Hvor bor man i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av sjabby, 30. aug 2016.

1. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Skal på weekendtur til London i desember og trenger tips om hotell med sentral plassering.
    Fortrinnsvis Club Carlson eiendom, men ikke et must.
    Noen som har tips?

2. Misterix

Misterix Senior Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Du har ikke vurdert Airbnb?

3. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Frister ikke å bo hjemme hos fremmede. Foretrekker hotell.

4. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    584
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer jo an på budsjett og hva man skal. Club carlson begrenser jo utvalget.

5. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    113
    Leicester Square har fin lokasjon og et Radisson hotel midt på. Der ligger du sentralt, har tilgang til kollektivtransport og en rekke aktiviteter/resturanter.

Benyttet selv hotellet denne helgen. Med CCG fikk jeg sen utsjekk og stort rom.

6. LHRlover

LHRlover Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Radisson Berkshire, ligger midt i Oxford Street ovenfor Bond Street Tube Station!
    Bor der flere ganger i året, alltid like fornøyd

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Har bodd på Vanderbilt noen ganger, og skal dit om to uker. Mange "rare" rom, tydelig at det ikke er bygget til hotell i utgangspunktet. I den rimelige enden av Radisson, velger det når jeg vil bo for poeng.
    Bor nesten alltid i Kensingtonområdet, Cromwell Rd til Kensington High St. God forbindelse til LHR, hyggelige spisesteder i mellomklassen, bussruter i flere retninger.

8. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    422
    Bonuspoeng:
    63
    The may fair har sjef beliggenhet og er en del av CC.
    http://www.themayfairhotel.co.uk/

Har brukt CC points for å bo der et par ganger når prisene er høye :)

9. Wiolenze

Wiolenze Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Radisson BLU Portman er helt OK hvis du må ha CC. Ikke spesielt billig, men det er det vel ingenting som er sentralt i London.

Ellers så er The Trafalgar London som er en del av Hilton veldig bra, og ligger fint til. Litt billigere på stigen er Holiday Inn Mayfair, men det det framstår også litt "slitt".

ME by Melia er jo helt klart verdt ett besøk, men litt lengre opp på prisstigen igjen.

10. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for gode tips!

Dersom noen har tips om hva man må få med seg i London ei helg i desember så tar jeg gjerne imot tips :)

11. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo stikke på julemarked i Hyde park?
    Ikke spesielt originalt, men det er iallefall spesielt for desember :).
    Ellers er jo en opera eller musikal som regel sikker vinner, kan være vanskelig å få billetter, men er det hotel av en rimelig standard kan det hende concierge kan hoste opp noe.
    Gourmetpub kan anbefales. Har ikke noen spesiell referanse (husker ikke), bare søk på Gourmet pub London så finner du masse.

12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Du "må" se The book of Mormon hvis du tåler drøy humor og det høye tempoet. Vel verdt pengene!

kalleballer and Travellingalf like this.
  13. MadsVaHa

MadsVaHa Senior Medlem

Likes mottatt:
    913
    Bonuspoeng:
    93
    Pleier å få til en middag eller lunsj på Maze Grill Mayfair. Det er fast førjulstradisjon for min del. Kombinerer dette med en musikal eller stand up

14. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,560
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trives best på Hyatt Regency The Churchill i London. Jeg bor der dersom prisen er OK. Betaler litt ekstra der siden loungen er fantastisk og jeg har tilgang som Hyatt Diamond. Best beliggenhet dersom du skal inn/ut av Paddington. Gangavstand til det meste.

Ligger på Portman Square rett ved siden av Radisson Blu Portman.

Radisson Blu Portman er ikke det det engang var, men fortsatt OK. Bodde der i 2013 https://insideflyer.no/radisson-blu-portman-hotel-london/

Ellers liker jeg Park Plaza ved Victoria dersom Club Carlson er tingen.

The May Fair er definitivt ikke verdt prisen. Haugevis med hoteller som er bedre i alle kjeder og fasonger.

God tur!

15. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Seraphine Best Western Kensington Gardens ved Hyde Park. 3 min til Metro, rett ved Hyde Park, brukbart med restauranter. Billig og greit for noen netter. Alt. Hilton Hyde Park. Er mange brukbare hotell nede rundt Store Ben, men de er DYRE. Så da mener jeg at Kensington-området er greit, så kan man ta metroen dit man vil. But that's me. Selv har jeg valgt BW nok en gang i forbindelse med David Gilmour-konsert i slutten av neste måned med kun 15 min skjev gange fra hotellet til Royal Albert Hall og en Rosa aften

16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,446
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig! Har sett denne to ganger i New York og det er nok det morsomste jeg har sett på en scene noengang. Skal bli moro å se hvordan den "norske" utgaven blir når den kommer til neste (?) år.

kalleballer liker dette
  17. Pingus

Pingus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Origo liker dette
  18. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
  19. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Litt enig med @tommy777. Hyatt Regency The Churchill er veldig bra, og egen inngang til Locanda Locatelli om man vil ha et godt, italiensk måltid.

The May Fair er et hotell som nå dessverre har blitt veldig dyrt å bo på (tror jeg sjelden har sett billgste rom noe særlig under NOK 3500 i senere tid), men jeg liker hotellet veldig godt pga beliggenheten (og mye bedre enn The Churchill etter mitt syn, selv om jeg må gå en stund for å komme til Locanda Locatelli...). Rommene er ikke egentlig noe spesielt ved, men som CC Gold får man normalt sett en kategori oppgradering (jeg har i alle fall fått det hver eneste gang), slik at man unngår de aller minste rommene.

Selv liker jeg også London Hilton on Park Lane, men om man ender i en av de laveste etasjene så er det ikke kult (ikke oppussede rom, ingen utsikt, osv.). Har man status i HHonors så unngår man som oftest det, selv om man er booket i billigrom (min erfaring). En brukbar restaurant oppe i 28. etasje.

Last edited: 31. aug 2016
    tommy777 and Larata like this.

Del denne siden