Hvilket selskap mellom Australia og New Zealand

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av kosvines, 05. okt 2016.

  1. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal booke noen flighter mellom disse to landene. Turen bort til NZ kan gå fra Perth, Melbourne eller Sydney. Kommer litt an på hvordan jeg legger opp turen.

    Fra Melbourne så ser jeg at både Qantas, Air New Zealand og Emirates flyr til Auckland. Prisene er noenlunde like per i dag. I utgangspunktet så blir det økonomi, skjønt jeg trenger litt ekstra bagasje. Så helst 2 innsjekkede kolli.

    Jeg er EBG og BA Silver, og er vel også Emirates Silver ut februar 2017, ser det ut som. Emirates har en forholdsvis billig tur i C, ca. 850 Australske dollar. Den flys av en A380. Blir i utgangspunktet en dyr tur, så jeg prøver å holde disse flightene biligst mulig, selv om det frister med C på Emirates. Turen er jo riktignok drøye 3 timer bare.

    Men noen som har noen erfaringer å dele her? :)
     
  2. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jag testade Qantas förra året i både economy och business. Economy fick man varm mat i(shepherd's pie) och det funkade helt ok. Business var eurobusiness och kändes ungefär som Swiss intra-Europe. Bekvämt och behagligt utan någon lyx.

    Blev denied boarding på mig först i Sydney till Auckland då jag hade "fel" namn i bokningen. Jag heter Förnamn Fredrik Efternamn och hade bokningen som Fredrik Efternamn. Det tycker inte Qantas dator om.
     
  3. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Anbefaler å se på LATAM, det er en meget god deal å bruke avios på dem, hvis du har noen liggende. :)
     
  4. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Den var ikke dum. 20.000 Avios + avgifter. Men de flyr vel bare til/fra Sydney?
     
  5. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, kun Sydney. Skal teste dem ut selv i februar på den strekningen.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Leste akkurat at SQ har startet en flight mellom Canberra, AUS og Wellington,NZ.
    Hva med SQ en vei og EK på returen ?
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker følgende:
    Det er ikke en veldig lang flight, og du skal fly ECO.
    Du har status i OW og *A.
    Quantas har hub i SYD og MEL, du velger de på utreisen og får lounge, fast-track pri boarding.

    Hjem reiser du NZ og får det samme.

    Føler at lounge, fast track osv alltid er best på flyplassen hvor selskapet hører hjemme :)
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden