Hei For første gang på lenge ser det ut til at sommerferien min blir tre uker i august. Stikkord for hva jeg foretrekker: - passe varmt - helst ikke for mye turister (hoho, i august!) - maks ei uke per destinasjon (fortrinnsvis en tre-fire-fem dager) - helst med *A - spennende destinasjoner, ikke badeferie - bra value for money, helst både på reise og opphold Noen som har ideer for en knakende god tur?
Da tar du silkeveien. Bra nettverk med TK. Hyatt i Bishkek, Dushanbe og nå også Tashkent. IC i Almaty. Boutique og guesthouses i mellom. Pamir highway ogTurkmenistan kan legges til.Tom en svipp over grensen til Afghanistan.
Takk for svar. Jeg har nok tenkt å reise alene. USA er alltid bra, men også et sted jeg har vært mye og som det er "lett å dra til" utenom hovedferien. Av andre steder så er nok Vietnam, Malaysia og Kina mine favoritter. Har aldri vært i Australia/New Zeland, Sør Amerika eller sør i Afrika, så det frister jo også.
Lonely Planet Central Asia. Stantours er kongen. Ellers visamachine i London. Kan hjelpe med å skreddersy detaljer for deg om du velger dette.
Vurderer du Malaysia som "passe varmt"? Hvis du kan leve med rundt 20 grader anbefaler jeg Cape Town, Santiago og Sydney/Melbourne.
Hadde 3 uker i Thailand i August i fjor. Var 6 forskjellige steder på di 3 ukene og det var knall! Regnet faktisk kun 3 ganger på hele turen merkelig nok...
Var i Malaysia i oktober, og da var det ikke spesielt varmt. Hadde sikkert litt flaks, for det var lite regn også der, i motsetning til Vietnam som jeg kom fra - der regnet det hver ettermiddag/kveld. 20 grader er mer enn varmt nok for min del ja. Santiago som i Chile? Edit: Hvordan anbefaler du i så fall å fly for Cape Town, Santiago og Sydney @Herlov?
Cape Town i august er vel ikke spesielt varmt? Vi var der første uka i oktober og noe særlig før det vil jeg tro er for tidlig..