Hvor er dette tilbudet til norwegian?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Fredrik81, 05. nov 2016.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man tar utgangspunkt i at ikke alle i Norge bor i Oslo, og at ikke alle er skadet av bonusreiser og MR. Og faktisk vil ha med seg bagasje når de er på en ferie som telles i dager og ikke timer. Jeg gjør regning med at man på en flight på rundt 10timer trenger mat og ikke tømmer spiskammerset før man reiser. Det vil si jeg kan med hånde på hjerte ikke finne noe nevne verdig tilbud, hvertfall ikke med utreise fra SVG, litt mat og et kolli. Prisene blir da i snitt det samme som en SAS billett som man er litt fleksibel noe man også må være hos Norwegian da de ikke har avganger hver dag.
    Tenker man seg at man skulle være så heldig å ha ungdomsbilletter så er dette tilbudet nesten dobbelt så dyrt som når SAS kjører lignende kampanjer.
    Alternativ 2 er at Norwegian ikke liker meg og smører på ekstra hver gang jeg søker på noe.

SVG-NYC med Norwegian på billigste billetter i februar med mat og bagasje = 4336kr
    SVG-NYC med SAS på billigste billetter i februar med mat og bagasje= 3368kr

Norwegian har kampanje og SAS har ikke. Da er Norwgian 1000kr dyrer når de levere samme varen.
    Norwegian er riktig nok litt billigere på noen andre ruter, men er ennå ikke i nærheten av de prisen SAS har når de kjører kampanjer. For ikke å snakke om ungdomsbilletter. Ola Nordman er vel så tett i skallen så han kjøper vel propagandaen og kjøper seg en billett hos Norwegian. Rant over! :) Ellers ha en fin helg, her må vinterdekkene på. Beklager ordelings feil og en god porsjon skrivefeil.

Last edited: 05. nov 2016
  2. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Min personlige observasjon er at SAS virkelig har blitt konkurransedyktig på pris til USA i eco den siste tiden. Jeg finner igjen grunner til å bestille Norwegian når da er billigere eller likt priset:)

braathens safe and RoadKing like this.
  3. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,015
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre er det vel en del folk som tar det for gitt at Norwegian er billigst i alle situasjoner og til alle tider, ja.

braathens safe liker dette
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det viktigste er jo ikke å være billigst men å fremstå som billigst :)

milehigh and Fredrik81 like this.
  5. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Om ikke annet er iallfall DY bedre på markedsføring.

Men de har også nylig slengt ut mange billetter/destinasjoner i USA til en tusenlapp+ hver vei. Så at de ofte er billigst er ikke bare en myte.

6. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett i at de er god på markedsføring, for svaret er at billigst ikke alltid ender opp med å bli billigst for alle. Jeg finner nesten alltid SAS billigere en Norwegian (9av10) når det ikke er snakk om SVG-OSL noe jeg meget skjelden flyr. Det trenger ikke å bety noe for andre, men med mine reise vaner så er det resultatet. Sjekke selvfølgelig alle selskap på aktuelle ruten, så i påsken ble det LH og SAS for 13,5k kr for tre voksne og det barn. Jeg har riktig nok et stop ekstra, men Norwegian skal har 23,2k kr for de aktuelle datoen.

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,617
    Bonuspoeng:
    183
    Innenriks i Norge/intra-Skandinavia er Norwegian kronisk billigere for meg, fordi jeg nyter godt av ungdomsbillettene. Jeg flyr imidlertid som oftest A-B-A, så det kan kanskje påvirke prisene.

Opplever de sjeldent som billigere når jeg skal til vestkysten av USA, som gjerne er i sommerferier/juleferier. Da har SAS og Star Alliance-partnere ofte betraktelig gunstigere priser og tider/datoer.

Ursa liker dette

Del denne siden