Hvor bor man i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Hege Anita, 20. sept 2013.

Tags:
  1. Hege Anita

    Hege Anita Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Kan dere anbefale et fint 5-stjerners hotell i London
     
    Last edited: 23. sept 2013
    Nilsjorg liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann

    Det kommer litt an på beliggenheten, men jeg har 4 luksushoteller jeg kan anbefale:

    Four Seasons Canary Warf ligger litt øst midt mellom tower bridge og London City flyplassen. Ett herlig hotell med kjempeflott utsikt over Thames elven. En skikkelig perle som du ofte kan få for en billig penge, helgepriser helt ned til 160 pund natten, men hotellet ligger jo ikke helt sentralt. Personlig synes jeg dette er en godt holdt hemmelighet og jeg har ingen problemer å ta tuben noen minutter når man bor så godt. Servicen er fantastisk
    http://www.fourseasons.com/canarywharf/

    Four Seasons Park Lane ligger midt i Mayfair, så utrolig sentralt. Noen av rommene har hage på utsiden, men det er vanskelig å få tak i ett av disse. Herlig luksus, men prisene ser ut til å ha gått opp en god del de siste tiden, da jeg bodde der sist for to år siden var prisen det halve. Prisene i London har dog gått opp mye den siste tiden Regn nå med fra 600 pund per natt: http://www.fourseasons.com/london/

    I kaksestrøket finner du St. Regis Lanesborough Hotel. Herlige rom, kjent afternoon tea og god beliggenhet ved Hyde Park Corner med gangavstand til det meste. St. Regis Butler service er en herlig luksus, fra rundt 370 pund natten: https://www.starwoodhotels.com/preferredguest/property/overview/index.html?propertyID=1435

    I samme området finner du The Park Tower Knightsbridge. Flott utsikt og meget bra beliggenhet. Fra rundt 350 pund natten. https://www.starwoodhotels.com/preferredguest/property/overview/index.html?propertyID=412

    De to sistnevnte er medlem av SPG og som Platinum medlem blir jeg alltid oppgradert til suiter på disse eienedommene. Mer om det programmets topstatus her: http://bonusfeber.com/starwood-preferred-guest-platinum-hotellstatus-pa-sitt-beste/
     
    Hege Anita, milehigh and Kimmam like this.
  3. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hva er ditt budsjett/smertegrense? :D
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    SAVOY!!!!!!

    Konge beliggenhet ved Covent Garden. Elven rett foran. En utrolig historie og senger som er så komfortable at man vil dø i dem. Fjong restaurant.
    En annen ting er at det er 50 meter å gå til Coal Hole, som er en av Londons bedre brune. Er aldri i London uten en lunch der.

    Four Seasons Park Lane synes jeg er litt mørk og dyster. Likte meg ikke helt der (og det er svært sjelden jeg ikke liker meg på et FS). GBP40 for en omelett var også en pris som satte meg litt ut. Det var ingen høydare heller.

    nevnte jeg SAVOY?????
     
    Hege Anita liker dette
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil anbefale å booke et kjedehotell gjennom noens topp status konto. Feks IC Park Lane som RA gir meget god forpleining. Også Hyatt Churchill.
     
    Hege Anita liker dette
  6. Hege Anita

    Hege Anita Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for bra tips. Da har vi et utgangspunkt.
     
  7. Hege Anita

    Hege Anita Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Pris ikke viktigst. Ser at man får ganske bra hotell + fly for ca. kr 8000,- for to personer fre-søn. Går gjerne opp til ca. kr. 15000.
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Da er du på mer enn standardrom på topphotell i London, eller vesentlig oppgradert på de meget gode. Fortsatt ville jeg anbefalt å bestille feks et club room el på et topp kjedehotell gjennom en som har toppstatus.

    Tenk litt på beliggenhet også, men antar det blir Mayfair og tilliggende herligheter.
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du er medlem av Club Carlson (Radisson-hotellene m.fl.), kan du vurdere The Mayfair.
    Her kan du også få en natt til halv pris ved å kjøpe 60.000 bonuspoeng for 1650 kr, som beskrevet her. En natt på Mayfair koster nemlig 50.000 poeng.
    Si ifra om noen av oss skal hjelpe deg med dette :)

    Selv pleier jeg å bo på Jumeirah Carlton Tower, som ligger i et av de mest fasjonable strøkene.
     
    milehigh liker dette
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    The Mayfair kan anbefales som Henning nevner. Som navnet tilsier- bra beliggenhet:)
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Brunello, SASDC8, Fnate and 1 other person like this.
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til London for første gang på flere år neste uke, og lurer på om noen har noen gode tips å komme med? Skal bo på hotellet som @tommy777 har testet over, og skal få med oss England gruse Norge på Wembley på onsdag (eller var det motsatt?). Er ute etter tips til barer/puber/lounger for en skikkelig fest tirsdagskveld, samt hva man bør få med seg av severdigheter en onsdags formiddag?
     
