Poster her, da det er Star Alliance det går i Alle disse reisebyråene under kommer opp, er det noen jeg bør styre unna. Evt, noen som har anbefalinger? Ønsker da selvfølgelig helst fra den øverste linjen mvh Petter
Jeg har i alle fall brukt GoToGate flere ganger uten problemer, men det begynner riktignok å bli en stund siden sist.
Har brukt Expedia og Travellink på den listen, begge seriøse og bra. Det er alltid best å bestille direkte hos flyselskapet.
Har testa Supersaver, Seat24 og Tripmonster. Har funka greit. Merk at dei kan ha noko høge kredittkortgebyr, so du må nok gå igjennom prosessen for å finne den reelle prisen. Har også testa Bravofly. Dei var lite hjelpsame då Jetstar kansellerte flyet vårt og booka oss om til ein ny avgang 45 dagar seinare.
Prøvd meg på Super saver og Gotogate nå, men ingen av dem tar Amex kortet. Seat24 har samme system, så fungerer nok ikke der heller. Prøver da tripmonster
Hah, fikk nå opp at flightene ikke er tilgjengelige mer. Blitt holdt litt igjen av Supesaver og Gotogate?
Som regel samme hva du bruker. Jeg har aldri hatt noen problemer uansett hva jeg har brukt. Hvis du bruker kayak.no kan du sjekke hvor mye de tar i gebyr i stedet for å gå gjennom hele prosessen hos hver tilbyder
Har kun brukt Ticket.no, og reagerte på det skyhøye gebyret for å betale med kort. Er visstnok vanlig praksis i bransjen å kreve slike gebyr. Styr unna og bestill heller direkte hos flyselskapet
Det er heller ikke uvanlig. Har selv brukt masse energi og tid på disse sidene, før jeg blir fortalt at reisen er utilgjengelig. Mildt sagt frustrerende....
Når jeg bestilte direkte på finnair så fikk jeg gebyr på bruk av mastercard. Dette for noen måned siden.
Har brukt flere av de, men bruker i dag egentlig kun Expedia. Det går an å ringe til de uten å måtte betale gebyr for det og selv om listeprisen er litt høyere enn hos de andre er prisen som står prisen du får. Ingen gebyr for bruk av Amex eller andre kredittkort. Trumf får man også
Jobben bruker Travellink. Da SAS hadde gode priser på Plus-reiser for noen helger siden gjorde jeg noen bookinger jeg ikke var sikker på om jeg fikk gjennomført. Endte opp med å ringe Travellink for å endre en flight, på tross av gratis avbestilling fra SAS skulle Travellink ha et endrings- og avbestillingsbegyr. Sikkert normalt, men litt irriterende synes jeg. Ellers ingen erfaring.
Dette er irriterende og Finnair er dessverre ikke eneste som tar gebyr for å bestille direkte hos flyselskapet, også Widerøe driver med dette. Heldigvis så er det fortsatt slik at de fleste flyselskapene ikke har begynt med det enda, men tror de fleste reisebyråer driver med disse gebyrene...
Jeg har sluttet og bruke disse selskapene pga dårlig service og høye gebyrer. skulle det skje noe underveis så slitter du en del med ombokninger ved kanseleringer og sån. Så jeg betaler litt ekstra og booker da direkte hos selskapene. For skulle det skje noe når du er ute og flyr så fikser flyselskapet opp med engang,er du f.eks hos de andre så må du forholde deg til dem og det er nok ikke like greit vær gang. Du for det du betaler for
Enig i det. Men en del bookinger klarer ikke selskapene selv hoste opp, da må man benytte seg av Berg-Hansen eller andre lignende.
Et par tips fra Lucky: Should you book through Online Travel agencies you have never heard of? https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/unknown-online-travel-agencies Se også: https://insideflyer.no/forums/hvor-bestiller-dere-flybillettene-deres https://insideflyer.no/forums/bruker-dere-reisebyråer
Jeg driver og søker litt på noen melkeruter i Europa. Kan noen fortelle meg hvorfor premium er langt billigere enn business på flyvninger som f.eks inkluderer SK-LH-LH-LH-LH-SK? Både SK (premium) og LH (business) har da vel bare en klasse over eco? Jeg gikk videre til betaling på det ene søket, og under detaljer, sto det Business bak LH-flyvningene. Mulig dette er et velkjent "triks" for dere. Sannsynligvis får man litt mindre poeng, men ellers virka jo dette meget gunstig. Mener dette var bravofly (via Finn). Eco kosta ca 4000kr Premium ca 5000kr Business ca 7000kr