mindre du tjener mer enn 650K i året vil du nok få automatisk avslag hvis du forsøker å søke online, så telefonen er nok det beste. Lykke til!
     
  5. sindr89

    sindr89 Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Var kanskje litt uklar på dette: siden det er relativt høyre årspriser for Gold/Prem/Plat tenker jeg at betalingsvilligheten min er max 1200 da det heller ikke er så mange brukersteder å tjene inn poeng på i Norge. Derfor jeg ser på Green og Gold vanlig AmEx. CT er også trolig derfor litt umulig for min del, så det er de andre fordlene som interesserer meg :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Grensa er på 600k.
     

Del denne siden