  13. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann,

    Skal en tur til London igjen, denne gang på høstens konferanse som varer fra onsdag til fredag. Tenkte å forlenge turen til søndag. Skal som vanlig bo på Doubletree by Hilton Westminster under konferansen, men der får jeg ikke noen god pris for helgen ei har jeg nok poeng i Hhonours til bonusovernatting.

    Men det har jeg derimot i Club Carlson; tenkte booke points+cash og ender da med alternativene:

    Radisson Blu Edwardian Sussex Hotel – 15,000 poeng + £59,40 per natt.
    Park Plaza Westminster Bridge London – 15,000 poeng+£101,40 per natt

    Har ikke erfaring med noen av disse; noen som har noen erfaringer å dele; er det verdt det å betale nesten dobbelt så mye for Park Plaza?

    Mvh
    Fjordheim
     
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Park Plaza er fint. Kjenner ikke til Radisson Blu, men ser jo fint ut på Tripadvisor.
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte jeg skulle nevne et par restauranter som jeg frekventerer jevnlig. Ingen av de er spesielt dyre, men alle er skikkelig gode...

    Durbar Tandoori - http://www.durbartandoori.co.uk - De har den beste tikka masalaen jeg noen gang har smakt, og masse annet snadder
    Rodizio Rico - http://www.rodiziorico.com - kom sulten, dette er sinnsykt digg! Jeg har bare besøkt avdeling Bayswater/Notting Hill.
    Banana Tree - http://www.bananatree.co.uk - Igjen bare besøkt Bayswater, men den er finfin

    Det kan være lurt å forhåndsbestille bord, men det går nok mest sansynlig bra. Durbar og Banana Tree har forøvrig takeaway.
     
    Last edited: 25. sept 2014
    Fnate liker dette
  16. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Ble akkurat invitert av svigerforeldrene mine til en førjulstid til London. Blir stor stas med en familietur til en vanvittig herlig by. Så nå skal det leses rapporter og tips her på forumet...
     
    tommy777 and Ruby like this.
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har et godt forslag til et relativt rimelig og greit hotell for en liten familieferie i juletider/nyttår? Gjerne sentralt beliggende, men ikke et must om kollektivtilbudet er bra :)

    Pris opp mot 2000,-/natt
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd på litt forskjellig i den prisklassen, ingen av de er noe man skal skrive hjem om, men de er helt fine.

    IHG
    Hotel Indigo Paddington - små rom, lite hotell
    Hotel Indigo Earl's Ct. - små rom, lite hotell (jeg likte meg her)

    Carlson
    Radisson Blu Edwardian Kenilworth Hotel - slitt, små rom
    Park Plaza County Hall London - "usentralt"
    Park Plaza Riverbank London - usentralt, men kort vei til undergrunnen
    Park Plaza Westminster Bridge London - "usentralt"
    Park Plaza Sherlock Holmes London - slitte fellesområder, men suiten jeg fikk var relativt velholdt
    (felles for alle disse hotellene er at de har ekstremt tregt wifi, med mindre du drar opp kredittkortet)

    Annet
    Grand Royale London Hyde Park - små rom, reviewsene virker litt varierende, men min natts opphold var greit. Kom sent og dro tidlig. Forøvrig topp lokasjon for restaurantene jeg nevner tidligere i tråden.

    Hilton har vel også noen hoteller i denne prisklassen, men pga. manglende status har jeg ikke testet noen av disse.
     
    Last edited: 10. juli 2015
    Jørgen liker dette
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs jo hvor du vil bo da og hvor du lander. Basert på avataret ditt antar jeg at du lander på LHR. Jeg liker meg veldig godt på Doubletree Hilton Westminster. Ikke fordi hotellet er noe eksepsjonelt, men området er meget rolig og så går buss 88 rett inn til de vikigste stedene i London. Litt over 20 pund i taxi fra Paddington.

    Kommer du til Victoria er Park Plaza Victoria et meget godt alternativ, med mange spisesteder rett utenfor døren.

    Har bodd på Radisson Blu Edwardian Kenilworth. I motsetning til de to overnevnte hotellene er betjeningen her meget hyggelig, men herlighet så slitent hotellet er.
     
    Last edited: 10. juli 2015
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for gode råd @OttoL. Lander på LHR ja.. Kunne tenkt meg å bo inne i byen, men finnes svææært lite tilgjengelig i nyttårshelgen. Har pr. nå booket meg inn på Novotel London City South ettersom det nærmest er det eneste OK hotellet jeg har funnet til en pris som ikke er 15.000+ for 3 netter.. Skal sjekke ut de du anbefaler..

    Edit: Doubletree ligger på 5000,- pr. natt de aktuelle dagene..
     

Del denne siden