Hvor fulle er flyene til BGO på fredag?

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 12. mai 2016.

1. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    hei.

Førstk. fredag er en stor utfartsdag.

Er det noen som har verktøy som kan avsløre hvor fulle SAS sine maskiner fra OSL til BGO er fredag kveld?

Er nysgjerrig på sannsynligheten for overbooking.

/koffert

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat nå er det plass i PLUS på alle fly til BGO i morgen, jeg har ikke oversikt over belegget.
    Kanskje andre har det.

3. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis noen har BELEGGET og legger det ut her, kommer jeg personlig til å tipse SAS om det og få de til å huke tak i vedkommende slik at han/hun mister jobben. Det er ikke lov å legge ut bookingtall i offentligheten. Selv ikke i lukkede grupper på facebook.

braathens safe liker dette
  4. Bjoernhb

Bjoernhb MittNewYork.no - MittUSA.no

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok riktig at SAS ansatte ikke bør legge ut slik info. Og hvis der er noen SAS ansatte her så bør dere IKKE gjøre det. Ikke det jeg tror at truslene fra @Ida reelle, hun kan være venstreradikal og sladre på alle. Eller hun kan prøve å skremme dere.

Men det har vært saker hvor SAS ansatte har utnyttet og misbrukt Amadeus info ( resaid funker vel ikke lengre::?) og det har blitt ubehagelige saker ut av det.

Ta mitt råd og evt. send slik info i PM, men la dere nå ikke skremme av sladrende venstreraddiser. :p

anders82 liker dette
  5. Pingus

Pingus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel ikke bare BGO som har tungt destinasjonsbelegg. Har forgjeves forsøkt å finne flight til "Syden" denne langweekenden, men stortsett med kun 5-sifrede priser...

6. Bjoernhb

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Har du sjekket USA? ett par timer ekstra på fly og du slipper unna mye mas, og du kan språket...

braathens safe and Are like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Hallo - alle bør jo reise til Bergen!
    Denne helgen er det også 17. mai og det er ingen steder hvor dagen feires med stor pomp og prakt. Der går man ikke i tog men i prosesjon!

Den eneste gangen i nyere tid hvor tradisjonene ble ødelagt var i 2015 hvor en ordfører ser ut til å være kjøpt av en skipsreder og de i fellesskap kuppet dagen over hodet på 17. mai komiteen!

8. Wiolenze

Wiolenze Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel ingen lov som sier det(bortsett fra regler i selskapet), men strategisk lite smart å gjøre det.

9. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe "ikke bør", det er ikke lov.
    Og det har ikke noe med at jeg er "venstreraddis" - au contraire til de som kjenner meg. Virkelig, au contraire. Men om gud og hvermann spyr ut belegget til SAS i hytt og gevær, vil dette i lengden utnyttes av motstanderene til SAS.
    Nå er jeg ikke i mot litt rettferdig fair and square konkurranse, men så urettferdig som konkurransen allerede er, så trenger man nå ikke gjøre situasjonen ytterligere verre for SAS sin del. Særlig om man ønsker at de som flyr deg fra Oslo til Tromsø skal være piloter ansatt i et Skandinavisk selskap på fast ansettelse og som ikke er en 20 år gammel guttunge som har fått flylappen i bursdagsgave hos papsen, og som har BETALT for å få linetraining (ergo har BETALT flyselskapet for å få jobbe, i stedet for å ta ut lønn). Det, det vil jeg bare ikke. Så derfor, kommer jeg til å være ei sur forbanna megge om noen gjør det :p Fordi jeg har et skikkelig egosentrisk mål: å opprettholde standarden på erfarne piloter med 1000vis av flytimer, ansatt i et skandinavisk selskap, på Oslo-Tromsø. For jeg vil hjem til hunden min, og familien min, uten å være redd :) Og jeg driter i at andre synes det er greit med 20åringer som ikke kan fly utenfor magentalinja.... Jeg synes ikke det. Jeg vil ha ordentlige piloter!

/ tl;dr - jeg er egentlig ikke venstreraddis, bare egoist.

Enhanced, braathens safe and Bjoernhb like this.
  10. Bjoernhb

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    å du er våken enda @Ida ;)

11. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,879
    Bonuspoeng:
    113
    Voldsomt til sidesprang da..
    "Alle" kan finne ut hvor ca mange seter som er til salgs på en flyvning. Det er det som blir spurt om. Koffert er interessert i å finne ut om en eller flere fly er utsolgt, det er alt. Ikke å fiske etter å få SAS' ansatte til å være utro tjenere og lure de ut i lyset for å få sparken..

Normalt klarer jeg å holde kjeft når slikt sprøyt kommer men nå.. herrejesus.. Er ikke bare jeg som burde lære å holde kjeften innimellom.

Kjakan, geddi, Jan Fredrik and 5 others like this.
  12. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    385
    Bonuspoeng:
    63
    Livet blir jo mye mere fargerikt om man alltid tar alt i værste mening.

:D

vegardg and Are like this.
  13. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Så roer vi oss litt ned her!
    Ingen videre diskusjon om arbeidsforhold i flybransjen takk! Det finnes det andre forumer til.

14. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    989
    Bonuspoeng:
    113
    Hallo.....hvem i guds navn reiser dit frivillig.....:p:p:p

Kjakan, bor_i_en_koffert and MadsVaHa like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Konkurranse er alltid sunt!
    Det blir fort et usunt forhold når et selskap får innsyn i konkurrentens forretningshemmeligheter, det så vi jo veldig klart da SAS, ved hjelp av Amadeus, fikk innsyn i Norwegians prissettinger .... det holdt jo på å knekke Norwegian ....

Islending liker dette
  16. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Om du refererer til meg, håper jeg du tar deg 10 sekunder til å lese over det som er skrevet. Essensen ligger i detaljene.

Man vil aldri kunne vite nøyaktig hvor mange seter som er solgt, i hvilke kabinklasser, med mindre man ser på de faktiske bookingtallene - eller belegget - på en flyvning. Derfor spesifiserte jeg dette, også med store caps lock bokstaver for å skille på "ett estimat" versus det faktiske belegget på en flight. Beklager om du synes det er et sidesprang, men all den tid dette er et flyforum så kan det jo være greit å benytte riktige begreper når vi snakker om dette.

Om man ser på prisnivået til en flight, og ledige klasser for salg, kan man få et estimat på hvordan en flight ligger an. Men man vil aldri kunne få belegget, eller vite om det er 100% utsolgt eller ikke. (Med mindre flighten er helt forsvunnet for salg da, da er det nok 100% utsolgt ;) Men en flight kan jo også være utsolgt selv om man selger billetter, siden overbooking skjer innimellom hos alle flyselskap... ergo er ingen ting 100% her i verden...)

17. Bjoernhb

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    er det her jeg kan bestille rullekebab..?

18. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,143
    Bonuspoeng:
    93
    Tar du med to pølse i vaffel og?
    Av og til kan man faktisk la andre få siste ordet og legge ballen død. Er vel samme f om han brukte belegg eller solgte seter. Nå får du gi deg Ida. Beklager digresjon, men f..n heller altså.
    Må ikke pirke i alle detaljer og rette opp hver minste feil.

vegardg, Kjakan, geddi and 1 other person like this.

Del denne siden