Hvor er mediesenteret her?

Tråd i 'Testforum' startet av SASlovah4evah, 23. juni 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanligvis kan man gå til sitt eget "bibliotek" av opplastede filer (direkte til forumet) via sin egen profil, men jeg finner det ikke her? Hvor er denne featuren?
     
    Henrik liker dette
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    (fra informasjonstråd)

    Mvh,
    En av mange du ga e-postvarsel
     
    KristianR liker dette
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For å forsvare Ida her, så har InsideFlyer ikke noe sted for forum feedback som på Flyprat, eller sted å teste ting (derfor heter testforum... testforum).

    Testforumet her er indeksert helt vanlig av Google. Alt der ligger åpent og søkbart.

    Er det derfor ikke like greit at deals og error fares postes i insideflyer.no/forums/reisedeals og brukere har epost-varsling der?
     
    Last edited: 24. juni 2017
    mhsalv, mathiasfe, Henrik and 3 others like this.
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,107
    Likes mottatt:
    7,564
    Bonuspoeng:
    183
    Delvis relatert: Hvis dette er noe som ikke eksisterer, men eventuelt skal implememteres, kan dere i samme slengen øke grensen fra 20 til 30 bilder per innlegg?
    Basert på cirka null annen empiri enn min egen tror jeg dette hadde holdt til at man kan skrive lange reisebrev uten å dele opp over to poster pga. bilderestriksjoner.
     
    mhsalv, milehigh and Misterix like this.
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Hva gjelder forumorganisering er jeg helt klart enig i deg, at så lenge ingen underforum er skjult for ikke-medlemmer så er det lite poeng i å ha disse to separat - selv om jeg syntes de burde vært separat, da åpenbare feilprisinger med fordel burde vært tilgjengelig for kun innloggede medlemmer gjerne etter x antall poster.

    Nå har det seg derimot slik at det ikke benyttes slik vi begge er enige om at kanskje ville ha vært best. Det står at "flash sales" (med andre ord feilprisinger) skal postes her (noe de også gjør), som fører til at jeg i alle fall har e-postvarsling på dette forumet. Så intill eventuelle endringer blir gjennomført, burde nok dette underforumet blitt brukt til det det står at det skal brukes til - og ingenting annet.
     
    milehigh liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir veldig tungt å laste inn om man har 20 poster på rad med så mange bilder.
    Jeg forsøker for min del å ikke makse antall bilder per post, selv om det fort skjer..
     
  7. I den grad det å spørre om en forumfunksjon ikke er å teste en forumfunksjon, så beklager jeg i såfall misforståelsen.
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ganske vanlig at InsideFlyer.no siten er nede. Det skjer daglig, oftest på natten mellom 02:00 og 06:00 Norsk tid.

    Alle
    dagene de to siste ukene jeg har vore innom forumet har jeg på ett eller annet tidspunkt sett følgende melding:

    “An unexpected database error occurred. Please try again later.”
    Feil: klarte ikke å etablere databasetilkobling

    +
    504 Gateway Time-out
    nginx

    Normalt oppe igjen etter noen minutter.
    Ingen annen side jeg besøker regelmessig har mer nedetid.
     
    Last edited: 17. sept 2017
    Misterix, Jan Fredrik, Oddvar and 2 others like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hver eneste natt norsk tid:

    An unexpected database error occurred. Please try again later.
    Feil: klarte ikke å etablere databasetilkobling
    INSIDEFLYER NO - ERROR
    A server error occurred. Please try again later.
    <!-- Too many connections -->
    Failed to load resource: the server responded with a status of 500 ()
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,107
    Likes mottatt:
    7,564
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ganske fornøyd med at det tidspunktet har blitt flyttet. Tidligere skjedde det i 6-tiden norsk tid, så for de av oss som surfer forum på den tiden er det en forbedring. :cool:
     
    afirm and NoLimit like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir gjort en backup hver natt i 2-tiden. Som @Henrik sier så har vi flyttet det for å plage færrest mulig :)
     
  12. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    507
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke skjønne hvordan 2-tiden er bedre enn kl 6, men dere har kanskje sjekket trafikkdata for å finne optimalt klokkeslett? I alle fall utrolig irriterende for oss nattedyr ;)
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    På en nettside med globetrottere mener jeg at det ikke finnes et ideelt tidspunkt og dette skulle ikke være nødvendig med nedetid uansett. Men jeg har hvertfall ofte tatt meg i å være på forumet kl 06 norsk tid når jeg er i utlandet.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,767
    Likes mottatt:
    57,039
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er "alltid" på t-banen på det tidspunktet backup ble gjort før, så jeg synes kl 2 er helt supert :p
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det er alt for mye gjentagende innhold og like tråder/spørsmål. Dette er en av grunnene til at forumet oppleves rotete, uoversiktlig og brukere drar.

    Bruk søk, les historikk og ett minutt på hvor innlegget best passer inn.

    Moderatorene bør flytte, merge og rydde opp oftere.


    [​IMG]
     
    chrisbu, Ruby, milehigh and 8 others like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Skrevet av @FnateFlyprat.no, til ettertanke:

    ________
    "Re: For mye moderering, kombinering av tråder på forumet?"

    Har tidligere vært litt motstander og harselert med dette, eller konstruert tråder hvis jeg syntes moderatorene hadde for mye fritid eller jeg var redd de skulle kjede seg.

    Men jeg har innsett at alternativet er værre. Prøv å finne fornuftig info på insideflyer for eksempel. Ikke noe galt om menneskene der, for jeg kjenner mange og de er helt topp. Men jeg har helt sluttet å bruke det for det er bare overveldende.

    Så jeg har blitt litt omvendt. Selv om jeg så klart iblant tenker at "ærlig talt????".

    Men det er lett å kritisere. Værre å gjennomføre. Det er mye aktivitet og moderatorene her gjør det på dugnad. Så jeg er happy."

    ________

    Jeg savner Fnate og andre bidragsytere som har blitt borte. Alle forum online fungerer ved at de eldre/erfarne lærer opp og setter struktur for nye brukere. Landsbyen tar et samlet ansvar for nye medlemmer, fokus og organisering.

    Ellers så blir det som å la ungene være hjemme alene en helg uten noen regler og fritt godisbudsjett; det vil garantert skli ut over tid.

    User retention is easier and cheaper than acquisition og antall brukere er ikke likestilt med kvalitet på innhold. Jeg prøver bare gi dere et hint om brukeradferd, andre forsvinner i det stille.
     
    Robert H, chrisbu, vegardg and 13 others like this.
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    100% enig, forumet kan med fordel modereres vesentlig mer. Det startes haugevis av tråder som lett kan slås sammen med andre eller henvises til korrekt sted.
     
    Edvard and DanH like this.
  18. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker en bedre søkefunksjon bør være prioritet nr. 1.
    Dette virker også preventivt for oppretting av tråder og spørsmål som allerede eksisterer/er besvart.

    Det spørres så ufattelig mange, unnskyld uttrykket; dumme spørsmål.
     
    Mbj, Edvard and Darkcho like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,767
    Likes mottatt:
    57,039
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.

    Spørsmålene er i utgangspunktet ikke nødvendigvis så dumme (vi har nok alle lurt på mye av det samme selv en gang), men stort sett stilles det spørsmål som det er svart på 100 ganger allerede.

    Det er litt vanskelig å finne disse svarene hvis man ikke har svart belte i søking på forumet. Har selv forsøkt å søke etter tråder jeg vet finnes, men ikke klart å finne disse på flere forsøk.
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    +1
     
    Edvard liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden