Hvor bestiller dere flybillettene deres?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 05. mars 2016.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug liker dette
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Flybilletter og tilbud som postes på InsideFlyer.no

    Eksempel denne: https://insideflyer.no/qatar-airways-business-class-tilbud/

    Her lister dere den billigste fra-prisen, som er via OTA.

    Antar dere bruker momondo.no linker fordi det gir litt provisjon i lomma (helt greit).

    Noen ganger klikker jeg meg inn og tester den fargerike hinderløypa blant OTAs for å se hva totalprisen blir sammenlignet med flyselskapets egen nettside.

    Normalt finner jeg prisen, selv om billettbetingelser/fare rules må letes godt etter.

    Utvalget av tilleggstjenester som OTA selger vil for mange uerfarne reisende føles forvirrende og med tanke på endringer/IRROPS er jeg lite overbevist om at f.eks. travelgenio vil levere god service og respons.

    Burde ikke vi som ‘proffe’ reisende anbefale folk å bestille direkte fra flyselskapet eller ordentlig reisebyrå?

    Og forklare verdien av å betale noen hundrelapper ekstra? Spesielt i dette tilfellet, hvor Qatar er sponsor på InsideFlyer og nå må betale provisjon til tredjepart for å få bestillingen.

    Om jeg postet ville jeg skrevet at QR har billetter fra 15 200 NOK og linket direkte.
     
    Last edited: 17. juli 2020
    Ruby, Travellingalf, Kristian and 3 others like this.
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    SWISS, Lufthansa og Austrian lanserer “continuous pricing”. I første omgang for Economy og Business i Europa. Vil finnes i direkte kanaler og reisebyrå, ikke via OTA.

    What you need to know about Continuous Pricing

    The traditional pricing of airlines is limited to 26 booking classes. If a booking class is no longer available, the fare of the next higher booking class is automatically charged. This often results in price jumps that many customers are finding too high.

    Continuous Pricing enables a continuous price curve so that an almost unlimited number of additional fares can be offered between two booking classes.

    With Continuous Pricing you always get the lowest price. Guaranteed.
     
    kaiarne and Spielhaug like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det vises mange rare resultat på søkemotorer type Skyscanner for tiden, heftige melkeruter, lange connections og høye priser. Dette er fordi det er færre flyvninger overalt og rutetilbudet konstant er i endring. Ofte har flyselskapet kun flyvninger noen dager, så du må prøve å søke på andre ukedager. Reduser antall filter brukt.

    Les også:
    https://insideflyer.no/forums/hvordan-kommer-krisen-til-å-påvirke-flypriser-fremover
     
    Kristian liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten som i gamle dager med andre ord. :)
     
    Edvard liker dette
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    En reklamesnutt for turisme og reiseliv, 3:34 min.

     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,894
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvorfor det ikke går an å booke BGO-TRF på sas.no, mens RVK-TRD går helt fint? Widerøeflighter begge to.
    Er det fordi RVK-TRD er anbudsrute, mon tro?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Man prøver jo så godt man kan å undertrykke Bergen :)
    Seriøst; det kan nok ha med anbudsrute å gjøre ja. Konkurranse osv
     
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ei stund (to–tre år?) sidan reine WF-flygingar forsvann frå SAS-søk.

    Merkeleg nok greier eg ikkje å få treff på flygingar frå Rørvik til Værnes...
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare et par uker siden jeg sjekket BGO-TRF t/r i SAS-appen o_O
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,894
    Bonuspoeng:
    183
    Du har rett, men kobler du på et leg videre, så får du treff. Rart.
    Jeg får ikke opp noe i appen nå ihvertfall
     
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel slik det har vært siden SAS bestemte seg for å ikke vise rene Widerøe-ruter. Dersom både SAS er inne på én eller flere strekninger får du opp reiser som også involverer Widerøe-destinasjoner.

    For ta et annet illustrerende (? eksempel: Kirkenes–Tromsø: Widerøe har flere direkteflyvinger mellom disse to stedene, men søker du hos SAS vil du på de fleste dager kun få treff på reiser via Gardermoen.
     
  15. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter å ser på sommerferie neste år. 2 Voksne + 2 Barn OSL-BKK-OSL.
    Bruker OTA for å få en oversikt på rimelige reiser. Kommer da over Sembo som tilbyr priser til langt under andre OTAer, samt Turkish sin egen side.

    Noen som har erfaring med disse, og er det «trygt» å bestille gjennom de? Endringer og oppfølging kan vel tas direkte Turkish eller?


    IMG_0010.jpeg
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    Har du gått inn på Sembo og sjekket hva prisen blir når du er klar til å bestille?
    Av de to ville jeg valgt Turkish egne sider, uten å kjenne til hva Sembo er.
     
  17. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_0011.jpeg

    Absolutt ikke ille. Og flyvningene er gode, med henholdsvis 2,35 og 1,0 time Layover i IST. Tilsvarende flyvninger bestilt direkte hos Turkish koster 46k.
     
  18. Amhtravels

    Amhtravels Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Endringer og oppfølging må tas med Sembo om du velger å bestille med de. Da eier Sembo "billetten" 3 part og all kommunikasjon fra Turkish går via Sembo. Turkish kommer ikke til å endre eller kansellere billettene for deg. Det må Sembo gjøre.
     
  19. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    487
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Er prisen veldig mye billigere på en OTA så hender dette.Ganske sikkert.
    Når du legger inn kredittkortet og tykker betal så spretter
    "godkjenn dette beløp opp"
    ...da har dine 31000 hoppet opp til 45000...
    med liten skrift nederst står det "prisen på reisen din har forandret seg til 45000".
    Ser du ikke dette...er ikke meningen at du ser dette da...så godkjenner du 45000kr.
    Dette er et gammelt triks OTA ofte bruker.
    Et annet er at de ringer eller mailer deg dagen etter og sier prisen var feil og du må betale extra hvist du vil beholde bestillingen...denne var mest brukt før i tiden.
    Jeg booker 98% av mine reiser på OTA fordi man sparer 30-35% på sas-light.
    Men på en så dyr og lang tur burde jeg spare mye hvist jeg ikke skulle bestille direkte hos flyselskapet. Man står veldig alene hvist man treger noe assistanse hvist man bruker en OTA. Mange timer i tlf kø og gebyr for hjelp er ofte en selvfølge på en OTA.
     
    Last edited: 07. aug 2023
    Modegard liker dette
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,894
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte akkurat billetter med SAS, men fant umiddelbart etter mye billigere billetter med Austrian. Er det noen åpenbare bakdeler med å avbestille nå før 24t, og bestille hos OS?
     

Del denne siden