Hvilket hotell synes du har den beste bonusordningen

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Braxze, 10. des 2018.

  1. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    Jeg er ny her på forume og har en del nybegynner spørsmål... Kan godt hende det er noen har spurt om akuratt det samme, men jeg fant ingenting

    Lurer på hvilket hotellkjede DU liker best og hvilke fordeler denne har. Lurer altså ikkje på hva som er "best" siden det er subjektiv mening. Hva er det av alternativene der ute i den store verden? Jeg sover ikke ofte på hotell, men er nok over gjennomsnittet.

    Er i dag sølvmedlem under eurobonus ordningen, regner med denne kan kombineres med noen av hotellkjedene

    Takker på forhond:)
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton og IHG. Hilton Diamond gir alltid lounge og frokost, uansett hvilket rom du har booket. IHG er litt mer gniene, men funker som regel.

    Ikke peiling på innenriks, annet enn Radisson Rewards som funker greit nok.

    Når det gjelder bonusnetter synes jeg vel IHG gir mest for p(o)engene, mens Hilton gir deg mulighet for å booke alle rom med cash&points. IHG lar deg bare booke standard rom.
     
  3. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat dette spørsmål kommer vel litt ann på ditt reise mønster?

    Med andre ord kor pleier du å reise (innriks el utenriks) og kor mange hotel døgn har du på eit år?

    Det å være loyal mot ein hotelkjede vist du ikkje når opp til status har lite verdi.
     
  4. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hovedsakelig brukt IHG, høy status gir ok uttelling. Men vurderer å hoppe over til primært marriott da de gir litt mer garantert uttelling og etter min mening bedre verdi for poengene på booking av rewards.
     
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Snakker du om internasjonalt eller i Norge? Veldig stor forskjell. På det første har jeg lite å komme med, på nummer to kunne jeg skrevet flere bøker.
     
    Xflipper and Wiolenze like this.
  6. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Reiser på fotballturer 2-3 ganger i året lengde blir da 3-4 netter, men desse går som oftest kun til tyskland og england.
    Samboeren min er ferdig med studier til sommeren, så det blir litt reising ut over høsten 19 eller våren 20. Da blir det en blanding mellom USA, Europa og kanskje vi beveger oss østover. Vil derfor PRØVE å vere lojal mot en kjede.

    I Norge har jeg en del jobbreiser, sover kanskje 10-15 netter på hotell i jobbsammenheng.

    Utenom det blir det selvsakt litt her og der rundt om i skandinavia :)
     
  7. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Er diamant frokosten forbeholdt lounge, eller vil man alltid kunne få den i det vanlige frokostområdet?
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det varierer, men jeg har blitt piska i loungen der de har det. Og da er det et meget begrensa utvalg som regel.
     
  9. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    For meg er det viktig at kjeden er fleksibel, altså mange hotell rundt om i norge eller verden. Helst med ok standard.
    En annen ting er at jeg ikke er så begeistret for Thon hotellene, ingen god følelse når jeg ankommer hotell eller på rommene. Dermed blir det noe annet enn Thon discovery
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Iht reglene skal det være valgfritt, har heller aldri hatt problemer med det. Jeg velger gjerne loungen, men det er fritt fram.

    CC199A8B-4E3F-444C-8E06-8E06B75A5DE2.png
     
    drsyk liker dette
  11. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Du har ikke vurdert Expedia? Eller hotels.com? Letter enn å finne en kjede som dekker akkurat ditt reisebehov, tror jeg? Bestillinger via viatrumf gir ekstra bonus på begge, når det virker. (Har fire ulike overnattinger på Expedia som de ikke har gitt Trumf på - så hvis de ikke gir etter på det ditcher jeg dem til fordel for hotels - selv om de har samme eiere...)
     
    SayWhat liker dette
  12. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Skal skjekke det ut :)
     
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor ikke ta en shortcut:cool::p:D
    https://insideflyer.no/forums/threads/lyst-til-å-prøve-ut-toppstatus-på-hotell.2961/
    Utenfor Norge/Norden. Egentlig kun toppstatus som er interessant, og du bør du enten bo mye eller betale mye (type 10Kusd hos IHG/20K usd hos Hyatt), evt lempe litt på kravene om du kan få de amerikanske kredittkortene, men det gjelder et fåtall her på forum..

    Så med mindre det er hele smithsvennerfamilien på tur, eller enkelte hoteller/land, vil oftest det beste være å forsøke å låne status.Når de fleste statuser er tilgjenglig er det bare å shoppe rundt etter det hotellet som passer best ift beliggenhet, pris osv, uten å måtte booke en kjede.
     
  14. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det står jo tross alt continental (+ 1 gjest), og i loungene er det mildt sagt varierende utvalg
     
  15. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    spg/marriot er overlegent.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke funnet noe enkeltprogram som har dekket mine behov for hotellkjede for alle mine destinasjoner. I og med at jeg ikke reiser i jobb feks i Norge, har jeg ikke med meg noe status heller.

    Når det skal sies fikk jeg ordnet meg Diamantstatus, via statusmatch for noen år siden så lenge det varte i Hilton, og var veldig fornøyd med det. Det fungerte topp i Asia og har gitt meg mange billige overnattinger i USA ved å finne billigere hoteller i kjeden med lav poengrate på overnattinger.

    Per i dag vil jeg heller gå for en kombinasjon av å søke bredere og være mindre lojal og booke via Expedia får å få ut mest mulig EB poeng med Viatrumf.

    Vurderer dette opp mot mulig ny statusmatch før tur til USA til våren. Og så satse på å være litt mer kjedelojal på den turen hvis jeg finner noen muligheter.

    Men alt i alt gir nok mitt reisemønster og mitt behov og ønske for priser på overnatninger at jeg heller booker på Expedia, fordi jeg har mer behov for EB poeng en en status hos en hotellkjede jeg får brukt fordelene hos en sjelden gang.
     
  17. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Skaff deg Nordic Choice Club Mastercard. Det gir deg 2 statusnetter per måned du bruker kortet, totalt 24 statusnetter i året. Da trenger du kun 6 faktiske netter før du får gullstatus.
     
  18. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Etter å ha lest litt på de forskjellige programmene vart det radisson rewards for utland og scandic for norge / skandinavia. ser ut til at disse hotellene er i de byene eg ferdes i.
     
    Tjo liker dette

Del denne siden